Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt usikker etter jeg svarte i en tråd om hva far skal få til jul. Noen kommenterte "stakkars" da jeg svarte at min far får Easycheese. Faren min er en mann med økonomi til å kjøpe seg hva han vil når han vil. Tar svært sjelden kontakt med meg eller barnebarna,og jeg vet nesten ikke hva jeg skal snakke med ham om når vi møtes,så lettere for meg å ikke ta kontakt hele tiden selv. Er nesten sånn at jeg ikke kjenner han og hva han liker,eneste jeg vet er at han alltid har ost i hus og skjærer ost med ostehøvel til brødskiva. Hvorfor er det trist å få Easycheese i gave? Noen bedre forslag til en rimelig penge?  Har ikke allverdens med penger å bruke på gaver,men skal alltid bli ei råd hvis Easycheese er helt krise dumt å gi bort.

Anonymkode: 54940...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker meg den faktisk selv, så jeg synes ikke den er en dum gave. Jeg synes du fint kan gi den! :)

Anonymkode: 02e0c...a99

• Liker 4
Skrevet

Så lenge du vet at vedkommende spiser ost i størrelsen som passer i easycheese, syns jeg ikke det er en dårlig gave, men det kan fort bli en ting som bare ligger gjemt bakerst i kjøkkenskapet. Uansett er det ingen dum gave (om easycheesen passer osten han bruker), for etter hva jeg har skjønt så er det mer hygienisk (slipper å ta i osten når man høvler ost) og at den er godt «pakket inn» i selve boksen.

Anonymkode: 05ab2...e1e

• Liker 2
Skrevet

Det er da en helt grei gave. Kunne godt tenkt meg en selv, hvis den hadde kommet i en utgave hvor man kunne skjære på langsiden av osten.

Anonymkode: 0d09f...f11

Skrevet

Her ligger den nederst i en skuff. Fikk den i gave for to år siden, brukte den til en ost.

Anonymkode: 3461c...cb6

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for en sånn.

De fleste voksne har jo "alt" og kan kjøpe det de trenger, men av og til finner man på noe smart som den andre kanskje ikke har hørt om eller tenkt på at hadde hatt bruk for, og det er jo nesten de beste gavene spør du meg :)

Ikke hør på snobbene og furte-fruene her på KG mange som bare liker å trolle også. Du vet best hva din far vil like!

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil ha easy-cheese!!!!

Anonymkode: 37476...f15

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig glad for den, men helst i fargen sort. 

Anonymkode: bc383...406

Skrevet

Jeg elsker vår 😅 å skulle gjerne hatt en til til brunosten! Ikke en dårlig gave syns jeg, men så kommer det jo an på om han er en person som faktisk bruker sånne ting. 

Anonymkode: 84dfe...7e5

Skrevet

Jeg elsker min Easycheese så jeg hadde blitt glad for det (forutsatt at jeg ikke allerede hadde en altså). Uansett så synes jeg ikke du skal bry deg om hva tilfeldige anonyme KG-brukere måtte komme med av sure kommentarer. Det er ikke de som skal få gaven og strengt tatt fortjener ikke slike mennesker julegaver i det hele tatt. Gi Easycheese du! :) 

• Liker 1
Skrevet

Men det er lov å påpeke at dette er en typisk "bli liggende bakerst i skapet ubrukt"- gave.

Skrevet

Osten blir sykt fort tørr i den! Hater ost med tørre skorper på, så vår easycheese havnet på Gjenbruk. Man skal spise opp osten rimelig kjapt for at den ikke skal bli tørr. 

Anonymkode: 04017...42f

• Liker 1
Skrevet

Alt er jo potensielt en bli liggende i skapet-gave. Easycheese er ikke det noe mer enn andre ting. Alt handler om hva mottaker trenger og ønsker seg og det er helt unødvendig å indikere at det er synd på noen som får en gave bare fordi man selv ikke ville likt det. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg måtte google den, og ser virkelig ikke poenget...? 

"Man slipper ta i osten".. Det gjør vi da ikke til vanlig heller..? Vi har den i den opprinnelige plastposen. Til brunosten bruker vi brunostlokk, til hvitosten har vi puttet hele osten med originalposen den kom i i en annen boks, så den ikke tørker ut. Så vi bruker ikke ekstra plastposer, vi tar ikke på osten, og vi får da høvlet den ned til en liten flis..? 

Her i huset ville vi nok sett det som enda en unyttig spesial-kjøkkenredskapsting (som pizza-stålet som aldri blir brukt fordi vi ikke liker lage runde pizzaer, tre-skjærefjølen som vi aldri bruker siden den må vaskes for hånd i motsetning til alle de ørten plastfjølene vi hadde fra før, den fancy vinopptrekkedingsen som vi aldri bruker fordi vi aldri drikker vin, etc). 

Hva med å heller gi noen gode oster..? Om du vet han liker ost? Heller en spiselig vare, enn en dings som fort blir skuffe-fyll. Jeg hadde blitt kjempeglad for en skikkelig fancy ost, som jeg ikke unner meg selv til vanlig. 

Anonymkode: 6ff93...5d6

Skrevet

Her ville den ikke blitt brukt. 
Av den enkle grunnen at jeg ikke bruker større oster. Jeg bruker for det meste ferdig skåret. 

Skrevet

Elsker EasyCheese! Og det gjør mann og barn også. Mamma ble så imponert (😆) over min at hun måtte rett ut og kjøpe sin egen. 

Men jeg hadde ikke kjøpt den til noen andre. Folk vet selv hva de trenger. 

Anonymkode: fa0b7...74d

Skrevet

Vi elsker vår. Og faren mon kjøpte sin egen etter å ha vært på besøk.

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig skuffet om jeg fikk easycheese i gave. Jeg har aldri hatt behov for det tidligere og hater å ha sånne kjøkkenting som bare blir dyttet inn i ett skap.

Kan du ikke heller kjøpe en god vin som gave i stede?

Anonymkode: 00b92...763

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...