AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Når "slutter det" å være farlig med sengekant i sprinkelsenga? Eller er det alltid farlig så lenge barnet er lite nok til å sove i sprinkelseng? Usikker på om jeg skal kjøpe eller bare droppe det Anonymkode: 76955...b3c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 Nå til dags er alt farlig. Alltid. Blir helt matt av å lese om alt som er frarådet når det kommer til baby. Leste meg grønn om trygg samsoving når jeg var gravid. Komplett umulig å gjennomføre 100% i virkeligheten. Men til spm ditt: vil tro det er mindre farlig når barnet snur seg selv osv? Barnet vil vel da i ren refleks snu hodet bort hvis noe er i ansiktet vil jeg tro? Anonymkode: f03b2...e6f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Vi begynte å bruke sengekant da han sluttet å sove i samme retning hele natten, for da begynte han å stikke bena sine gjennom sprinklene når han lå på tvers. Var et tilfelle der han vred litt på foten og ble redd når han prøvde å dra til seg benet og foten "satt fast". Altså den satt ikke fast i og med at han bare måtte vri foten bittelitt for å få den ut igjen, men det var fortsatt veldig ubehagelig for han. Tror han var 4 måneder da? Anonymkode: 5e7b5...a31
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 Reiseseng! Anonymkode: f8f8d...f9e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #5 Skrevet 23. november 2022 Når de kan snu seg selv er det vle mindre fare for at de blir liggende med nesa/ansiktet inntil sengekanten. Men om sengekanten er festet feil eller den har snorer osv er det vel alltid en viss kvelningsfare om baby klarer å dra den løs eller få hodet snurret inni den på noen måte eller komme mellom den og sprinklene. Men tenker akkurat det sikkert varierer litt mellom typene? Anonymkode: 5489d...d70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå