Gå til innhold

Blir du noen gang lei interiøret ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte hus for 2 år siden. Har nå fått innredet det, men innimellom kjenner jeg at jeg nesten ikke får puste når jeg ser meg rundt. Vi har hvitt skap i stua, hvit tv benk og hvitt bord. Og lysegrå sofa.

Jeg liker i utgangspunktet tingene våre. Men som i kveld føler jeg at alt blir hvit, at det blir for mye. Vi skal henge opp bilder som har hvit ramme i tillegg. Vil bare ha det hjemmekoselig, men nå føler jeg meg bare uvel av hele stua med det hvite 🙈 

Andre som har det sånn iblandt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har omtrent akkurat det samme, hvitt, hvitt, hvitt og lysegrå sofa 🙈 er så kjedelig at det er til å bli sprø av! Jeg er derimot på min side helt håpløs på interiørfronten, hver gang jeg skal prøve noe smart blir det bare totalkræsj. Interiør er også såpass dyrt at jeg ikke synes vi har råd til å legge penger i det vi virkelig vil ha, så da blir det hvitt fra ikea da.

Den dagen jeg vinner i Lotto skal jeg leie interiørarkitekt!

Skrevet

Vi har ikke hvite møbler, men savner mer farger. Så i nær fremtid blir det malt. 

Skrevet
Anononyma skrev (14 minutter siden):

Vi har omtrent akkurat det samme, hvitt, hvitt, hvitt og lysegrå sofa 🙈 er så kjedelig at det er til å bli sprø av! Jeg er derimot på min side helt håpløs på interiørfronten, hver gang jeg skal prøve noe smart blir det bare totalkræsj. Interiør er også såpass dyrt at jeg ikke synes vi har råd til å legge penger i det vi virkelig vil ha, så da blir det hvitt fra ikea da.

Den dagen jeg vinner i Lotto skal jeg leie interiørarkitekt!

Sånn er jeg og! Får det liksom aldri til. Prøver meg litt frem med lyslenker og slikt:) men blir aldri som jeg har tenkt

Skrevet (endret)

Jeg har faktisk malt for en uke siden. En grønnlig tone- Kjøpt meg et veldig gammelt nydelig rundt bord og ny sofa. Noen nye planter og et nytt deilig teppe. osv. Synes det ble så koselig, og dessuten stilig. Har beholdt en del av de hvite mølene, men jeg kombinerer det med brukte gamle eikemøbler for en varmere look. Har tenkt i ett år nå på hvordan jeg skal ha det, så det var greit å få det satt ut i livet. En del nytt, en del brukt, og noe gjenbruk. Denne gangen ble det varmt, koselig men likevel stilig.   .. Forrige gang var det mer stramt og grått/hvitt.

Forrige gang jeg pusset opp laget jeg en modell av stua, og klippet ut møbler, tilbehør, farger, materialer osv. Et slags utvidet moodboard. Det går an å prøve seg fram på papiret.  Denne gangen tok jeg alt i hodet, men det var en nitidig studie for å finne de rette kombinasjonene.

Det er jo greit å ta utgangspunkt i noe du synes er en fin stue feks. Finn noe du gjerne vil ha selv for inspirasjon. Se litt hva de gjør for å få effekten. Du trenger jo ikke finne opp hjulet på nytt, når så mange er opptatt av interiør. Det er gode tips for den som leter. 

Endret av Mooza
  • Liker 2
Skrevet

Ha i bakhodet en kan skifte mye ved å male ting i andre farger. Ikke kast og kjøp nytt. Miljøet takker dere.

Hvitt mye her også. Og brukt. Liker det slik jeg. Hvitt, men også møbler i mørkt tre. Samt tepper i farger og planter.

Anonymkode: 0b808...03c

• Liker 2
Skrevet

Kan alltid legge til puter, vaser, kunst  ol. i farger.  Ting man kan skifte ut og beholde . Så kan du bytte ut igjen neste gang du blir lei av den nye fargen.

Anonymkode: 83a57...d1d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei.

Kan bli lei av at det blir for mye «nips» (for eksempel når man pynter til jul og er litt over i romjula).

Men jeg har valgt ut tingene vi har over tid, og «resten» (planter osv) kan jo organiseres på en bedre måte eller reduseres i mengde. 

Men jeg maler aldri om eller bytter ut stil.

Har bøker, kunst, møbler jeg liker som ikke er sesongtrend. 

Målet er at jeg ikke gjør noe som er sesongtrend som jeg ikke har likt i åresvis.  For eksempel hexagonfliser, gullkran, ulike trendmøbler osv. 

Om man går inn på Jotex eksempelvis finner man MYE sånt. 

Men trender som matte sorte ting/grønnblå farger har jeg alltid likt - så det kan jeg godt gå for. 

Angående kunst velger jeg ikke det utfra «skal passe interiøret mitt». 

Byttet bare ut kunst om jeg virkelig misliker et bilde. 

Endret av AprilLudgate
Skrevet

Vi har også det meste hvitt, og litt grått. Men har farger i form av grønne planter, puter i sofaen, fargerike bilder på veggene, o.l. 

Jeg liker at møblene er nøytrale i fargene, og blir ikke lei av det. 

Jeg går mer til om ting er feil plassert. Stuen vår er litt vanskelig i fasong og med dører og vinduer, så det er klin umulig å finne en god plassering av sofa og tv i forhold til å utnytte utsikt. Nå er sofaen med ryggen mot utsikten, det er eneste måten man kan få til å se på tv fra sofaen.. Og det irriterer meg grønn. 

Anonymkode: 28960...490

• Liker 2
Skrevet

Tror ærlig talt det er lurt å ikke innrede alt på en gang, da blir det til at man kjører på med det som er in akkurat da. Men om man er lei av fargen på møblene kan man kanskje sette tepper og puter i sofaen og planter oppå de andre møblene? 

Skrevet

Det blir veldig sterilt når alt er hvitt - men det er enkle grep som skal til for å få en lunere følelse, om det er det du ønsker. Få inn litt trefarger - på rammene til bildene du skal ha opp, blomsterpotter i tre, småbord i tre, småskap/hyller i tre. Det gjør det også lunere med planter, eller som meg - jeg tok likegodt med meg et tre på 3 meter fra naturen inn i stuen (som allerede var saget ned). 
Det som også pimper opp interiøret er store kule nips/vaser med organiske former. 

Ellers er det fullt mulig å male både vegger og møbler.

• Liker 1
Skrevet

Bare hvitt blir lett kjedelig, og er den «fargen» som lettest gir hodepine. Men det er ikke så mye som skal til for en helt annen følelse. Velg en farge du liker og kjøp litt stæsj. Blå er veldig trygt, og det trenger ikke være samme blåtone. Med et pledd, noen pynteputer, gardiner og kanskje en duk (voksduk er vekdig praktisk til hverdagsbruk) kommer du veldig langt. Ikke blir det så dyrt heller, og det kan byttes lett hvis du går lei.

Anonymkode: 38c96...7ec

• Liker 1
Skrevet

Nei ikke nå lenger, men det tok noen år og ganske mange feiltrinn før jeg innså hva jeg trives med. 

Jeg malte for eksempel hele huset hvitt en periode, for jeg synes det var så fint hos andre. Jeg hatet det i egen bolig. Følte regelrett at det trakk energi ut av meg. Malte hele huset på nytt i varme jordfarger, og min erfaring med å leve i hvitt hus, kombinert med tidligere feiltrinn i at jeg brukte for sterke farger, fikk meg til å innse at jeg er veldig påvirket av farger rundt meg. For sterke farger stresser meg, hvitt tok energien min. Varme jordfarger kan jeg imidlertid trives godt i. 

Nå vet jeg hvilken fargeskala som passer meg, og bommer ikke lenger slik. Da går jeg ikke lei. 

• Liker 1
Skrevet

Vi har hvite vegger, og nøytrale, kjedelige møbler. Men det er sånn jeg liker det tydeligvis, og blir ikke lei. Ingen endring hos oss de siste 5 årene ihvertfall.

Skrevet

Nei, kan ikke si det. Nå følger jeg ikke trender i interiør,  men velger møbler og øvrig interiør ut i fra min smak og hva som passer inn i vårt hjem. 

Anonymkode: 67a21...8da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...