Gå til innhold

Hvordan reagerte dere første gang dere hørte om at barn kom fra magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var 4 år gammel da jeg hørte om graviditet og at barn kom fra magen. 
Min mor hadde en bok om graviditet og viste meg et bilde av en gravid kvinne. 
Jeg spurte henne: «Men hvordan får de ut barnet? Åpner de magen?». 

Min mor svarte at «Noen ganger åpner de magen og syr eller limer, men det vanlige er at barnet kommer fra tissen». 
Jeg forstod ingenting. 😮😱😉

Så for meg at de åpnet opp hele magen og limte den på igjen som et lokk. 
Hadde jo noen år etterpå en sånn gravid Barbie de bare kunne åpne magen på. 

Endret av Zeruda
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri tenkt over det, det har alltid vært noen gravide i familie eller vennekrets/nabolag da vi var små, så vi har alltid visst at babyene kom fra inni magen. 

Sex derimot, det husker jeg var sjokkerende å få vite om. Jeg husker at jeg tenkte at "hvis det er det som skal til for å få barn så kan det være det samme". 

Anonymkode: 6cad2...bee

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke huske hva jeg tenkte, eller om det er noe jeg har reflektert så mye over. 

Anonymkode: 83509...72c

Skrevet

Min erfaring er at barn er veldig åpne for faktum, og saklige (forenklede selvfølgelig) svar. 

Her har vi både måttet forklart at katten ikke kommer tilbake og hvorfor han får plass i den lille urna, og hvorfor vi putter bestemor ned i jorda. Enten kommer flere spørsmål,  eller et "ok". 

Ellers husker jeg reaksjonen på sex akkurat som en over, jeg tenkte også "det gidder jeg ikke", og var ferdig med den delen av samtalen. Da fortalte mamma at man også kunne adoptere. Og måtte derfra forklare hvorfor ikke alle mammaer ville være mammaer. 

Anonymkode: c9813...046

• Liker 1
Skrevet

Husker ikke selv, men har ei som blir 4 over nyttår nå og jeg er gravid med nr 3. Hun startet raskt å stille spørsmål til hvordan babyen skulle komme seg ut av magen og foreslo selv navlen.

Nå går hun rundt og sier til absolutt alle vi møter at vi har baby i magen som skal komme ut igjennom tissen og vil gjerne se selv og tilby andre å se, gjerne ved å prøve å dra opp og ned klærne mine i ren entusiasme 🥲🥲🥲 

Anonymkode: 441aa...50f

• Liker 3
Skrevet

Det kan jeg ikke huske. Så det var vel ikke så interessant den gangen. 

Anonymkode: 79cd5...5e8

Skrevet

Husker ikke når jeg fikk vite om det første gang. Men husker godt at vi hadde en bok om kroppen der det sto ganske godt forklart hvordan man ble gravid og hvordan barnet kom ut. Jeg var glad i bøker, så bladde i den flere ganger. Syns at det var litt småekkelt det med sex bare. Haha

Anonymkode: ab01d...359

Skrevet

Jeg fikk flere småsøsken, så jeg husker ikke noen første forklaring. Magen vokste nå, og jeg fikk kjenne på den. Kan ikke huske at jeg syntes noe var rart.

Anonymkode: 498e8...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...