Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Usikker på om det er riktig posting, men mod må gjerne flytte)

Min naturlige hårfarge er mellombrun/mørk brun. Jeg fikk mine første grå hår da jeg var i begynnelsen av tredveårene. Jeg farget håret fra jeg var rundt 40, for å skjule de grå. 

Så sluttet jeg å farge håret for et par år siden. Planen var å prøve å la det vokse ut for å se om det kanskje var ok å ha grått hår. 

Det siste halvåret har det skjedd noe merkelig med hårfargen. De grå hårene er ikke lenger der (eller er i hvert fall ikke synlige). Håret mitt har fått en gullblond farge. Skikkelig gyldent. Jeg har plutselig blitt blondine! Og ikke bare blondine, men "gull-blondine". Frisøren bemerket det også. Hun sa: Du har ikke sølvhår, du har gullhår. 

Merkelig. Jeg er superfornøyd, men til spørsmålet: Har andre brunetter opplevd det samme? 

Anonymkode: 22d10...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lucky bastard😉

Anonymkode: 8f774...8f0

Skrevet

Jeg er blondine, men har ingen grå hår, men noen som er helt hvite, ser ut som jeg har striper i håret.. Skulle gjerne ønsket de var gull i stedet❤️😁

Anonymkode: 538dd...cd3

Skrevet

Det kalles glasshår. Ofte forstadiet til grått hår. Gjennomsiktige hårstrå som er gullaktige om man har hatt brunt hår. Blonde får som regel uten farge, eller sølvaktige.

Velger du å farge vil fargen skli av, fordi hårstråene er glatte. Hadde håret vært grått, ville fargen ha sittet. 
Personlig har jeg ikke slikt hår over hele, men innimellom. Det synes ikke så godt på meg fordi jeg farger håret gyllenblondt. 

Anonymkode: 895aa...6dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mørkebrunt hår og jeg har glasshår som er kritthvite, litt krøllete og tykkere enn vanlige grå hår. Frisøren prøver å beise fargen, men det sklir av før jeg har kommet meg ut døren til frisørsalongen.

Tror ikke gullfargede hår er det samme som glasshår.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har mørkebrunt hår og jeg har glasshår som er kritthvite, litt krøllete og tykkere enn vanlige grå hår. Frisøren prøver å beise fargen, men det sklir av før jeg har kommet meg ut døren til frisørsalongen.

Tror ikke gullfargede hår er det samme som glasshår.

Frisøren min klarte å få fargen til å sitte på mine glasshår. Etter noen år forsvant de heldigvis. Nå har de blitt hvite og myke og jeg farger fortsatt håret.

Anonymkode: 1bfd7...632

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det kalles glasshår. Ofte forstadiet til grått hår. Gjennomsiktige hårstrå som er gullaktige om man har hatt brunt hår. Blonde får som regel uten farge, eller sølvaktige.

Velger du å farge vil fargen skli av, fordi hårstråene er glatte. Hadde håret vært grått, ville fargen ha sittet. 
Personlig har jeg ikke slikt hår over hele, men innimellom. Det synes ikke så godt på meg fordi jeg farger håret gyllenblondt. 

Anonymkode: 895aa...6dc

Jeg har glasshår. Har hatt det i hele mitt liv. Er nesten platinablond naturlig. 

Håpløst å farge eller gjøre morsomme ting med. Ingenting sitter og skulle fargen sitte, så blir det misfarget uansett. 

Nå har jeg bikket femti år og er like blond. Men ser noen sølvhår innimellom. Har lært meg å like håret mitt, mange som har misunt meg den lyse fargen, men da jeg var yngre, hatet jeg å ha så lyst hår, nesten kritthvitt før jeg ble 20. Hadde jeg solbriller, trodde noen jeg var albino sommertid. 

Anonymkode: 5829a...2bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Frisøren min klarte å få fargen til å sitte på mine glasshår. Etter noen år forsvant de heldigvis. Nå har de blitt hvite og myke og jeg farger fortsatt håret.

Anonymkode: 1bfd7...632

Hva gjorde frisøren din før å få fargen til å sitte?

Var du hos en colorist?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...