Gå til innhold

Opplever dere som jobber på Apotek (Boots) et press om å selge produkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en elev som har arbeidspraksis på apotek og hun fortalte at det var viktig å selge unna tilbudsvarer, for da kunne man som ansatt få ekstra bonus i lønn. Hun er i arbeidspraksis fordi hun ikke er flink nok i norsk til å søke jobb der. Så jeg vet faktisk ikke hva hun har snappet opp av informasjon fra arbeidsplassen, og hva hun har misforstått.  Noe kan også ha vært sagt på en humoristisk måte, som hun har tolket bokstavelig. 

Anonymkode: 0082b...8ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apoteker er vel privateid så vil absolutt tro at de blir «pushet» til å selge ut på lik linje med klesbutikker o.l. Skal heller ikke se bort fra at det er en bonusordning dersom butikken tjener over den og den summen og de er jo i konkurranse med andre apotek fra andre kjeder. Ansatte i apotek har dog en helsefaglig utdanning, så vil absolutt håpe ledelsen har fokus på etikken fremfor salg, salg, salg

Anonymkode: b58f3...010

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Apoteker er vel privateid så vil absolutt tro at de blir «pushet» til å selge ut på lik linje med klesbutikker o.l. Skal heller ikke se bort fra at det er en bonusordning dersom butikken tjener over den og den summen og de er jo i konkurranse med andre apotek fra andre kjeder. Ansatte i apotek har dog en helsefaglig utdanning, så vil absolutt håpe ledelsen har fokus på etikken fremfor salg, salg, salg

Anonymkode: b58f3...010

Kan én ansatt få mer lønn hvis hun selger mer produkter?

Anonymkode: 0082b...8ba

Skrevet

Er så lei av det mersalggnålet uansett om jeg er på frisør eller apotek. Sier nei takk tvert, og gir de seg ikke da sier jeg kun nei eller ingenting. 

Anonymkode: ec069...eb5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...