Gå til innhold

Begynner det ikke å bli litt mye av det «homo-maset» ifm. Fotball-VM?

Anbefalte innlegg

Gjest plusskatten
Skrevet

Virker som om alt her i verden dreier seg om de homofiles rettigheter. Er det virkelig verdens undergang at man må spille med nøytrale kapteinsbind?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig.

Ordet dobbeltmoral har også streifet tankene... Har fotballen i Tyskland, England, Italia, Frankrike.... fram til idag liksom vært så opptatte av at man har homofile med seg på laget f.eks?  Vel heller tvert imot

• Liker 6
Skrevet (endret)
plusskatten skrev (27 minutter siden):

Virker som om alt her i verden dreier seg om de homofiles rettigheter. Er det virkelig verdens undergang at man må spille med nøytrale kapteinsbind?

Og du plasserer rettigheter for LGBTQ+ som den nest viktigste politiske saken for deg nå? Si meg, hvor engasjert er du da?

Endret av Hansehan
et ord for mye
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Anne Liese Braun skrev (31 minutter siden):

enig.

Ordet dobbeltmoral har også streifet tankene... Har fotballen i Tyskland, England, Italia, Frankrike.... fram til idag liksom vært så opptatte av at man har homofile med seg på laget f.eks?  Vel heller tvert 

For 40 år siden var Norge ikke noe bedre. Rike land prøver alltid å mene å ha moralsk rett. For 200 år siden fjernet britene rettighetene til transfolket i India fordi det var ukristent. Nå vil alle ha øl i VM, men om noen år vil flere være klar over at alkohol er skadelig, da vil rike land kreve alkohol forbudt.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Akryl said:

For 40 år siden var Norge ikke noe bedre. Rike land prøver alltid å mene å ha moralsk rett. For 200 år siden fjernet britene rettighetene til transfolket i India fordi det var ukristent. Nå vil alle ha øl i VM, men om noen år vil flere være klar over at alkohol er skadelig, da vil rike land kreve alkohol forbudt.

Alle kulturer, i nåtid og fortid, er altså likeverdige. Man kan aldri kalle noen kulturell endring for fremgang.

Qatar er forresten et rikt land.

• Liker 1
Skrevet
plusskatten skrev (2 timer siden):

Er det virkelig verdens undergang at man må spille med nøytrale kapteinsbind?

Det er en kamp om å vise at man er politisk korrekt

• Liker 2
Gjest PanteneProVVV
Skrevet
Akryl skrev (1 time siden):

Forbud mot alkohol? Da skal vi få se sivilisasjonens undergang.

Skrevet (endret)
48 minutter siden, CAPS LOCK said:

Det er en kamp om å vise at man er politisk korrekt

Hva tenker du om de fundamentalistiske sjeikene som er så snøflak at de ikke takler et lite regnbuekapteinsbind? Hadde det ikke vært litt digg å trigge dem? Jeg synes det. Har ikke noe til overs for gammeldags islam, jeg for min del. Vi er kanskje uenige der.

Endret av winscp
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
13 hours ago, plusskatten said:

Nå handler vel denne saken om FIFAs dørgende korrupsjon, at de lovet at det skulle være lov, og at det nå ikke er lov. Det samme gjelder alkohol og andre ting som Qatar nå nekter 24 timer før det startet.

FIFA har løyet, tatt penger og bøyer seg for fundamentalisme. At det er denne saken er bare tilfeldig, om det ikke var det hadde vi sikkert diskutert at du mister hodet ved å kysse en mann, ville ta av deg burkaen som dame, vil reise som dame, kjøre, ha en fair lønn osv.

Qatar er et steinalderland som ikke burde fått VM. Det er ene og alene FIFA og Infatino's feil. Infantino er værre enn Blatter, det sier litt.

FIFAs desidert største marked er oss i Vesten, at Infantino holder på som han gjør kommer til å gjøre at vesten ikke er interessert i hans latterlige organisasjon mer. Tenk deg et VM med Iran-Saudi Arabia i finalen, etter en kvartfinale mellom Nord-Korea og Russland. Det er fremtiden til FIFA.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Som administrerende direktør i Rewe Lionel Souque så fint sa når Rewe valgte å avslutte sponsoravtalen med det tyske fotballforbundet '' Vi står for mangfold - og fotball er også mangfold ''. 🏳️‍🌈 ❤️ 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Anonio skrev (53 minutter siden):

Nå handler vel denne saken om FIFAs dørgende korrupsjon, at de lovet at det skulle være lov, og at det nå ikke er lov. Det samme gjelder alkohol og andre ting som Qatar nå nekter 24 timer før det startet.

FIFA har løyet, tatt penger og bøyer seg for fundamentalisme. At det er denne saken er bare tilfeldig, om det ikke var det hadde vi sikkert diskutert at du mister hodet ved å kysse en mann, ville ta av deg burkaen som dame, vil reise som dame, kjøre, ha en fair lønn osv.

Qatar er et steinalderland som ikke burde fått VM. Det er ene og alene FIFA og Infatino's feil. Infantino er værre enn Blatter, det sier litt.

FIFAs desidert største marked er oss i Vesten, at Infantino holder på som han gjør kommer til å gjøre at vesten ikke er interessert i hans latterlige organisasjon mer. Tenk deg et VM med Iran-Saudi Arabia i finalen, etter en kvartfinale mellom Nord-Korea og Russland. Det er fremtiden til FIFA.

Jepp, godt sagt.

Gjest Paramount
Skrevet

Enig i at det er mye mas om homofili, alt for mye. Og spesielt fra den høye morals hovedstad: Norge. Og enda mer fra høymoralens høyeste domstol: NRK.

Jeg synes dette dreier mer og mer mot et VM i høy moral, altså et MM (ikke Mesternes Mester :) ). Vesten har fått en skikkelig hangup i forhold til antirasisme og homofili. Jeg tenker at dersom Norge hadde vært med ville det blitt skikkelig moralsk sirkus. Med knebøy og regnbuefargede pannebånd til hver kamp.
Det jeg er i mot er FIFAs og Qatars korrupte tyranni. Omtrent alt fra tildelingen av VM fram til nå har vært en farse. Og det er i ferd med å toppe seg når FIFA går ut og høytidelig erklærer at en spesiell type kapteinsbind vil gi gult kort. Tragikomisk hele greia. Det verste overtrampet i dette VM er ikke mot homofile, det er mot de som ønsker at VM skal være en fotballfest for de som liker fotball. Og derfor hører VM ikke hjemme i Qatar. Alt bunner i dette egentlig.

Skrevet
Sitat

Begynner det ikke å bli litt mye av det «homo-maset» ifm. Fotball-VM?

Jeg vil heller si at det er fint å for en gangs skyld se "homokamp" der den faktisk virkelig trengs. Det er tross alt relativt mye lettere å være "modig" i et trygt demokratisk land med politibeskyttelse, der en har de samme rettighetene som andre og ikke undertrykkes. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Men hva faen. Det er forbudt der. All respekt til de gutta med bånd. Kjør på. Provoser. Skvis gjennom. Slutt å vær så opphengt i homsene og få blikket ditt der det teller.

Endret av Lava Anne
  • Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Kunne kansellert hele den jævla fotballen. Takker for at jeg har samboer som ikke ser på den dritten 😄

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

Nei, det er ikke nok mas.

Jeg syns det er bra at de korrupte idiotene i FIFA får motstand når de har latt Qatar kjøpe fotball-VM.

Endret av Anonym Brukar0
Skrevet

Ganske mettet av overskrifter som handler om det ja. Når det er sagt så var jeg egentlig mett på det fra det norske mediebildet fra før.

• Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet
Nevian skrev (1 time siden):

Ganske mettet av overskrifter som handler om det ja. Når det er sagt så var jeg egentlig mett på det fra det norske mediebildet fra før.

Samme her. Det blir for mye rett og slett. Det er større engasjement for homofili enn for sultkatastrofer. Det er søkkrike Saudi-Arabia som er landet som må angripes med menneskerettigheter og moral. Qatar er bare et absurd utstillingsvindu for hvor vulgære araberne er med sin meningsløse rikdom.

Men å tro at vi kan tvinge araberne til noe som helst er like naivt som å tro at det er både enkelt og smart å forsøke å integrere mennesker fra Midt-Østen i Norge.  

Skrevet

Jeg aner ikke. Fikk ikke engang med meg at det er fotball VM før en kollega sa det. Har hørt mye om VM i media, men at det er i gang, gikk meg hus forbi. Trodde det skulle være til sommeren en gang. Hadde ikke kollegaen min sagt at det er VM, hadde jeg sikkert ikke fått det med meg for jeg unngår alt som heter sportsnyheter og prøver så godt det bare lar seg gjøre å komme meg unna sportsnyheter 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...