AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 https://www.kk.no/helse/ny-medisin-mot-fedme-demper-sulten/77774841?utm_campaign=2022-11-22%2BNy+medisin+mot+fedme%3A+-+Demper+sulten&utm_source=email&utm_medium=kknewsletter&utm_content=header "Bare 23 prosent av menn og 42 prosent av kvinner mellom 40 og 49 år har en BMI på under 25, som regnes som normalvektig". Er det virkelig så gale? Jeg er 35 år og de aller fleste av mine venner er normalvektige. Hva skjer når man runder 40? Vil 58% av mine venninner være overvektige? Det synes jeg er skremmende 😬 Anonymkode: e3548...b56 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 Det er fordi at du er vant til å se folk som er veldig overvektige at folk som bare er overvektige virker ” slanke”. Hadde du reist med tidsmaskin tilbake til 1995, da hadde du sett forskjellen. Anonymkode: 63708...758 2 1
Snok1 Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Dine venner er mest sannsynlig ikke et representativt utvalg av genpop. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 I takt med den økende gjennomsnittsvekten i befolkningen, så har også synet på hva som er overvektig og slank endret seg. Jeg merker det selv. Jeg ligger og lurer i eller over øvre delen av normalvekt, og det samme gjør flere av vennene mine, men vi vil aldri definere oss som overvektige vi sammenligner oss med de vi ser rundt oss som har skikkelig fedme, og alt er relativt. Jeg bruker størrelse M eller 40. Og jeg vet at det er fordi størrelsene har blitt større, fordi jeg har ikke sjans å komme i gamle klær i samme størrelse som jeg har tatt vare på. Men om du bor i en storby så ser du nok færre overvektige rundt deg. Dra på et kjøpesenter på bygda, da skjønner du statistikken. Anonymkode: cf97f...a41 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 De fleste her i utkanten av en større norsk by er IKKE overvektige. Masse spreke aktive folk her! Anonymkode: bd103...76c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå