Gå til innhold

Nesten gjøre det slutt, for så å innse at man likevel vil være sammen? "Du vet ikke hva du har før du mister det".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd å nesten gjøre det slutt/gjøre det slutt, og så gå tilbake til hverandre? Selv om dere i mange år hadde tenkt at forholdet ikke var liv laga? At når det først ble slutt, så ble det så virkelig og dere skjønte først da hva dere hadde og angret dere? 

Sliter med en annen problemstilling som jeg sammenligner med dette, så ville høre litt her. ☺️

Anonymkode: 7bb1f...201

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som har opplevd å nesten gjøre det slutt/gjøre det slutt, og så gå tilbake til hverandre? Selv om dere i mange år hadde tenkt at forholdet ikke var liv laga? At når det først ble slutt, så ble det så virkelig og dere skjønte først da hva dere hadde og angret dere? 

Sliter med en annen problemstilling som jeg sammenligner med dette, så ville høre litt her. ☺️

Ja, forsøkt 2 ganger på den måten der. Det går bare ikke. Man er den man er, om en forandrer seg veldig så hjelper det ikke om den andre ikke gjør det 

Anonymkode: 37d6a...498

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, forsøkt 2 ganger på den måten der. Det går bare ikke. Man er den man er, om en forandrer seg veldig så hjelper det ikke om den andre ikke gjør det 

Anonymkode: 37d6a...498

Hva mener du, ble det slutt til slutt eller ikke? 💓

ts

Skrevet

Ja, det ble slutt etter 3 år sammen, men vi angret kort tid etterpå. Vi er fortsatt et par i dag, vært et par i 14 år.

Anonymkode: 78327...e29

• Hjerte 2
Skrevet

Anonymkode: 38d99...e41

Skrevet

Tja, vi var fra hverandre noen måneder da. Jeg angret ikke, og hadde gitt opp forholdet, men han gikk fra sinne og "Skal vise henne! Hun kommer til å angre! " (Var jeg som gikk.) til å reflektere over hvorfor det ble brudd, og at jeg ikke hadde vært urimelig, som han påsto innen brudd, men han en dårlig partner. 

Så ikke akkurat slik du opplever, men han tryglet om og fikk en ny sjanse. Den har han tatt godt vare på. Vi har det veldig bra sammen nå. Hadde han falt tilbake til tidligere oppførsel hadde jeg gått igjen, men mange år nå, og ser ikke tegn til det. Var nok han som trengte det sjokket mer enn meg, men det ble likevel en læringsprosess for oss begge angående å bygge opp igjen forholdet. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Trolltunge skrev (5 minutter siden):

Tja, vi var fra hverandre noen måneder da. Jeg angret ikke, og hadde gitt opp forholdet, men han gikk fra sinne og "Skal vise henne! Hun kommer til å angre! " (Var jeg som gikk.) til å reflektere over hvorfor det ble brudd, og at jeg ikke hadde vært urimelig, som han påsto innen brudd, men han en dårlig partner. 

Så ikke akkurat slik du opplever, men han tryglet om og fikk en ny sjanse. Den har han tatt godt vare på. Vi har det veldig bra sammen nå. Hadde han falt tilbake til tidligere oppførsel hadde jeg gått igjen, men mange år nå, og ser ikke tegn til det. Var nok han som trengte det sjokket mer enn meg, men det ble likevel en læringsprosess for oss begge angående å bygge opp igjen forholdet. 

Ingen nåde altså.... Du har ikke tenkt det var ting du kunne forbedret også altså? Går som regel begge veier i et forhold.  Gi og ta. 

Anonymkode: 2ee47...74c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Jøss. Går det an? Det er jo kjempe bra!

Her har vi prøvd i 10 år. Dette var siste gang, nå orker jeg ikke mer.. Stadige lovnader om bedring fra hans side. Skjer ikke. 

Jeg har mistet følelsene for han totalt av hans mangel på respekt opp gjennom årene. 

Et tips til damer som er nyforelsket ; se hvordan han snakker til moren sin. Er en fin pekepinn på hvordan han kommer til å behandle deg når de vanlige hverdagene kommer...

Anonymkode: e4a44...67c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen nåde altså.... Du har ikke tenkt det var ting du kunne forbedret også altså? Går som regel begge veier i et forhold.  Gi og ta. 

Tror det er lurt å skjære gjennom av og til, jeg. Kan bli litt sånn at det aldri blir noen reell endring fordi man skal "gi og ta", og det ikke blir konkret nok. Ikke alltid sånn at folk er like mye skyld i ting heller.

"Gi og ta" kan fungere som  unnskyldning for å ikke gjøre noen forandringer i det hele tatt.

Anonymkode: a53a8...62c

• Liker 3
Skrevet

Kjæresten min gjennom nå 5 år, gjorde det slutt for ca 4 mndr siden. Vi var fra hverandre i ca 3 mndr. Hun angret seg efter ca 14 dgr. Jeg levde da litt som ungkar og fløy på byen, danset og flørtet, men husket raskt at dette livet ikke var verdt å gå videre med, så jeg ringte Pusen og sa at jeg kommer tilbake til deg igjen. Hun ble selvsagt veldig glad og fornøyd. Nå er vi back in business.  Vi er dog særboere og lever adskilt i uken som regel, men ingen regel uten unntak. Vi bor bare 18 min unna hverandre og jeg treffer henne av og til oftere, på mandag var vi på Systemet en tur og litt forskjellig rundt med felles innkjøp, samt en tur til Petersons Kläder hvor jeg fikk meg en ny blazer. Livet er tilbake og Julen står for tur. Deilig med Pusen min igjen 😀

• Liker 1
Skrevet

Nei når ting først har skjært seg er det ikke noe som endrer seg ved å slå opp eller nesten slå opp foruten en kort periode så blir alt som før igjen. Og følelser kan ikke vekkes til live om de først er borte 

Anonymkode: 7fd4f...1ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg hadde prøvd i måneder og år, til jeg gikk tom. 

Det er akkurat det du skriver, at det må gå begge veier. En kan ikke fikse et forhold alene. Det forsøkte jeg, til jeg gikk motløs, tom for tro på at det kunne gå, og tom for gode følelser. Da gikk jeg. Jeg hadde ikke mer å jobbe med. Hadde ikke grunn til det lenger heller, siden alt av gode følelser for mannen var borte. Tæret bort. 

Den uten nåde var ikke meg. Å slite sin partner istykker slik...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen tråkker noen ganger mer på tærne til den andre i tangoen. Ingen vits i å fordele skylden likt dersom den ene faktisk oppfører seg dårligere.

Anonymkode: 5a130...304

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...