Gå til innhold

Eu-godkjenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, det som er rart, er at kilometerstanden er registrert på SVV mnd før fristen for eu-kontroll. Det gir meg håp😉

Anonymkode: 92b97...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Slipses skrev (1 time siden):

Pku?

Når du legger inn skiltnummer på vegvesen.no står det dato for sist godkjenning og frist for neste godkjenning. har ikke "neste frist" gått ut er bilen godkjent.. Er bilen yngre enn 4 år har den aldri vært på PKK og er godkjent i 4 år fra reg. dato.

image.png.d835fc5e77bda87f2551afaee00328ba.png

Denne skal vises om ett år :) 

Skrevet
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Bilen skulle vært eu-godkjent for tre år siden…

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bilen skulle vært eu-godkjent for tre år siden…

Hvilken årsmodell snakker vi om ? er det 2019 modell så skal den vises i 2023 

Skrevet
Maskinfører skrev (7 minutter siden):

Jeg la ved et eksempelbilde på hva man skal se etter på vegvesen.no... 

• Liker 2
Skrevet
Slipses skrev (3 minutter siden):

Jeg la ved et eksempelbilde på hva man skal se etter på vegvesen.no... 

Åja :) beklager så mye :( 

Skrevet
Maskinfører skrev (12 minutter siden):

Kan ikke stemme det for da ville bilen vært avskiltet for lengst du vet at de reiser hjem til deg og klipper skiltene ? 

Og dette stemmer heller ikke. De klipper skiltene hvis de ser bilen. De går ikke igjennom listene med 50000 skiltnummere å drar hjem til alle vet du..

• Liker 1
Skrevet
Slipses skrev (3 minutter siden):

Og dette stemmer heller ikke. De klipper skiltene hvis de ser bilen. De går ikke igjennom listene med 50000 skiltnummere å drar hjem til alle vet du..

Jo de gjør det en jeg kjenner fikk klippet skiltene hjemme da stod bilen med defekt toppakning og ble ikke kjørt han fikk sjokk når han kom hjem 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville jo tro at det blir problemer med forsikringen også, om den ikke er godkjent?

Anonymkode: b7a89...b33

Nei, forsikring tar ikke hensyn til PKK.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig rart at du ikke har blitt avskiltet hvis den skulle vært kontrollert for mange år siden 🤔

Anonymkode: 67edb...ecc

Noen må vel se det først?

Skrevet
Slipses skrev (21 timer siden):

Dummeste jeg har hørt på lenge. Du kan risikere at politiet utfører en sjekk på en bil om de kjører forbi.. men INGEN drar hjem til deg for å avskilte bilen pga manglende pkk. 

• Liker 1
Skrevet
Akay skrev (1 minutt siden):

Dummeste jeg har hørt på lenge. Du kan risikere at politiet utfører en sjekk på en bil om de kjører forbi.. men INGEN drar hjem til deg for å avskilte bilen pga manglende pkk. 

Er ikke det AKKURAT det jeg skrev?

• Liker 2
Skrevet
22 hours ago, Maskinfører said:

Tar litt tid før det blir registrert hos SVV :) 

Nei, det gjør det absolutt ikke. Jeg godkjente min bil for noen dager siden. Det var oppdatert på SVVs sider minutter etter jeg fikk seddelen i hånden!

Anonymkode: a7883...589

Skrevet

Og det er ikke rart at bilen fremdeles har skilt. Det betyr bare at man ikke har havnet i kontroll hvor det er sjekket.

Tenk over det, hvor ofte blir du egentlig stoppet i politikontroll? ANPR-kameraer, altså automatisk sjekk av slikt, er ikke standard i Norge enda, og i hvert fall ikke noe politiet agerer på.

Skrevet
21 hours ago, Maskinfører said:

Jo de gjør det en jeg kjenner fikk klippet skiltene hjemme da stod bilen med defekt toppakning og ble ikke kjørt han fikk sjokk når han kom hjem 

Dette er ikke standard, og mange kjører rundt i lang tid uten godkjenning. Titusener får kjøreforbud hver måned, men det betyr ikke at de slutter å kjøre.

Og politiet klipper ikke mange tusen skilt hver måned. Det har de ikke ressurser til, rett og slett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke standard, og mange kjører rundt i lang tid uten godkjenning. Titusener får kjøreforbud hver måned, men det betyr ikke at de slutter å kjøre.

Og politiet klipper ikke mange tusen skilt hver måned. Det har de ikke ressurser til, rett og slett.

Nei men han fikk i alle fall klippet skiltene det står også i brevet fra SVV 

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 20.00):

hvordan kan du egentlig  vite om det er "titusenvis" som får kjøre-forbud "hver måned" i Norge?  

Anonymkode: d4237...77b

Skrevet
On 11/22/2022 at 9:33 PM, AnonymBruker said:

Veldig rart at du ikke har blitt avskiltet hvis den skulle vært kontrollert for mange år siden 🤔

Anonymkode: 67edb...ecc

Også litt rart at staten ikke tar kontakt hvis en bil er gått X uker over fristen og ikke er avregistrert. Skulle tro det var en enkel operasjon med databasene deres. Men det er kanskje ikke forbudt heller hvis den kun kjøres på private veier?

Anonymkode: 77983...147

Skrevet

La oss bare bli ferdig med avskiltingsdiskusjonen 
Glemt EU-kontroll | Statens vegvesen

Sitat

Er ikke kjøretøyet ditt godkjent innen fristen, kjører du ulovlig og kjøretøyet kan bli avskiltet.

Når du eier et kjøretøy, er det ditt ansvar å sørge for at det blir godkjent innen fristen. Når fristen har gått ut får kjøretøyet bruksforbud, og det kan bli avskiltet hvis du blir stoppet i kontroll. 

sånn... Er dere uenig, så får dere be statens vegvesen oppdatere sidene sine. 

TS: Enten har han glemt den, eller så har verkstedet glemt legge det inn. Dere har uansett hatt flaks som ikke har blitt stoppet. Politi og eventuelt andre kontroller bruker SVV sine sider for å sjekke etter godkjenning. 

Anonymkode: f918a...e5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...