AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Del Skrevet 22. november 2022 Mannen har hatt (et uuttalt) ansvar for å sørge for bilene våre. Han mener helt bestemt at begge bilene er eu-godkjente, men når jeg legger inn registreringsnumrene på Statens vegvesen, er det bare den ene bilen som er godkjent. Da er vel den andre bilen ikke godkjent? Antar verkstedet «melder inn» godkjenninger? Anonymkode: 92b97...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Del Skrevet 22. november 2022 Når var de på pku sist da? Anonymkode: 1e7c7...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slipses Skrevet 22. november 2022 #3 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Når var de på pku sist da? Anonymkode: 1e7c7...f7f Pku? AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Mannen har hatt (et uuttalt) ansvar for å sørge for bilene våre. Han mener helt bestemt at begge bilene er eu-godkjente, men når jeg legger inn registreringsnumrene på Statens vegvesen, er det bare den ene bilen som er godkjent. Da er vel den andre bilen ikke godkjent? Antar verkstedet «melder inn» godkjenninger? Anonymkode: 92b97...90e Når du legger inn skiltnummer på vegvesen.no står det dato for sist godkjenning og frist for neste godkjenning. har ikke "neste frist" gått ut er bilen godkjent.. Er bilen yngre enn 4 år har den aldri vært på PKK og er godkjent i 4 år fra reg. dato. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Del Skrevet 22. november 2022 Slipses skrev (11 minutter siden): Pku? Når du legger inn skiltnummer på vegvesen.no står det dato for sist godkjenning og frist for neste godkjenning. har ikke "neste frist" gått ut er bilen godkjent.. Er bilen yngre enn 4 år har den aldri vært på PKK og er godkjent i 4 år fra reg. dato. Da er den ikke godkjent😖 Får bare opp en frist, og den er forbigått for lengst… Anonymkode: 92b97...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 22. november 2022 #5 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da er den ikke godkjent😖 Får bare opp en frist, og den er forbigått for lengst… Anonymkode: 92b97...90e Om du finner ut hvilket verksted som er blitt brukt, ta kontakt med de og spør der. De bør ha noe på det om han har vert der. Fordi, det har hendt meg èn gang at jeg hadde utført PKK, fikk likevel brev fra SVV om at bilen ikke var godkjent. Det som hadde skjedd, var at da verkstedet hadde sendt inn godkjenning, gikk den ikke helt gjennom. Det var noe som skjedde innimellom, fikk jeg høre, men da ble det fiksa der og da, og alt var i orden. Ikke alltid at datasystemer fungere som de skal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Del Skrevet 22. november 2022 tdm900 skrev (6 minutter siden): Om du finner ut hvilket verksted som er blitt brukt, ta kontakt med de og spør der. De bør ha noe på det om han har vert der. Fordi, det har hendt meg èn gang at jeg hadde utført PKK, fikk likevel brev fra SVV om at bilen ikke var godkjent. Det som hadde skjedd, var at da verkstedet hadde sendt inn godkjenning, gikk den ikke helt gjennom. Det var noe som skjedde innimellom, fikk jeg høre, men da ble det fiksa der og da, og alt var i orden. Ikke alltid at datasystemer fungere som de skal. Krysser fingrene! Skal ringe verkstedet «vårt» i morgen. Det er mange år siden bilen skulle vært på kontroll, og jeg har kjørt rundt i god tro☹️ Nå tør jeg ikke ta bilen til jobb i morgen. Anonymkode: 92b97...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 22. november 2022 #7 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Krysser fingrene! Skal ringe verkstedet «vårt» i morgen. Det er mange år siden bilen skulle vært på kontroll, og jeg har kjørt rundt i god tro☹️ Nå tør jeg ikke ta bilen til jobb i morgen. Anonymkode: 92b97...90e Mange år og ja, det er ikke bra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Krysser fingrene! Skal ringe verkstedet «vårt» i morgen. Det er mange år siden bilen skulle vært på kontroll, og jeg har kjørt rundt i god tro☹️ Nå tør jeg ikke ta bilen til jobb i morgen. Anonymkode: 92b97...90e Veldig rart at du ikke har blitt avskiltet hvis den skulle vært kontrollert for mange år siden 🤔 Anonymkode: 67edb...ecc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig rart at du ikke har blitt avskiltet hvis den skulle vært kontrollert for mange år siden 🤔 Anonymkode: 67edb...ecc Ja, det tenker jo jeg også, men bilen brukes mest til bykjøring og korte strekninger, så kanskje ikke vært så utsatt for kontroller. Men som sagt, har et håp om at det er en feilregistrering et sted, og at bilen faktisk er eu-godkjent. Anonymkode: 92b97...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #10 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det tenker jo jeg også, men bilen brukes mest til bykjøring og korte strekninger, så kanskje ikke vært så utsatt for kontroller. Men som sagt, har et håp om at det er en feilregistrering et sted, og at bilen faktisk er eu-godkjent. Anonymkode: 92b97...90e Ville jo tro at det blir problemer med forsikringen også, om den ikke er godkjent? Anonymkode: b7a89...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #11 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ville jo tro at det blir problemer med forsikringen også, om den ikke er godkjent? Anonymkode: b7a89...b33 Det er jeg som har forsikringen, eu-kontroll har aldri vært nevnt. Tror du banken sjekker sånt selv? Anonymkode: 92b97...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 22. november 2022 #12 Del Skrevet 22. november 2022 Tar litt tid før det blir registrert hos SVV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #13 Del Skrevet 22. november 2022 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Tar litt tid før det blir registrert hos SVV Det går umiddelbart… Anonymkode: 4c117...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 22. november 2022 #14 Del Skrevet 22. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det går umiddelbart… Anonymkode: 4c117...c31 Oppdatert på min side dagen etter da jeg var inne (NAF Senter) Endret 22. november 2022 av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #15 Del Skrevet 22. november 2022 Maskinfører skrev (8 minutter siden): Tar litt tid før det blir registrert hos SVV Flere år da eller? Hvis du har lest tråden ser du jo at TS skriver at fristen er gått ut for flere år siden. Høres ut som du må ta ansvar for bilen selv TS. Hvis du er eier av bilen er det uansett ditt ansvar. Anonymkode: 447fe...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #16 Del Skrevet 22. november 2022 Maskinfører skrev (10 minutter siden): Tar litt tid før det blir registrert hos SVV AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det går umiddelbart… Anonymkode: 4c117...c31 Maskinfører skrev (4 minutter siden): Oppdatert på min side dagen etter da jeg var inne (NAF Senter) SVV har denne umiddelbart, det er en forutsetning for å evt kunne komme på etterkontroll… info på «min side» skal oppdateres raskere enn som så, men her kan det selvfølgelig vært en heng i systemet. Uansett så er denne bilen det snakkes om nå på avskiltningsbegæring… Anonymkode: 4c117...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 22. november 2022 #17 Del Skrevet 22. november 2022 PKU skal være PKK 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #18 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Flere år da eller? Hvis du har lest tråden ser du jo at TS skriver at fristen er gått ut for flere år siden. Høres ut som du må ta ansvar for bilen selv TS. Hvis du er eier av bilen er det uansett ditt ansvar. Anonymkode: 447fe...ce3 Jeg står ikke som eier, derfor får jeg ikke påminnere om eu-kontroll, og det står ingen kjøretøy registrert på meg på statens vegvesen. Men jeg tar ansvar nå! Anonymkode: 92b97...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 22. november 2022 #19 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): SVV har denne umiddelbart, det er en forutsetning for å evt kunne komme på etterkontroll… info på «min side» skal oppdateres raskere enn som så, men her kan det selvfølgelig vært en heng i systemet. Uansett så er denne bilen det snakkes om nå på avskiltningsbegæring… Anonymkode: 4c117...c31 Det var nok heng i systemet tenker jeg for det blir utført tusener av PKK hver dag hos NAF er det fra 08:00-17:00 noe i den duren såpass ja nei da ere bare og ta rev i seila og ordne det sjøl for da er det ikke gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 22. november 2022 #20 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Flere år da eller? Hvis du har lest tråden ser du jo at TS skriver at fristen er gått ut for flere år siden. Høres ut som du må ta ansvar for bilen selv TS. Hvis du er eier av bilen er det uansett ditt ansvar. Anonymkode: 447fe...ce3 Kan ikke stemme det for da ville bilen vært avskiltet for lengst du vet at de reiser hjem til deg og klipper skiltene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå