Gå til innhold

Greit å selge varen på Finn videre til en annen person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en flittig bruker av Finn og selger mye ting der. Nesten alle bruker fiksferdig, og det er helt greit. Tar bare litt tid å få pengene, men har ikke noe hastverk! MEN så har det seg sånn at jeg har solgt 1 ting der. Først solgte jeg den til 1 person (som i tillegg fikk den billigere), men fikk senere mld om at h•n ikke hadde hentet den hos posten. H•n klikket på meg pga reglene til fiksferdig er slik at selger får pengene hvis kjøper ikke henter pakka. Måtte tilslutt blokkere personen! Så la jeg tingen ut på nytt! Fikk masse mld og valgte igjen fiksferdig, og solgte til en annen. Nå har jeg igjen fått mld om at tingen ikke er blitt hentet hos posten! Altså for andre gang!! Får selvfølgelig pengene uansett, men skikkelig kjedelig da jeg må dra på et postkontor ca 20 min unna meg - betale 3 kr hver gang jeg skal skrive ut leveringslappen også finne et postkontor med postnord (bor på bygda, så er et stykke unna).

Nå må jeg selge den for 3.gangen (tar bare forhåndsbetaling denne gangen og ikke Finn, men tise).
Men altså er det greit å selge varen til en ny person? 

Anonymkode: 71eaa...416

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, absolutt. Når folk ikke henter pakkene sine, er det deres eget problem. Om jeg bestiller fra en nettbutikk, og ikke henter slik at pakken går i retur, er jo det mitt problem og ikke butikkens.

Anonymkode: 58435...141

• Liker 3
Skrevet

Noen kjøpte en båt av oss på Finn. 10.000,- kr. Den sto i et halvt år uten å bli henta, etter gjentatte purringer. Den solgte vi videre 😄

Anonymkode: 142c3...c6f

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar ☺️ Da selger jeg den videre nok en gang!

Anonymkode: 71eaa...416

Skrevet

Jeg kommer aldri til å bruke fiks ferdig..

Anonymkode: 5a9a2...54f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kommer aldri til å bruke fiks ferdig..

Anonymkode: 5a9a2...54f

Fiks ferdig er da null problem, ihvertfall om man henter pakken i tide. Bare gode erfaringer med kjøp og salg. 

Anonymkode: 56d7f...01c

• Liker 1
Skrevet

Er storforbruker av Finn som selger og tar ALLTID betalt på forskudd om jeg skal sende. Bruker ikke fiks ferdig. Har enda tilgode alt styret ts skriver om. Selger som 10er og kjøper bare av 10ere. 

Anonymkode: 7cb1a...c90

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...