AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Jeg er en av de kjedelige personene som ikke har spesielle hobbyer. Jeg trener 2-3 ganger i uken, går en halvtimes tur hver dag bare for å få mosjon og frisk luft da jeg ellers er mye hjemme og fordi det hjelper på min mentale helse. Lager middag til meg selv. Jeg følger med på samfunnsdebatter, følger med på dokumentasjoner og lærerike ting for å ta til meg mer informasjon og ha kunnskap. Elsker å dra på fest eller byen sammen med venninner på fredagene. Lørdagskvelden er det full chill på sofaen med pizza og tv. Jeg er nok ganske introvert og elsker alenetid, samtidig som jeg har behov for å møte vennenene mine og være sosial, men ALDRI hver dag. Utenom dette har jeg et ganske «kjedelig» liv, men jeg derimot elsker livet mitt. Har ingen hobbyer som å male eller spille gitar. Føler jeg ofte må «lyve» på meg hobbyer jeg ikke har og pynte på sannheten for å ikke fremstå som kjedelig når jeg snakker med menn på tinder eller drar på date. Synes jo det blir litt ubehagelig fordi man skal jo være seg selv og bli likt for den man er. Har aldri forstått greia med å ha mange hobbyer eller en fritidsaktivitet som å spille i en sport eller være med i en klubb for å være en interessant person. Har heller ikke mange venner, men jeg trives med det. Hadde aldri orket å ha mange venner heller. Flere som meg der ute, men som føler seg litt uglesett? Anonymkode: 4a109...753 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 jeg føler meg litt som deg... men... i og med at du nevner lagsport som en hobby, så har jeg vel faktisk en hobby da. Den tar også himla mye tid faktisk. Men hvorfor mener du at det å "bare" trene ikke kvalifiserer som en hobby? Anonymkode: 07364...ad4 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg føler meg litt som deg... men... i og med at du nevner lagsport som en hobby, så har jeg vel faktisk en hobby da. Den tar også himla mye tid faktisk. Men hvorfor mener du at det å "bare" trene ikke kvalifiserer som en hobby? Anonymkode: 07364...ad4 Fordi man er vel ikke så interessant hvis man har bare trening som hobby, føler seg. - ts Anonymkode: 4a109...753 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Hvilke hobbyer kan man lyve på seg uten å bli avslørt? 🤔 Anonymkode: a8496...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 Ja jeg liker å være hjemme eller finne på ting for meg selv så jeg lyver også litt på date om hva jeg driver med ellers for å fremstå litt mindre kjedelig Anonymkode: 79160...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvilke hobbyer kan man lyve på seg uten å bli avslørt? 🤔 Anonymkode: a8496...9e7 Hva som helst egentlig. Er jo lang tid til man evn skulle blitt samboere 😛 Jeg liker long distanse dating for da ses vi ikke så ofte og jeg kan si hva jeg vil av hva jeg har gjort ila uken når han spør 🤭 Anonymkode: 79160...bfc
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Skrevet 22. november 2022 Gaming. En fantastisk hobby😊 Anonymkode: 1b75b...4d5
Gjest AprilRyan Skrevet 22. november 2022 #9 Skrevet 22. november 2022 Tror det var mer sånn for min del at jeg ikke hadde godkjente Tinder-hobbyer. Helt så skal man være så aktiv som mulig og ha aktive hobbyer/fritidsinteresser. Jeg har ikke det i den grad som er vanlig på Tinder i hvert fall. Men jeg har hobbyer. Driver ikke med dem hver dag da og trives egentlig med en roligere livsstil, men trodde egentlig at det var ganske vanlig å ikke drive med så mye hele tiden. Det er bare det at på Tinder så skal mange late som at de gjør noe hele tiden. Jeg hadde ikke giddet å lyve på meg hobbyer eller interesser, men det høres ut som du har mange interesser utfra det jeg leser 😊
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #10 Skrevet 23. november 2022 Du trenger vel ikke drive med organisert aktivitet, det går helt fint å gjøre noe hjemme alene. Men for meg høres du kjedelig ut. Du sier du liker å følge med på debatter og «dokumentasjoner» (antagelig dokumentarer)? Det høres ut som å se på tv. Så du trener 2-3 ganger i uka og går tur en halvtime daglig - det er veldig kort tid, kan knapt kalles «tur»? Resten av tida hjemme etter jobb og i helga ser du tv, samt gjør vel nødvendig husarbeid regner jeg med. På fredag er du ute med venner, men lørdag er det hjem til tv’n… Gjesp! Høres veldig ensidig ut med så mye tv,, men kanskje du har en veldig krevende og utviklende jobb? Men for en mann kan du kanskje være en drømmedame, som liker å være mye hjemme? Jeg ville vel likevel tenkt at det er lurt å utvide horisonten litt med noen nye sysler hjemme. Hør på radiodokumentarer, nyheter og podkast, så kan du gjøre noe fysisk samtidig og ikke bare ligge på sofaen som et slakt. Ikke bruk livet ditt på å være tilskuer til andres… Anonymkode: 2ab50...3fb 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #11 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du trenger vel ikke drive med organisert aktivitet, det går helt fint å gjøre noe hjemme alene. Men for meg høres du kjedelig ut. Du sier du liker å følge med på debatter og «dokumentasjoner» (antagelig dokumentarer)? Det høres ut som å se på tv. Så du trener 2-3 ganger i uka og går tur en halvtime daglig - det er veldig kort tid, kan knapt kalles «tur»? Resten av tida hjemme etter jobb og i helga ser du tv, samt gjør vel nødvendig husarbeid regner jeg med. På fredag er du ute med venner, men lørdag er det hjem til tv’n… Gjesp! Høres veldig ensidig ut med så mye tv,, men kanskje du har en veldig krevende og utviklende jobb? Men for en mann kan du kanskje være en drømmedame, som liker å være mye hjemme? Jeg ville vel likevel tenkt at det er lurt å utvide horisonten litt med noen nye sysler hjemme. Hør på radiodokumentarer, nyheter og podkast, så kan du gjøre noe fysisk samtidig og ikke bare ligge på sofaen som et slakt. Ikke bruk livet ditt på å være tilskuer til andres… Anonymkode: 2ab50...3fb Glemte å nevne at jeg hører mye på podcast da. Ellers ser jeg veldig lite på tv, hvor har jeg skrevet at jeg ser mye på tv? 😅😅 Og ligger veldig lite på sofaen også, her er du svært rask til å anta 😂😂😂 - Ts Anonymkode: 4a109...753 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #13 Skrevet 23. november 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Glemte å nevne at jeg hører mye på podcast da. Ellers ser jeg veldig lite på tv, hvor har jeg skrevet at jeg ser mye på tv? 😅😅 Og ligger veldig lite på sofaen også, her er du svært rask til å anta 😂😂😂 - Ts Anonymkode: 4a109...753 Hva gjør du mens du ser/ hører på dokumentarer, da? Går du rundt i huset? Slik du beskriver i hovedinnlegg så går du en kort tur og spiser, utenom det ser du på dokumentarer. Det høres ut som du da sitter stille resten av dagen og hører på dokumentarer. Gjør du andre ting? Anonymkode: 9dab5...048 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #14 Skrevet 23. november 2022 Du har jo mange hobbyer, ts? Eller i hvertfall interesseområder. Spørs hva man legger i ordet "hobby". Før trente jeg daglig, men så det mer som "noe man gjør hver dag", på samme måte som at man spiser hver dag. Nå går jeg tur i skogen nesten daglig, uten å kalle det hobby, men andre kaller det det. Eneste hobbyen jeg tenker at jeg har, er det at jeg lærer meg å spille et instrument. Ellers kaller jeg f eks ikke filmentusiasmen min for en hobby. Hvor går skillen mellom hobby og "del av hverdagen"? Anonymkode: ce202...7eb
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #15 Skrevet 23. november 2022 Det er da ganske vanlig å ikke ha noen store hobbyer? Det har da heller ingenting med å være kjedelig å gjøre? Det er mye mer kjedelig å sitte og høre på en som skravler i det uendelige om hobbyen sin, som du ikke deler og ikke har noen interesse av, enn å prate med en som prater om nyheter, kultur, eller andre ting dere har felles. Jeg drev med kampsport i mange år - men jeg satt aldri og pratet til folk om det, og følte ikke at det gjorde meg til et interessant menneske. Jeg har spilt et instrument i mange år. Nå er jeg småbarnsmor i tidsklemma, og den lille fritiden jeg har, bruker jeg til trening (løping og styrketrening, på trimrommet hjemme), lesing, og om jeg er heldig, litt kryssord. Jeg har alltid likt et rolig liv - jeg ser ikke hvordan det er uforenelig med hobbyer..? Å tegne og male er like rolig som å sitte og lese bok, liksom. Anonymkode: d1d7d...3e2 1
Einus Skrevet 23. november 2022 #16 Skrevet 23. november 2022 Hmm helt ulike, hater å trene, men et par timer med motorsaga, så hadde vel du også, hengt med hodet vil jeg tro… Liker meg i garasjen, vedlikehold av bilene mine og traktorene. 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #17 Skrevet 23. november 2022 Jeg tror mange automatisk tenker "TV og mobil". Og for meg er det at en skjerm stadig er på drepen i et forhold. Det er så passiviserende. Det handler også om å ikke bare være hjemme, eller ikke kreve mye sosialt fra den andre hele tiden. Jeg hadde klikket om ikke mannen forsvant ut av huset nå og da. Anonymkode: 7a970...b67
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #18 Skrevet 23. november 2022 Jeg gjør mange forskjellige ting, men ettersom jeg ikke har spesiell dedikasjon til et spesielt område så er det kanskje ikke hobby? Ellers så tenker jeg at alt jeg velger å gjør utenom er hobby.. Når det er snø går jeg en skitur men jeg har ingen mål om hvor fort, hvor langt, progresjon og konkurranse. Samme med sykling og jogging. Har hund og bruker mye tid på det men er ikke medlem av klubb og driver med hundesport. Liker å bruke tid på å lage mat men har ikke fordypet og spesialisert meg som hobbykokk. Leser bøker nå og da men ikke såpass mye at det kvalifiserer som hobby. Liker rett og slett å gjøre litt forskjellig uten å fokusere på prestasjon progresjon og utbytte/nytteverdi. Anonymkode: 02ee9...8c5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #19 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Glemte å nevne at jeg hører mye på podcast da. Ellers ser jeg veldig lite på tv, hvor har jeg skrevet at jeg ser mye på tv? 😅😅 Og ligger veldig lite på sofaen også, her er du svært rask til å anta 😂😂😂 - Ts Anonymkode: 4a109...753 Podcast er også en av mine hobbyer. Men jeg gjør jo alltid noe annet samtidig; tar unna prosjekter i huset, maler, går tur, planter og ordner i hagen, fargelegger, eller annet som ikke samtidig krever stor konsentrasjon. Så jeg ble også litt spent på hva du gjør når du hører podcast, når du verken ligger på sofaen, går tur, eller har noen hobbyer. Anonymkode: 7a970...b67 1
mo1234 Skrevet 23. november 2022 #20 Skrevet 23. november 2022 (endret) Jeg går fort lei av hobbyer. Gøy en stund, så blir det kjedelig. Endret 23. november 2022 av mo1234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå