AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Må jeg fortelle han at jeg er gravid? Kan jeg på noen måte unngå å fortelle det til han eller ikke skrive han opp som far til barnet? Anonymkode: 8eb70...5fc
Topsi Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 Du kan skrive far ukjent på fødselsattest tror jeg 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Du kan jo alltids skrive ukjent far. Problemet kommer jo hvis han får med seg at du har fått barn og krever farskapstest. Anonymkode: e8cfc...983 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Hva med abort? Anonymkode: 410b8...371 10 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 Du kan oppgi far som ukjent. Men det er vel egentlig ikke lov. Og sjansen er vel stor for at eksen finn finner ut at du er gravid, og legger to og to sammen. Da kan han kreve farskapstest og kreve samvær. Så du risikerer å måtte ha han i livet ditt resten av livet, og sende barnet på samvær til han uten å vite hvordan barnet har det. Jeg ville vurdert abort. Anonymkode: 3becb...d01 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må jeg fortelle han at jeg er gravid? Kan jeg på noen måte unngå å fortelle det til han eller ikke skrive han opp som far til barnet? Anonymkode: 8eb70...5fc Har du en god kamerat som du skrevet som far isteden? Anonymkode: ca0c9...98b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du en god kamerat som du skrevet som far isteden? Anonymkode: ca0c9...98b Herregud, er du seriøs??? Det er da vel ingen som bare påtar seg farskapet til en venninnes barn? Det er en livslang forpliktelse! Tenker du ikke konsekvenser? Anonymkode: 550e0...200 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du en god kamerat som du skrevet som far isteden? Anonymkode: ca0c9...98b Det der må være det dummeste forslaget noen sinne Anonymkode: e8cfc...983 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du en god kamerat som du skrevet som far isteden? Anonymkode: ca0c9...98b En dum kamerat er det bedre å satse på. For det er det man er om man skriver under på noe sånt. Anonymkode: d1b68...024 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #10 Skrevet 22. november 2022 Tenk deg veldig godt om. Du har kommet deg unna. Hvis han oppgis som far så får han fort samvær og det skal noe til at han ikke får det. Å ha vært voldelig mot mor er ikke nok til å ikke få kontakt med barnet. Anonymkode: 8db65...af6 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #11 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du en god kamerat som du skrevet som far isteden? Anonymkode: ca0c9...98b Dette var et skikkelig godt forslag. Anonymkode: e0618...777
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #12 Skrevet 22. november 2022 Problemet er at han kan kreve farskaps test. Og da kan han og kreve samvær. Så tenk deg veldig nøye om. Anonymkode: 76506...d8c 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #13 Skrevet 22. november 2022 det jeg ikke forstår er at noen ønsker å avle et barn med en slik mann? Du vet vel at barnet blir 50-50 deg og han? Hvorfor i alle himmelens navn og riker vil du sette et menneske til verden som arver fra denne mannen??? Anonymkode: 6787c...568 4 1
Topsi Skrevet 23. november 2022 #14 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): det jeg ikke forstår er at noen ønsker å avle et barn med en slik mann? Du vet vel at barnet blir 50-50 deg og han? Hvorfor i alle himmelens navn og riker vil du sette et menneske til verden som arver fra denne mannen??? Anonymkode: 6787c...568 Miljø er langt viktigere enn arv 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #15 Skrevet 23. november 2022 Skjønner at det ikke er lett og vi vet jo ikke noe om deg om du begynner å bli for gammel til å få barn osv. Men for min del ville det aldri vært noe som helst tvil, jeg hadde tatt abort. Tenker med skrekk og gru på at du kan måtte ha noe med han å gjøre i all fremtid, bv og samvær osv. Hadde ikke tatt sjansen. Kontakt amathea stiftelsen, de kan hjelpe deg. Anonymkode: f6735...b2c 3 1
Eva-Lena Skrevet 23. november 2022 #16 Skrevet 23. november 2022 Jeg ville tatt abort. Finner han ut av dette og krever samvær så kan du aldri vøre trygg på om barnet har det bra med han eller ikke. Du setter ett helt uskyldig barn til verden med viten og vilje, dermed kan dette barnet bli mishandlet på samvær. Jeg hadde rett og slett ikke turt eller hatt samvittighet til å utsette ett barn for dette. Det er jo en grunn for at du ikke vil være sammen med han lenger, lik grunn er det for dette barnet. 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #17 Skrevet 23. november 2022 Du må ikke si det til han, men det er svært stor sannsynlighet for at du må forholde deg til din eks igjennom resten av livet om du velger å beholde barnet. Ukjent far på fødselsattesten er ikke så enkelt som folk tror... Hvorfor ønsker du å ha ett barn med en mann som har vært voldelig mot deg? Er det ikke bedre å bli gravid med en mann som faktisk elsker deg? Som er god og flott på alle måter? Anonymkode: d5f7c...59c 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #18 Skrevet 23. november 2022 Vil du virkelig utsette et barn for en sånn forelder?? Du og barnet risikerer at han får samvær og at du må levere fra deg han på fast samvær. Han har rettigheter som far. Har du tenkt over hvordan det blir om du må samarbeide med han? Om dere må gjennom rettssak for barnefordelingen? Håper du tenker deg veldig nøye om. Jeg tok abort pga samme situasjon. Er evig takknemlig for avgjørelsen jeg tok , nå kan jeg være fri fra han for alltid. Kunne aldri levd med meg selv om jeg måtte ha sendt ungen min til han vel vitende om hvordan han er og hva han er i stand til å gjøre mot andre. Jeg gikk videre. Har nå verdens snilleste samboer, barn med han og et så mye bedre liv! Den muligheten hadde jeg ikke fått om jeg hadde vært bundet til xn resten av livet… Anonymkode: 54afc...352 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #19 Skrevet 23. november 2022 Husk at både psykiske og fysiske trekk er arvelige. Voldelig far kan gi voldelige barn, selv om de ikke et vokst opp sammen. Psykisk syk forelder kan gi psykisk syke barn. Dessuten bare fordi han har vært voldelig mot deg har ikke det noe å si angående samvær, han han like stor rett på det som deg. Og han kan kreve farskapstest. Gjør deg selv og det fremtidige barnet en tjeneste; ta abort. Anonymkode: 972a4...41f 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #20 Skrevet 23. november 2022 Var i samme situasjon, og gjorde mitt livs største feil. Grusomt å mene det, for feilen var å føde barnet, men det ødela livet mitt og også livet til min familie. Ta abort om du kan. Ikke nøl! Å føde barnet vil trolig bety at du aldri blir kvitt voldsmannen. Anonymkode: 3f7d9...398 1 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå