norw Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Tenkt å gå over fra PS4 til PC og hvis jeg har forstått det riktig kan jeg bruke hvilken som helst Playstation- eller Xbox-kontroller (nyere generasjoner i hvert fall). Hvilken kontroller er best mtp ergonometri og levetid? Ser at det selges PS5-kontrollere billig nå.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 Hvis du er vant med kontrolleren fra PS4 så er jo det best, men det kan være noe knoting for å få den til å funke på PC. Sånn sett så er kontrolleren fra Xbox mye enklere siden det er plug and play. Logitech har kontrollere som har samme oppsettet som PS, selv bruker jeg for det meste mus og tastatur når jeg spiller men til bilspill så bruker jeg kontroller. Er ikke noe fan av batteri så jeg bruker en Logitech F310. https://www.komplett.no/product/775767/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/gamepad/logitech-gamepad-f310 Anonymkode: 9acb0...cf4 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Alle xbox kontrollere er plug'n'play i windows 10/11. Anonymkode: d5c3c...a99 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Du kjøper Xbox kontroll, disse er kompatible i Windows og plug and play i fleste spill. Playstation, Logitech og and kontroller er hit or miss, fordi det støttes ikke automatisk i alle windows spill. Playstation og andre kontroller er rett og slett ikke å anbefale, unødvendig med knot og frustrasjon. Xbox series X kontroller er på tilbud til 450 hos power, elkjøp og diverse elektronikk butikker nå, kjøp det. Anonymkode: 3f233...dc8 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du kjøper Xbox kontroll, disse er kompatible i Windows og plug and play i fleste spill. Playstation, Logitech og and kontroller er hit or miss, fordi det støttes ikke automatisk i alle windows spill. Playstation og andre kontroller er rett og slett ikke å anbefale, unødvendig med knot og frustrasjon. Xbox series X kontroller er på tilbud til 450 hos power, elkjøp og diverse elektronikk butikker nå, kjøp det. Anonymkode: 3f233...dc8 Logitech er ikke hit or miss, jeg har brukt Logitech siden 2003 og har aldri hatt problemer med noen spill. Derimot så kan kontrolleren til Xbox oppføre seg rart noen ganger i spill, spesielt med spill som bruker Xbox Live siden den låses til oppsettet fra Xbox så man kan ikke konfigurere knappene. En annen fordel med Logitech er at man kan bytte mellom Xinput og DirectInput, er man vant til PS så blir det nesten en direkte overgang. Anonymkode: 9acb0...cf4 1
norw Skrevet 23. november 2022 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2022 Er forresten til FIFA, hvis det spiller noen rolle. Er egentlig det eneste jeg spiller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå