Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne. Men for å lage en lang historie kort så var jeg sammen med en som utsatte meg for psykisk og fysisk vold + at han var utro. Det med at han var utro fikk jeg vite samme kveld som jeg valgte å forlate han, da klarte jeg ikke holde ut lengre og tenke at ting mellom oss kunne «fikses»… han truet med å slå meg ihjel og jeg kom meg heldigvis bort fra han!

Dette endte i at jeg dro til krisesenteret på natten og fikk flytte inn der, hvor jeg nå har vært maks 2 uker.

Mens jeg har bodd her så har ikke venninnen min vært noe særlig interessert i å møtes, hun har vært for opptatt med å feste de to siste helgene og ikke spurt om hvordan jeg har det, som er litt merkelig - og det som sjokkerte meg var at jeg fant ut via en felles venninne at hun fester med den jenta som eksen min var utro med… 

Jeg ble så satt ut at jeg tenkte at nå må jeg spørre venninnen min hva som skjer, for hun er jo fult klar over at det er henne - men når jeg spurte hvorfor hun hang med henne og sa jeg ble såret så svarte hun at jeg hadde for mange forventninger til henne og at hun kan være venn med hvem hun vil… 

Jeg skjønner ingenting. Først klarer jeg å komme meg ut av et helvete av et forhold, for å så miste venninnen min.. Jeg så også på Instagram at de har kommentert hverandres bilder og det går mye i kommentarer som hvor pene de syns hverandre er.. noe som selvfølgelig gjør ekstra vondt for meg med tanke på at jeg føler meg dritt nok fra før. 

Har aldri hørt noen har oppleve noe lignende, og vet ikke hvordan jeg skal takle situasjonen, kjenner jeg har blitt så deprimert og sliter med å snakke med noen og har egentlig ingen tillit til noen lengre…hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: b12e3...637

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ingen venninne og du må bare kutte henne helt og holdent ut. Det er sårt det er helt forståelig, men ut fra det du skriver så virker det som hun er helt blottet for empati.  Og for all del ikke  følg med på hva de poster på Instagram og andr sosiale kanaler. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
MiominMio skrev (5 minutter siden):

Dette er ingen venninne og du må bare kutte henne helt og holdent ut. Det er sårt det er helt forståelig, men ut fra det du skriver så virker det som hun er helt blottet for empati.  Og for all del ikke  følg med på hva de poster på Instagram og andr sosiale kanaler. 

Det har du helt rett i.. jeg bare er så utrolig skuffet og såret. Hun og jeg har vært venninner i mange år, selvom hu alltid har hatt mer «leder rollen» i vårt vennskap så kunne jeg aldri sett dette komme - det virker nesten som hun har byttet meg ut med den jenta og nyter at jeg får det vondt.

ts

• Hjerte 4
Skrevet

Har du bare en venninne da?

Anonymkode: b9a95...49e

Skrevet

Så vondt 😔 men enig med over, dette er virkelig ikke en venninne. Og jo før du finner ut av det, jo bedre ❤ Hun har virkelig ikke evne til å forstå og støtte deg. 

Anonymkode: 5bc12...d48

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke at du engang lagde tråden når du vet svaret.

Dropp denne falske personen...

Anonymkode: df412...09a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner ikke at du engang lagde tråden når du vet svaret.

Dropp denne falske personen...

Mest fordi jeg ikke har noen å lufte dette med, hun var den eneste «venninnen» jeg hadde ..

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så vondt 😔 men enig med over, dette er virkelig ikke en venninne. Og jo før du finner ut av det, jo bedre ❤ Hun har virkelig ikke evne til å forstå og støtte deg. 

Ja, enig med deg, jeg klarte ikke engang å fatte at hun ikke kunne forstå at det der ble sårende for meg - men kanskje det som var poenget😥

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Hun som han var utro med - kjente hun deg? Visste hun at han var sammen med deg?

Hvis svaret på disse to ikke er ja, så synes jeg ikke venninnen din har gjort noe galt

Anonymkode: 2fb5d...e3d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun som han var utro med - kjente hun deg? Visste hun at han var sammen med deg?

Hvis svaret på disse to ikke er ja, så synes jeg ikke venninnen din har gjort noe galt

Anonymkode: 2fb5d...e3d

Vel, hadde min gode venninne vært utsatt for et rasshøl av en fyr, ville jeg aldri blitt "bestis" med den nye dama hans. 

Såpass respekt har jeg for vennene mine, i noen tilfeller velger jeg å ta parti. 

Anonymkode: 6915b...0d8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det at venninnen din ikke støtter deg, men velger å ignorere deg og feste ustedenfor - det viser at hun ikke er en god venninne og at du bør kutte henne ut.

MEN denne andre jenta bør du jo ikke straffe. Med mindre hun også er en venninne av deg og visste at dere var sammen?

Hadde jeg vært singel og ligget med en fyr, og i ettertid viste det seg at han hadde dame og han var en drittsekk.. Da hadde ikke jeg syntes det var fair om JEG hadde blitt straffet for det. All skyld ligger hos din eks - han som var sammen med deg og skulle være trofast.

Anonymkode: a47b6...b41

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Mest fordi jeg ikke har noen å lufte dette med, hun var den eneste «venninnen» jeg hadde ..

Ja, enig med deg, jeg klarte ikke engang å fatte at hun ikke kunne forstå at det der ble sårende for meg - men kanskje det som var poenget😥

Husk at det ikke er deg det er noe galt med ❤ 

Det er også en mulighet for at hun har opplevd noe lignende eller at dette har trigget noe i henne som gjør at hun tar avstand. Har hun støttet deg før? 

Skrevet

gidder ikke å høre på folk som har vært sammen med en kjærest som sier at kjæresten ikke er bra.. For alt man vet så er det 2 sider i en historie dessverre

Skrevet

er han av den typen som er utrolig sjarmant utad og bare er voldelig innen husets fire vegger? Kanskjej han har beklaget sin nød til henne han var utro med. Han virket kanskje veldig troverdig... Hun forteller dette videre til deres felles venninne.. og så ruller ballen 

Anonymkode: a6037...4ad

Skrevet

Har hun gjort deg noe da? Det er jo synd på henne også som kom utfor en slask slik som din ex. Det er vel ingen konkurranse om denne slankes oppmerksomhet? 

Anonymkode: 52327...e6a

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

gidder ikke å høre på folk som har vært sammen med en kjærest som sier at kjæresten ikke er bra.. For alt man vet så er det 2 sider i en historie dessverre

Nei så pell deg ut herfra da? Er ikke så vanskelig det vel? 

Anonymkode: 06f59...0d8

Skrevet

Jeg var gjennom noe lignende. Jeg sa rett ut til venninnen min at jeg var skuffet og forventet mer lojalitet av henne. Der og da når jeg konfronterte henne fikk jeg et lignende svar. Likevel når hun fikk tenkt seg om senere så innså hun det ble feil og kuttet kontakt med denne damen og når hun ble konfrontert av det fra henne igjen så sa hun at vennskapet med meg betydde mer. Det satt jeg veldig pris på og vi er fortsatt venner i dag. At det har gått to uker og hun velger heller å feste med henne enn å prioritere deg så tenker jeg at hun ikke fortjener deg. Du fortjener bedre, og ta det fra noen som har hatt sin del av falske venner: det er bedre med ingen venner enn x antall falske. Er det noen andre du kan søke trøst til? Familie? Om ikke prøv å bli kjent med noen andre gjennom felles interesser og hobbier. For nå er tiden til å dyrke det - for å få tankene over på andre ting.

Anonymkode: e8da0...3cb

Skrevet

Får så vondt av deg❤️ Dette var fryktelig å lese. Håper du har noen støtte rundt deg, f.eks familie? Du må ikke gå gjennom dette her alene :( bra du er på krisesenteret, kanskje det finnes noen samtalegrupper der du kan bli kjent med andre i samme situasjon? Det tror jeg hadde vært bra for deg!!

masse klemmer, og PLEASE dropp den falske venninna!!!

Anonymkode: eac4a...2da

• Nyttig 1
Skrevet

Det er virkelig bedriten oppførsel av din gamle venninde. Føler med deg.

Anonymkode: fca7d...5d9

• Hjerte 1
Skrevet

Den venninna er det bare å droppe! Hun er ikke noe venninne men en slange som bruker deg når hun trenger deg og ikke nøler med å være ulojal mot deg! Æsj 

Anonymkode: d6e8b...3cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...