AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Jeg jobber ekstra i sykehusets interne vikarpool("shopper" vakter så har ikke faste vakter på papiret) som betyr at man kan få oppdrag ved alle avdelinger. Nå har jeg derimot fått tilbud om faste vakter 6 måneder frem i tid. Det er på en avdeling jeg har vært en del tidligere og som jeg kjenner til rutiner ol på etterhvert, og arbeidsmiljøet er også bra. Jeg har derimot en favorittavdeling som jeg også har vært en del på og som jeg gleder meg til å jobbe ved når det har vært aktuelt. De ansatte er fantastiske, trives med arbeidsoppgavene, pasientene er der ofte noe lengre(så man ofte rekker å bli kjent bittelit) enn ved avdelingen jeg har fått tilbud om vikariat ved, der bærer det mer preg av inn/ut, samlebånd og en mer stressfylt arbeidsdag. Sånn generelt så er man nærmest garantert å få jobbe så mye man vil som timeansatt, så lenge man er åpen for å være overalt. Og jeg ser tendenser til sykdom på favorittavdelingen min også. Sjansen er absolutt til stede for at de vil trenge vikar over noe tid men det er selvsagt ingen garanti for det. Takker jeg altså nei til dette vikariatet vil jeg kunne få jobbe tilsvarende prosent bare ved andre avdelinger, jeg vet bare ikke ved hvilke enda. Takker jeg ja, binder jeg meg til denne avdelingen i et halvt år og er jo garantert å ikke få jobbe ved favoritten med mindre jeg tar på meg enda flere vakter(noe som jeg ikke har planer om med det første) Hva hadde du gjort? Anonymkode: 6f64e...47e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 Hadde takket ja om jeg var helsefagarbeider, men ikke sykepleier. Anonymkode: 85c58...934
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #3 Skrevet 26. november 2022 On 11/22/2022 at 7:58 PM, AnonymBruker said: Hadde takket ja om jeg var helsefagarbeider, men ikke sykepleier. Anonymkode: 85c58...934 Helsefagarbeider er vel ikke noe man studerer, eller? Er ikke det VGS? Jeg hadde helt klart fullført studiene. Det er sikkert fristende å hoppe på et jobbtilbud som det her, men i det lange løp vil det lønne seg å ta ferdig graden. Det vil være tryggere og bedre, særlig når du først er i gang tenker jeg det er lurt. Anonymkode: 49373...fd0 1
Blåjojo Skrevet 26. november 2022 #4 Skrevet 26. november 2022 Jeg ville nok bare takket ja til vaktene du er tilbudt. Som helsepersonell i en vikarpool kan man ikke alltid velge å vrake i hvor man vil jobbe.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #5 Skrevet 27. november 2022 Det medfører at du setter studie/skole på vent et halvt år? Man bør være sikker på at man har initiativ til å starte på med utdanning igjen, det kan være lett å bli "fanget" av atbeidslivet: god månedslønn og så videre. Anonymkode: c8d77...0b5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #6 Skrevet 27. november 2022 Jeg antar nok dette er sikkert faste helgevakter gjerne man kan ta på seg ved siden av studiene. Ts nevner ikke at hen skal droppe ut av det. Anonymkode: 0af14...15c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå