Gå til innhold

Vil du la barna omgåes en bestefar som er anklaget for overgrep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis bestefaren til barna dine blir anklaget for seksuelle overgrep mot en slektning ville du da latt han være alene med barnebarna? Ville du i det hele tatt hatt kontakt med bestefaren? 

Anklagen gjelder gjentatte grove seksuelle overgrep som har vart siden offeret gikk på barneskolen, og ikke stoppet før i voksen alder. Saken ble til slutt henlagt på bevisetsstilling, men det kommer frem at politet tror på offeret. 

Anonymkode: af3bf...29a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, absolutt ikke!

• Liker 35
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: d85ce...13a

• Liker 8
Skrevet

Aldri. 

• Liker 9
Skrevet

Hell no!

Anonymkode: 24306...e75

• Liker 9
Skrevet

Nei absolutt IKKE!!

Hilsen ei som selv har vokst opp med seksuelle overgrep fra nært familiemedlem

Anonymkode: e4ac7...54e

• Liker 12
  • Hjerte 5
Skrevet

Er dette et spørsmål 🥺🫠

Om politiet tror på fremstillingen så kan du være rimelig sikker på at det stemmer.

Hadde ikke latt ham ha kontakt med barm punktum. 

• Liker 21
Skrevet

Folk som er dømt for seksuelle overgrep skal hates, hetses,ødelegges ,trues, mobbes og offentliggjøres. De skal ikke på noen måte omgås noen. Hverken voksne eller barn. De skal fryses ut fra alt og alle. De skal føle iskaldt hat fra alle. 

Anonymkode: 11107...178

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Bestefar-tittelen hadde vært fjernet for lenge siden og null kontakt med fyren👊🏼

Anonymkode: 23cb1...a83

• Liker 16
Skrevet

Anklaget er ikke dømt. Om han er uskyldig har dere allerede ødelagt livet hans.

Anonymkode: 6117a...21f

• Liker 3
Skrevet

Nei. Selvfølgelig ikke. 
Om jeg i det hele tatt skulle hatt kontakt med fyren ville jeg lagt meg på et minimum.

• Liker 5
Skrevet

Hverken mine barn eller jeg hadde hatt kontakt.

Ei heller min ektefelle 

Anonymkode: 79c33...9db

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kun under tilsyn, aldri alene. En liten digresjon, men dog relevant, har han forgrepet seg på samme kjønn som barnet? 
Det vanligste blant pedofile er faktisk heteroseksuell pedofili, altså at en voksen mann (over seksuell lavalder) forgriper seg på jenter under seksuell lavalder. Hva var alderen til offeret og hva er alderen til barnet det nå er snakk om? Mange tenker at en overgrepsmann er pedofil dersom han rent juridisk er det, men dersom offeret eksempelvis var 13-15 år er det rent psykologisk fortsatt et overgrep, men ikke pedofilt rent seksuelt. Psykologisk vil det være avgjørende om barnet var prepubertal eller postpubertal. 

Jeg tenker at jeg ville vært mer motvillig til å eksponere datteren min for en slik bestefar dersom hun passer perfekt inn i målgruppen han tidligere har vært anklaget for å forgripe seg på. Dersom jeg hadde en sønn på 14, mens overgrepsanklagene (Merk: anklager er tross alt noe annet enn domfellelse…) var knyttet til en 7 år gammel jente ville jeg vært mer avslappet til kontakten med bestefar. 

Tenker litt nyanser kan berike tråden litt. Det er jo tross alt reell gjentakelsesfare hele problemstillingen koker ned til.

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 6
Skrevet

Nope, hadde brutt all kontakt. 

Anonymkode: d6c2c...4b3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anklaget er ikke dømt. Om han er uskyldig har dere allerede ødelagt livet hans.

Anonymkode: 6117a...21f

Offerets liv er nok mest ødelagt. Saken ble henlagt, men det betyr ikke at man er uskyldig. Man lar da ikke ens egne barn bli utsatt for overgrep ved å være alene med en slik mann bare fordi det er en liten mulighet for at han ikke har gjort det. Det er så lite sannsynlig fordi det er så belastende å gå igjennom en slik sak som offer at det er nok sjeldent anklagene ikke stemmer. 

Anonymkode: ce409...c6f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Den Sagnomsuste skrev (1 minutt siden):

Kun under tilsyn, aldri alene. En liten digresjon, men dog relevant, har han forgrepet seg på samme kjønn som barnet? 
Det vanligste blant pedofile er faktisk heteroseksuell pedofili, altså at en voksen mann (over seksuell lavalder) forgriper seg på jenter under seksuell lavalder. Hva var alderen til offeret og hva er alderen til barnet det nå er snakk om? Mange tenker at en overgrepsmann er pedofil dersom han rent juridisk er det, men dersom offeret eksempelvis var 13-15 år er det rent psykologisk fortsatt et overgrep, men ikke pedofilt rent seksuelt. Psykologisk vil det være avgjørende om barnet var prepubertal eller postpubertal. 

Jeg tenker at jeg ville vært mer motvillig til å eksponere datteren min for en slik bestefar dersom hun passer perfekt inn i målgruppen han tidligere har vært anklaget for å forgripe seg på. Dersom jeg hadde en sønn på 14, mens overgrepsanklagene (Merk: anklager er tross alt noe annet enn domfellelse…) var knyttet til en 7 år gammel jente ville jeg vært mer avslappet til kontakten med bestefar. 

Man omgås da ikke slike folk. De skal være slettet fra minnet og stengt ute. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Folk som er dømt for seksuelle overgrep skal hates, hetses,ødelegges ,trues, mobbes og offentliggjøres. De skal ikke på noen måte omgås noen. Hverken voksne eller barn. De skal fryses ut fra alt og alle. De skal føle iskaldt hat fra alle. 

Anonymkode: 11107...178

Ikke bare overgriperen. Hele familien hans skal hetses inkl barna hans  

Endret av Honey Dew
Skrevet (endret)
Trøndere1 skrev (8 minutter siden):

Man omgås da ikke slike folk. De skal være slettet fra minnet og stengt ute. 

Punkt 1: Anklaget, ikke domfelt. 
Punkt 2: Tilgivende samfunn vs fordømmende? Tror man at folk faktisk kan endre livene sine eller tror man at man for alltid vil være fastfrosset i tidligere synder? Grunnen til at jeg spør handler om det generelle synet på straff i et rettsperspektiv. Norsk rettsvesen er bygget rundt ideen om bot og bedring, samt 2nd chance. Hvordan tenker du da rundt andre overgrepsdømte? Problematikken er jo overførbar til andre sedelighetssaker…? 

Altså for å ha det på det rene, så hater jeg disse krypene som forgriper seg på våre minste. Det er motbydelig og kunne fortjene hengning som straff, men nå tenker vel Norge at alle KAN endre seg? 

Endret av Den Sagnomsuste
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Honey Dew skrev (4 minutter siden):

Eeehhh… er jo ikke familien rundt som er skyldig når en person har gjort noe. Å hetse hele familien inkludert barna er det mest idiotiske jeg har lest. Hva om noen av de også har vært offer? Håpe du troller

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
Honey Dew skrev (5 minutter siden):

Og alle vennene han noensinne har hatt + katten/ eventuelt hunden eller undulaten hans! Brenn hele bydelen han vokste opp i, de er kontaminert! 

(ironialarm…)

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...