Gå til innhold

Får arbeidsgiver vite folkeregistrert adresse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte til kjæresten. Det er 1t unna jobben så jeg får mye mer pendling. 

Jeg er i en prosess i jobben hvor jeg blir vurdert til ny rolle, og vil ikke at jeg flytter 1t bort påvirke min mulighet til denne fantastiske jobben jeg går for.

Dermed ønsker jeg ikke å informere arbeidsgiver om flytting før dette er avgjort. 

Likevel er det nå slik at jeg flytter inn med kjæresten, og vil være der fra 1 des. Endring i folkeregisteret osv. 

Jeg hadde trodd at stillingen på jobb ville vært avklart nå, men pga en alvorlig og tragisk hendelse på jobb, ble det en pause. 

Forventer at det er avklart i år. 

Så, dersom jeg er folkeregistrert hos min kjæreste fra 1 des. Er det noen måte arbeidsgiver vil kunne vite dette?

Anonymkode: 53341...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arbeidsgiver har full tilgang til din adresse på lik linje som alle andre i landet om de vet navnet ditt.

Anonymkode: 3291a...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Arbeidsgiver har full tilgang til din adresse på lik linje som alle andre i landet om de vet navnet ditt.

Anonymkode: 3291a...889

Ikke alle har tilgang til folkeregisteret…

Anonymkode: 7181f...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo komme fram når de henter skattekortet ditt, men ellers er det vel ingen grunn til at de skal sjekke hvor du har folkeregistrert adresse.

Men hvis du virkelig vil helgardere deg, gjentar jeg tipset fra en over her: Vent litt med å melde flytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode hvor jeg flyttet litt på meg, og visste det ville være sånn en periode. Da valgte jeg å ha folkeregistrert adresse hos noen jeg kjenner godt, så ikke posten min gikk alle veier. Mange studenter er også registrert hos foreldre, mens de bor annet sted. Jeg tror jeg hadde vært litt treg med å melde flytting også vil det nok ta noe tid før endringen er på plass overalt. Det er ihvertfall min erfaring som har flyttet MYE. 
Ikke sikkert de som styrer med lønn merker seg en gang hvor du bor, bare tar ned skattekortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkeregistrert adresse er ikke en taushetsbelagt opplysning, så alle kan få tilgang til den. Men det krever jo at man aktivt ber om den, og det har arbeidsgiver egentlig nær sagt aldri. Som en annen skriver over, vil den kanskje fremgå av skattekortet ditt, men tviler på at det blir lagt merke til eller at noen bryr seg. Jeg ville derfor bare latt være å si noe før du vet om du får den nye stillingen, helt usannsynlig at de finner ut av det selv, og skulle de det, henger de seg neppe opp i det. 

Anonymkode: 952c5...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som hadde en times reisevei til jobb i mange år skjønner jeg ikke problemstillingen her. Med mindre denne rollen du vurderes for krever at du skal kunne stille på veldig kort varsel, er dette en ikke-sak.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkeregistrerte opplysninger vil ligge automatisk hos NAV, helsevesenet og Aa-registeret (arbeidstaker/arbeidsgiver) - og dermed hos arbeidsgiver - hvis de sjekker. Hva er problemet? 1 t pendling er helt vanlig her jeg bor. 

Min arbeidsgiver krever regelmessig at personlige opplysninger som navn. adresse og telefonnr oppdateres jevnlig. 

Anonymkode: 6e5cd...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...