AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Vi var borte i 3t ca, og skrudde av alle skjøteledninger og ovn. Vi hjem til tidenes sviddlukt. Vi finner ikke ut hvor det kommer fra. Jeg hadde en håndmikser som plutselif begynte å lukte brent mens jeg brukte den, den var av plast. Det lukter det samme nå i leiligheten. Hvordan finner vo ut av det her? Frister ikke å sove med slik lukt i fare for brann.. Hvem i all verden kontakter vi? Vi leier, så vi må hovedsaklig ringe henne så fort som mulig for å si ifra. Anonymkode: 08c22...847
trøndermann38 Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Kan være en panel ovn med mye støv på f eks. Hvis dere ikke finner ut hvor det er fra må du kontakte elektriker 4
GreenHarmony Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Kan være ei pære som har svidd seg/ gått. Vi opplevde det for en stund siden og det lukta skikkelig sterkt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 lillevill skrev (11 minutter siden): Sett i sikringsskapet? Ser ikke noen unormalheter (lol for et ord) der, faren min skal ta turen opp etterpå for å lukte seg frem litt. Katta har sitti på benken nedenfor sikringsskapet i 1t nå, uten å legge seg ned som hu pleier, mulig hu lukter noe vi ikke gjør. Anonymkode: 08c22...847 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 trøndermann38 skrev (3 minutter siden): Kan være en panel ovn med mye støv på f eks. Hvis dere ikke finner ut hvor det er fra må du kontakte elektriker Skrudde av panelovnen før vi dro, og den er nylig blitt støvfri, så burde ikke være det. Prøvde æ lukte litt rundt varmtvannssprederen også, men kan ikke si jeg ble så mye klokere. Lukta går ikke vekk i leiligheten, til tross for lufting, så noe er det. Skal snakke med huseier, må nok få inn en elektriker imorgen ja.. Anonymkode: 08c22...847
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Skrevet 22. november 2022 GreenHarmony skrev (4 minutter siden): Kan være ei pære som har svidd seg/ gått. Vi opplevde det for en stund siden og det lukta skikkelig sterkt. Skal sjekke lysene etterpå, tror alle funker, men skal dobbeltsjekke. Takk for tips! Lukter helt jvlig Anonymkode: 08c22...847
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Skrevet 22. november 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Skrudde av panelovnen før vi dro, og den er nylig blitt støvfri, så burde ikke være det. Prøvde æ lukte litt rundt varmtvannssprederen også, men kan ikke si jeg ble så mye klokere. Lukta går ikke vekk i leiligheten, til tross for lufting, så noe er det. Skal snakke med huseier, må nok få inn en elektriker imorgen ja.. Anonymkode: 08c22...847 Du mener vel varmtvannsbereder 😂🤓 Jeg har kjent sånn lukt etter ei lampe som gikk Anonymkode: f19f0...0f5 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9 Skrevet 22. november 2022 Hos oss fant vi en svidd ledning bak vaskemaskinen Røykvarsler som går av veldig lett gikk veldig ofte en periode, syntes jo det luktet varm elektronisk. Prøvde å lukte oss rundt og fant det ikke. Tenkte ikke på vaskemaskinen. Så tilfeldig at vi dro frem den pga annet. Og der var den brente ledningen. Anonymkode: db055...68f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #10 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du mener vel varmtvannsbereder 😂🤓 Jeg har kjent sånn lukt etter ei lampe som gikk Anonymkode: f19f0...0f5 Varmtvannsbereder ja😂😂Hva i alle dager, bra norge til meg😂 Hmm, det gir jo mening siden vi føler at lukta er rundt overalt nesten. Men ingen lamper har gått her, kan det bli svidd og lukte sånn fordet tror du? Anonymkode: 08c22...847
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #11 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hos oss fant vi en svidd ledning bak vaskemaskinen Røykvarsler som går av veldig lett gikk veldig ofte en periode, syntes jo det luktet varm elektronisk. Prøvde å lukte oss rundt og fant det ikke. Tenkte ikke på vaskemaskinen. Så tilfeldig at vi dro frem den pga annet. Og der var den brente ledningen. Anonymkode: db055...68f Skummelt.. problemet her er at det lukter i stua ved tv'n, og i gangen. Lukter ingenting på soverommet eller badet, ikke mye iallefall Men har sjekket stikkontakter og ingen av de er brent på utsiden. Dro ut tv'n istad, just in case.. Vi har lukta oss rundt som hunder her i flere timer, blir ikke noe klokere😅 Anonymkode: 08c22...847
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #12 Skrevet 22. november 2022 kjenn utenpå sikringene. Om noen er unormalt varme. Anonymkode: 61dea...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #13 Skrevet 22. november 2022 Kjenn på sikringer, og kjenn på alle stikkontakter. Sjekk om noen stikk er misfarget. Anonymkode: fed6f...51a 1
Tiuren Skrevet 22. november 2022 #14 Skrevet 22. november 2022 Lukter det inni sikringsskapet? Koble fra TV, og se om lukten blir borte. Kan det være en spot som er varm? 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #16 Skrevet 23. november 2022 On 11/22/2022 at 6:05 PM, AnonymBruker said: Hmm, det gir jo mening siden vi føler at lukta er rundt overalt nesten. Varmtvannsberederen er vel bare ett sted i huset? Lukta blir ikke fraktet rundt i vannrørene, som for øvrig jo er tette. Kjent på stikkontakter og synlige ledninger for å lete etter varme? Anonymkode: 22d3d...08f
Maskinfører Skrevet 23. november 2022 #17 Skrevet 23. november 2022 Har dere satt på en ovn som det er støv på kan det lukte brent fyrte nettopp opp ovnen og da lukte det brent i hele stua 1
missmcbeal Skrevet 23. november 2022 #18 Skrevet 23. november 2022 Ville vurdert å dra ut komfyren og sjekket støpselet bak. Dette er mange år siden, og støpslene har sikkert blitt bedre, men husker med gru da moren min tilfeldigvis dro frem komfyren for å vaske bak en gang og støpselet på komfyren hadde begynt å smelte. Da var det ikke begynt å lukte svidd, men ikke godt å si hva som hadde skjedd om hun ikke tilfeldigvis hadde vasket der den dagen. 1
tdm900 Skrevet 23. november 2022 #19 Skrevet 23. november 2022 missmcbeal skrev (1 time siden): Ville vurdert å dra ut komfyren og sjekket støpselet bak. Dette er mange år siden, og støpslene har sikkert blitt bedre, men husker med gru da moren min tilfeldigvis dro frem komfyren for å vaske bak en gang og støpselet på komfyren hadde begynt å smelte. Da var det ikke begynt å lukte svidd, men ikke godt å si hva som hadde skjedd om hun ikke tilfeldigvis hadde vasket der den dagen. Akkurat slik syndes det mye mot. Ingen tenker over at det kan skje noe når et støpsel er satt inn, men det kan se stygt ut når den dras ut. Hos mine foreldre var det slik i stikket til vask/tørk, ikke noe å se før støpsel var tatt ut🤨 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #20 Skrevet 24. november 2022 Håper dere har funnet ut av det til nå ts. Til neste gang går det også ann å ringe brannvesenet (ikke nødnummeret, men det andre), så kommer de å undersøker vegger og tak, kan hende det er noe som ikke er synlig som brenner/har smelta/røket. Anonymkode: 10fdf...c24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå