Gå til innhold

Språkbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så frustrert. Sønnen min på knappe 5 år har begynt med så stygge ord at jeg er sjokkert. 
Det er ord som faen steike, helvetes drittunge, fitte og hore. Han sier han skal sparke andre i tissen og kaste folk i elven. 
Jeg setter klare grenser og snakker med han at stygge ord sier vi ikke og spør han om han forstår hva det betyr. Tydeligvis skjønner han ikke hva det betyr. 

Barnehagen har fortalt på foreldremøte at guttene har et språkbruk som ikke hører hjemme noen steder. 

Skal sies at gutten min har autisme og forstår ikke helt. Han sliter veldig sosialt og mange av barna drar nytte av dette. 

Hva gjør jeg med det stygge språkbruket? 
Jeg banner aldri og bruker aldri noe stygge ord. Snakker rolig og kjefter sjeldent. Jeg er streng og setter klare grenser. 

hilsen frustrert mamma 

Anonymkode: ccdb9...c8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur dette snappes opp fra andre barn. Ei jeg kjenner fikk høre at sønnen hennes skulle stikke kniven i henne og drepe henne. Så skulle ha ta ut alt i magen hennes og hun kunne dø. Sønnen var da 3.5 år. Moren fikk jo helt sjokk og visste ikke hvor han fikk dette fra. 
Har du eldre barn som bruker de ordene?

Skrevet
Eva-Lena skrev (29 minutter siden):

Trur dette snappes opp fra andre barn. Ei jeg kjenner fikk høre at sønnen hennes skulle stikke kniven i henne og drepe henne. Så skulle ha ta ut alt i magen hennes og hun kunne dø. Sønnen var da 3.5 år. Moren fikk jo helt sjokk og visste ikke hvor han fikk dette fra. 
Har du eldre barn som bruker de ordene?

Han har en halvbror hjemme til sin far. De er sammen annenhver helg. 

Mange av guttene i barnehagen til sønnen min har fryktelig stygt språkbruk. En gutt kom bort til meg å sa «faen du er feit du.» 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har en halvbror hjemme til sin far. De er sammen annenhver helg. 

Mange av guttene i barnehagen til sønnen min har fryktelig stygt språkbruk. En gutt kom bort til meg å sa «faen du er feit du.» 

ts

Ja, da kan du jo tenke deg hvor disse ordene kommer fra. De tar fort etter.

Skrevet
Eva-Lena skrev (8 minutter siden):

Ja, da kan du jo tenke deg hvor disse ordene kommer fra. De tar fort etter.

Kjempe frustrerende. Jeg vil ha en gutt som ikke bruker stygge ord.. har vokst opp i et hjem hvor vi aldri sa stygge ord eller bannet. Da vanket det i husarrest. 

Banner aldri. Værste jeg bruker å si er herregud eller Jesus 😅😅 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...