Gå til innhold

Hvorfor har potetgull blitt så dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prisene spratt i været i sommer, rundt 40 kr for en pakke. Hvorfor er det så dyrt, det er jo bare poteter og krydder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle produksjonskostnadene har blitt høyere, lønn til ansatte, lager,transport osv osv osv osv osv osv 

Anonymkode: e6864...e58

• Liker 2
Skrevet

Olje.

Anonymkode: 83b1a...82b

Skrevet

Alt har blitt dyrere. Men at potetgull og varer med mye sukker blir dyrere , er bare bra for samfunnet. Om bare de sukkerfrie alternativene hadde blitt tilsvarende billigere, ville det hjulpet på folkehelsa.

Anonymkode: 75eb3...593

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alt har blitt dyrere. Men at potetgull og varer med mye sukker blir dyrere , er bare bra for samfunnet. Om bare de sukkerfrie alternativene hadde blitt tilsvarende billigere, ville det hjulpet på folkehelsa.

Anonymkode: 75eb3...593

Jeg er helt enig, men akkurat hadde jeg lyst til å unne meg noe godt. Eneste jeg hadde råd til var sørlandschips eller ostepop

Skrevet

ALT HAR BLITT DYRERE ÆÆÆÆÆÆÆÆ

Anonymkode: a5f8f...9f6

Skrevet
Nutz skrev (2 timer siden):

Prisene spratt i været i sommer, rundt 40 kr for en pakke. Hvorfor er det så dyrt, det er jo bare poteter og krydder?

Om det kun er potet og krydder som påvirker prisen, så kan du jo lage det selv.

Vi som jobber i næringsmiddelindustri ser derimot at strømprisene har 4-5 doblet seg, transportkostnader har økt, råvarekostnaden har økt og det har vært stor mangel på blant annet olje.

Anonymkode: fa5f2...fab

• Liker 2
Skrevet

Jeg har personlig ikke noe problem med å ha et lite lager av ting, og chips er ofte på tilbud. Jeg kjøper det da, så jeg har til når jeg har lyst på. Full pris gidder jeg normalt ikke å betale for chips. Det er dyrt ja, både før og nå.

Skrevet

Take a hint. 

Spis mindre dritt. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Om det kun er potet og krydder som påvirker prisen, så kan du jo lage det selv.

Vi som jobber i næringsmiddelindustri ser derimot at strømprisene har 4-5 doblet seg, transportkostnader har økt, råvarekostnaden har økt og det har vært stor mangel på blant annet olje.

Anonymkode: fa5f2...fab

Spørsmålet mitt er fortsatt relevant, hvorfor har potetgull steget så mye i pris i forhold til mange andre ting? Veldig mange produkter inneholder olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...