Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et langdistanse forhold som har vart i flere år. De siste 3 årene har vi ikke sett hverandre pga Covid, (ikke mulig for Schengen/EU borgere å dra på ferie til USA i den perioden), i tillegg hadde vi pause i forholdet ca 4 måneder. Nå snakker vi nesten daglig på telefon, og jeg trodde forholdet var bra. Vi har truffet hverandre flere ganger, både i Europa og USA. Jeg bodde også en periode i USA sammen med ham. Det er stor aldersforskjell mellom oss, men jeg føler vi har taklet dette bra. Jeg er mye yngre enn ham.

Nå ble det nettopp bestemt at han skulle besøke den voksne sønnen sin, som for tiden bor i Amsterdam. Han har det svært travelt med jobben sin, så jeg ble overrasket, men synes det var veldig hyggelig. Jeg har aldri truffet sønnen hans, fordi han bor et annet sted i USA enn faren, og nå bor han i Amsterdam. Sønnen er veldig ofte på besøk hos faren i flere uker med mange venner av sønnen som alle sammen overnatter hos faren. Sist han så sønnen var ca 1 måned siden.

Jeg må innrømme at jeg ble veldig skuffet at kjæresten min ikke kom besøk til meg, når han er i Europa, og vi har ikke møtt hverandre på 3 år. Jeg bor ca 1 time flytur fra Amsterdam. Han hadde heller ikke trengt å komme til meg, jeg hadde veldig gjerne besøkt ham i Amsterdam. Det kunne bare vært for 1 dag eller 2, så vi fikk truffet hverandre etter så lang tid. Han skal være i Amsterdam i 1 uke. Han sa han hadde tenkt på der, men sønnen hadde lagt planer for dem i Amsterdam, (kjæresten min, sønnen og vennene hans. Kjæresten min sa også at han gledet seg til å tilbringe tid med sønnens venner og de nye vennene til sønnen. Jeg forstod at jeg ikke «passet inn i dette opplegget», så derfor sa han at vi fikk heller møtes en gang i februar. Vi har ikke fastsatt noen dato.Han vet ikke når det passer for ham pga jobben.

Jeg er lei meg og skuffet. Føler meg ikke viktig for ham. Er jeg urimelig?

Hadde satt veldig pris på svar.

Anonymkode: 7a867...f71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du er urimelig, 3 år er lang tid! Sønnens nye venner er viktigere enn deg? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, du er ikke urimelig, men jeg tror du legger mer i dette forholdet enn han gjør.

Skjønner godt at du er lei deg og skuffet, men det virker jo som at han synes dette er en fin løsning, så jeg tviler på at det er så mye å gjøre, bortsett fra det åpenbare. Du må spørre deg selv om det er slik du vil ha det, eller om du vil bryte og heller finne deg en kjæreste som faktisk prioriterer deg.

Skrevet

Grunn til å være lei deg. Han burde ikke kunne motstå å treffe kjæresten sin, når dere først er så nærme. Dårlig tegn. Tenk deg om, kanskje kaster du vekk tid

Anonymkode: 3c6ca...634

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, nordlending said:

Synes ikke du er urimelig, 3 år er lang tid! Sønnens nye venner er viktigere enn deg? 

Det var min første tanke også. Han snakket sånn om hvor viktig et var for ham å tilbringe tid med sønnens venner som han kjente fra før, og bli kjent med de nye. Takk for svar. ❤️

TS

Skrevet
12 minutter siden, ti10 said:

Nei, du er ikke urimelig, men jeg tror du legger mer i dette forholdet enn han gjør.

Skjønner godt at du er lei deg og skuffet, men det virker jo som at han synes dette er en fin løsning, så jeg tviler på at det er så mye å gjøre, bortsett fra det åpenbare. Du må spørre deg selv om det er slik du vil ha det, eller om du vil bryte og heller finne deg en kjæreste som faktisk prioriterer deg.

Det har du muligens rett i. Dette funger fint for ham, og jeg føler meg ikke prioritert. Takk for svar. ❤️

TS

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunn til å være lei deg. Han burde ikke kunne motstå å treffe kjæresten sin, når dere først er så nærme. Dårlig tegn. Tenk deg om, kanskje kaster du vekk tid

Anonymkode: 3c6ca...634

Håpet også han ville føle det slik. Det har gått så lang tid, og vi er så nærme. Takk for svar. ❤️

TS

Skrevet

Jeg hadde savnet mannen min tvers igjennom etter 3 uker, så 3 år er helt utenkelig! Jeg hadde gjort alt for å finne tid sammen med han. 

Kjære deg, dette er ikke en kjæreste. Det er en som trives med å være med deg, men som ikke prioriterer deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, PM75 said:

Jeg hadde savnet mannen min tvers igjennom etter 3 uker, så 3 år er helt utenkelig! Jeg hadde gjort alt for å finne tid sammen med han. 

Kjære deg, dette er ikke en kjæreste. Det er en som trives med å være med deg, men som ikke prioriterer deg. 

Føler meg så usikker. Han sender blandede signaler. Han ringer veldig ofte, sender svære blomsterbuketter med flørtende beskjeder nå og da. Takk for svar, du har gitt meg noe å tenke på. ❤️

TS

Endret av Eustacia
Glemte å være anonym, prøvde å endre
Skrevet

Han prioriterer deg ikke. Det naturlige her ville være å besøke deg først og så sønnen etterpå eller omvendt. Han har tydeligvis ferie å bruke. 

Anonymkode: 470a6...97a

Skrevet
2 minutter siden, Eustacia said:

Føler meg så usikker. Han sender blandede signaler. Han ringer veldig ofte, sender svære blomsterbuketter med flørtende beskjeder nå og da. Takk for svar, du har gitt meg noe å tenke på. ❤️

TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Han prioriterer deg ikke. Det naturlige her ville være å besøke deg først og så sønnen etterpå eller omvendt. Han har tydeligvis ferie å bruke. 

Tror du har rett i det. Takk for svar! ❤️

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det har du muligens rett i. Dette funger fint for ham, og jeg føler meg ikke prioritert. Takk for svar. ❤️

TS

For å være litt brutalt ærlig her - beklager på forhånd - du er ikke prioritert, og du har nok ikke egentlig en kjæreste.

Hvorfor sløse bort flere av dine unge og mest attraktive år på dette, hva enn det nå er?

Sannsynligvis er kontakten og flørt med deg bare litt hyggelig spenning i hverdagen for ham. Underholdning. Distraksjon. Billigere enn terapi?

❤️

Anonymkode: 2bff3...47a

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt at dette er en kjæreste. Tviler på at han har gått 3 år uten sex og lever fint med å se deg bare innimellom... Nei.

Du fortjener en kjæreste å ha i hverdagen. Dette Er bare litt krydder i tilværelsen 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Barna kommer foran kjæreste og slik skal det være.

Anonymkode: 2bf3c...2e0

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke en kjæreste. Du har en mann som liker å ha noen som kan fylle hans emosjonelle behov mens han er fri til å oppføre seg singel og ligge med- eller date andre kvinner i nærområdet. 

Anonymkode: c5b3a...79b

• Liker 6
Skrevet

Dette er 3 år som er bortkastet for sin del. Han skal prioritere barn før deg, men han prioriterer ikke deg i det hele tatt. En dag eller to med deg kunne han fått til om han ville, men han vil ikke.

Avslutt hele greia og finn seg en som har tid til deg i hverdagen og ikke bare tlf og meldinger.

Han ligger garantert rundt og for alt du vet har han ei dame også. Snakker med deg når hun ikke er tilstede osv.

Anonymkode: 8e266...f16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Barna kommer foran kjæreste og slik skal det være.

Anonymkode: 2bf3c...2e0

Barna kommer foran kjæreste, helt enig!!! MEN, her så han sønnen for en måned siden, og har ikke sett kjæresten på 3 år. Det er også snakk om et rimelig heftig avstandsforhold, og ts sier selv at hun kunne reist til Amsterdam for å treffe han der. Da kunne han satt av en dag eller to til henne. 

Ts: jeg syns du skylder deg selv å være ærlig med han!!! Si rett ut at du ble såret, og selv om du syns det er flott at han er familiekjær, ville du også gjerne blitt prioritert. Og nå vet du jo hvor høyt (eller lavt) han prioriterer deg, og siden du ble såret, føler du nok innerst inne at du burde fått stått høyere opp på lista hans ❤️

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar! ❤️

Sønnen hans kommer først. Jeg må nevne at sønnen er 28 år, og kommer ofte hjem for å besøke faren i følere uker (1 måned+), og da har han med seg 6-7 venner som ligger rundt på madrasser i faren sitt hus. Sønnen har en svært fleksibel jobb, han trenger bare ta med seg laptop, så kan han jobbe hvor som helst. Både sønnen og vennene tjener veldig godt. Grunnen til at jeg nevner dette, er at «kjæresten» min synes det er så «kult» ar de vil bo hos ham, og det er svært viktig for ham å være god venn med gamle og nye venner som sønnen får.

«Kjæresten» min sa når vi snakket sammen rett før han reiste til Amsterdam, at det var veldig viktig for ham å tilbringe tid med sønnens venner også, derfor passet det ikke at jeg var der også. Da ble jeg skuffet og lei meg. Hvis jeg hadde vært der en kort periode, så hadde jeg ikke klengt meg innpå dem. Vi kunne tilbrakt noe tid noe tid sammen. Det har gått 3 år nå.

Jeg føler at muligens at «kjæresten» min er noe overinvolvert i sønnen sitt liv, men jeg kan ta feil. Faren må være en bestevenn med sønnens venner også, sønnen tar med seg ting fra huset til faren, (alt fra verdifulle gjenstander til småting), uten at han spør faren om det er greit osv. Men akkurat det føler jeg er mangel på grensesetting fra faren sin side. Sønnen kommer og går når han vil, så faren vet aldri nøyaktig når sønnen eller vennene hans drar. Men det funger for dem, jeg bare føler meg litt tilsidesatt.

Det er mulig at pga den svært store aldersforskjellen mellom «kjæresten» og meg selv, at det kan være årsaken til at jeg ikke forstår. Nevnte tidligere at jeg er mye yngre.

Nå har han ringt og skrevet til meg og sagt entusiastisk i beskjedene at «nå er jeg i Amsterdam!!!» osv. Jeg har ikke orket å ta telefonsamtalene fra ham, og kun skrevet veldig korte svar på meldingene hans. Jeg vil ikke ødelegge ferien hans, så hva gjør jeg? Føler meg veldig slem. Bør jeg late som ingenting, ringe ham, så jeg ikke ødelegger oppholdet hans i Amsterdam? 

Dette forholdet fungerer antagelig ikke for meg, men jeg vil ikke si noe nå siden han er med sønnen. Han er såpass konservativ når det gjelder intimitet, at jeg tviler på at han har noen andre, og han har snakket om hva han vil se og gjøre når vi hadde planlagt å treffes i februar eller mars. Tror det handler mer om at jeg ligger et stykke bak på prioriteringslisten hans.

• Hjerte 1
Skrevet

Mente at jeg er enig at sønnen kommer først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...