AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Jeg har vært innlagt på dps pga angst og depresjon 2 ganger. Dette er nå lenge siden. Jeg er veldig bekymret for å få barn i fremtiden pga dette. Er det slik at sykehuset man føder på kan se at jeg har vert innlagt og hvorfor? Anonymkode: 7ed5a...6a5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 nei, ikke så lenge du får behandling. Men pass på at du får barn med rett mann som kan hjelpe deg. Anonymkode: b21a8...d95 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Hvis du er så syk at du ikke kan ta vare på barnet ditt, så kan barnevernet bestemme at barnet skal bo et annet sted Anonymkode: 97dcd...241 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 Spørsmålet her er om de på sykehuset jeg føder på kan se jornalen min fra dps? ts Anonymkode: 7ed5a...6a5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørsmålet her er om de på sykehuset jeg føder på kan se jornalen min fra dps? ts Anonymkode: 7ed5a...6a5 Den har de vel ikke lov til å gi inn på. Anonymkode: d1b50...da4 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den har de vel ikke lov til å gi inn på. Anonymkode: d1b50...da4 Er du helt sikker på det? Anonymkode: 7ed5a...6a5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørsmålet her er om de på sykehuset jeg føder på kan se jornalen min fra dps? ts Anonymkode: 7ed5a...6a5 Men er ikke det bra da. Når du skal føde bør jordmor ha litt innblikk i din situasjon. Om du har hatt angst ol kan dette forsterkes av svangerskapet og fødsel. Du bør også informere jordmor på kontroll i svangerskapet. Nei de har ikke tilgang til journalen men du kommer til å få spørsmål om det fordi det er viktig å relevant. Anonymkode: e109f...5d4 4 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9 Skrevet 22. november 2022 Min kone har og vært innlagt på dps. Hun har i tillegg et barn i fosterhjem. Barnevernet kom ikke å tok våre barn av den grunn. Vi har 2 barn sammen. Anonymkode: a6094...778 4 1
Purple_Pixiedust Skrevet 22. november 2022 #10 Skrevet 22. november 2022 Dette kan du ta helt med ro TS. Det er veldig vanlig å slite psykisk og barnevernet kobles ikke automatisk inn av den grunn. Men jeg vil anbefale deg å fortelle jordmor at du har slitt med depresjon og angst. Jordmoren vil ønske å hjelpe deg til forebyggende tiltak mtp fødselsdepresjon. Dette er noe jordmødre og helsesøstre i kommunen har fokus på hos alle, men har man hatt depresjon tidligere er man mer utsatt. 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #11 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er du helt sikker på det? Anonymkode: 7ed5a...6a5 Ja, helsepersonells tilgang til journal skal være begrenset til det behovet de har for behandling der og da. Så om du er lagt inn på føden skal ikke de kunne gå inn på tidligere journalnotat fra behandling av psykiske lidelser. Anonymkode: d1b50...da4 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #12 Skrevet 22. november 2022 Purple_Pixiedust skrev (2 minutter siden): Dette kan du ta helt med ro TS. Det er veldig vanlig å slite psykisk og barnevernet kobles ikke automatisk inn av den grunn. Men jeg vil anbefale deg å fortelle jordmor at du har slitt med depresjon og angst. Jordmoren vil ønske å hjelpe deg til forebyggende tiltak mtp fødselsdepresjon. Dette er noe jordmødre og helsesøstre i kommunen har fokus på hos alle, men har man hatt depresjon tidligere er man mer utsatt. Ok Kan jo fortelle om det. Men er det slik at sykehuset jeg føder på kan se i journalen at jeg har vert innlagt på dps? Anonymkode: 7ed5a...6a5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #13 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok Kan jo fortelle om det. Men er det slik at sykehuset jeg føder på kan se i journalen at jeg har vert innlagt på dps? Anonymkode: 7ed5a...6a5 Som nevnt flere ganger til nå. Nei det kan de ikke. Anonymkode: e109f...5d4 1
Purple_Pixiedust Skrevet 22. november 2022 #14 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok Kan jo fortelle om det. Men er det slik at sykehuset jeg føder på kan se i journalen at jeg har vert innlagt på dps? Anonymkode: 7ed5a...6a5 Hvis de bruker samme journalsystem, noe de sannsynligvis gjør, så ja. Men de har ikke lov til å gå inn på dokumenter som ikke er relevant for det du er der for. 5
Hannah80 Skrevet 22. november 2022 #15 Skrevet 22. november 2022 Purple_Pixiedust skrev (8 minutter siden): Dette kan du ta helt med ro TS. Det er veldig vanlig å slite psykisk og barnevernet kobles ikke automatisk inn av den grunn. Men jeg vil anbefale deg å fortelle jordmor at du har slitt med depresjon og angst. Jordmoren vil ønske å hjelpe deg til forebyggende tiltak mtp fødselsdepresjon. Dette er noe jordmødre og helsesøstre i kommunen har fokus på hos alle, men har man hatt depresjon tidligere er man mer utsatt. Dette:) Syns forresten at du alltid skriver så flotte, reflekterte og informative innlegg her på forumet👍:) 2
Fremmed fugl Skrevet 22. november 2022 #16 Skrevet 22. november 2022 TS, Depresjon og angst er vanlige sykdommer. Noen har det, og så er det bra. Andre kan få det flere ganger. Er ikke noe å skamme seg over at du har fått behandling for det, er vanlig. Ikke noen grunn til å bekymre deg for barnevernet eller fødeavdelingen. Du bør uansett være ærlig om det som med andre tidligere sykdommer... til fastlegen, jordmor og føden. Som noen annen har skrevet så vil man kunne se at du har vært innlagt på DPS hvis sykehuset og DPS har samme journal (som dem vil ha hvis du fortsatt bor i samme område). Husk at du blir hjulpet av profesjonell personell på føden, som har null interesse å lese irrelevante tidligere journaler, som også har sterk profesjonsetikk som hindrer dem, og som etter loven ikke har lov å gå inn på det som ikke er relevant. Teoretisk har du en mulighet å få begrenset disse journalopplysninger ekstra, men anbefaler at du ikke gjør det. Kan lage risiko i en situasjon der dem er viktige for å gi deg god helsehjelp. Lykke til hvis du velger å prøve å få barn. Håper du kan legge disse bekymringene bak deg. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #17 Skrevet 22. november 2022 Möter du en psykopat lege på sykehus så jo. Fikk ikke ivf pga de så at jeg hadde gått til dps for 10 år siden. Anonymkode: 72d1c...565
Purple_Pixiedust Skrevet 22. november 2022 #18 Skrevet 22. november 2022 Hannah80 skrev (1 time siden): Dette:) Syns forresten at du alltid skriver så flotte, reflekterte og informative innlegg her på forumet👍 Takk. Det var hyggelig sagt.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #19 Skrevet 22. november 2022 Det enkle svaret på spørsmålet er ja. Anonymkode: 47a5e...be9 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #20 Skrevet 22. november 2022 Fremmed fugl skrev (26 minutter siden): TS, Depresjon og angst er vanlige sykdommer. Noen har det, og så er det bra. Andre kan få det flere ganger. Er ikke noe å skamme seg over at du har fått behandling for det, er vanlig. Ikke noen grunn til å bekymre deg for barnevernet eller fødeavdelingen. Du bør uansett være ærlig om det som med andre tidligere sykdommer... til fastlegen, jordmor og føden. Som noen annen har skrevet så vil man kunne se at du har vært innlagt på DPS hvis sykehuset og DPS har samme journal (som dem vil ha hvis du fortsatt bor i samme område). Husk at du blir hjulpet av profesjonell personell på føden, som har null interesse å lese irrelevante tidligere journaler, som også har sterk profesjonsetikk som hindrer dem, og som etter loven ikke har lov å gå inn på det som ikke er relevant. Teoretisk har du en mulighet å få begrenset disse journalopplysninger ekstra, men anbefaler at du ikke gjør det. Kan lage risiko i en situasjon der dem er viktige for å gi deg god helsehjelp. Lykke til hvis du velger å prøve å få barn. Håper du kan legge disse bekymringene bak deg. Takk for svar. Vil det komme opp at jeg har vert innlagt på dps? Eller vil diagnosene komme opp automatisk slik at de ser det? Eller må de fysisk trykke på en lenke der det står dps for å få tilgang til diagnosene mine? Anonymkode: 7ed5a...6a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå