AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Dere som er sammen med noen som har familie et annet sted i landet, hvor ofte reiser de hjem for å besøke familie og venner? Her føler jeg det er for ofte og at det stjeler fra vår familietid, kjærestetid og gjøremål som skal gjøres med tanke på hus og vedlikehold. Jeg har full forståelse for at man har behov for å reise hjem å se familien og vennene sine. Men føler alikevel at den familien vi har her bør komme i første rekke. Han reiser hjem hvertfall 6-8 ganger per år, og i tillegg reiser vi som familie 2 ganger per år. Vi er begge i full jobb. Han jobber turnus med mye helg, kveld og natt. Så fort han har langfri så reiser han hjem. Tar jeg dette opp med han får jeg kjeft om at jeg er kjip og nekter han å se familien sin. Til gjengjeld har jeg ikke hatt en eneste barnefri helg siden vi ble foreldre for 6 år siden, så skjevfordelingen her er også massiv. Men det er ikke hovedproblemet, jeg ønsker han skal være mer hjemme med meg og barna når han faktisk har fri. Det er alltid meg og barna som finner på ting alene, jeg som organiserer ting i huset, han bare rømmer hjem til foreldrene sine på Vestlandet. Jeg står jo igjen med alt ansvar alene hver gang han reiser, noe han virker å gi blaffen i. Anonymkode: 66a00...be0 2
Pantoten Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 Tja. Hva om dere flytter nærmere hans familie da? Du er kanskje ikke så knyttet til din familie siden du ikke forstår dette behovet? Flytter dere dit så får han treffe dem oftere men uten at det tar så mye tid å reise. 9 1 4
Maestro Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Synes da ikke 6 ganger i året er krise ofte. Er familien hans det er snakk om. Noen ønsker mer tid med familie enn andre. Kjempe flott at han reiser til sin familie selv om han har fått sin egen. Har en tidligere kompis som har fått kone og barn, der all tid går til dem og hennes familie. De i hans familie ser han aldri og synes det er kjempe leit. 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Jeg har reist hjem til min familie 1-2 ganger i året. Og min samboer synes det er alt for ofte og stjeler fra vår tid... Anonymkode: 36412...f80 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 Pantoten skrev (4 minutter siden): Tja. Hva om dere flytter nærmere hans familie da? Du er kanskje ikke så knyttet til din familie siden du ikke forstår dette behovet? Flytter dere dit så får han treffe dem oftere men uten at det tar så mye tid å reise. Det er ikke jobb for han der, han er fra et pittelite tettsted. Vi har også hele nettverket vårt her, han har bodd her i 20 år og vil ikke flytte hjem selv heller. Anonymkode: 66a00...be0 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 6-8, dvs nærmere 10 ganger i året er mye. Du får foreslå at han tar med seg barna slik at de også blir kjent med den siden av familien. Tenker det reduserer seg selv.. Vi besøker familie langt vekke ca 4 ganger i året. Med barna! Min mann reiser ikke alene dit, med mindre det er noe spesielt Anonymkode: 0ca28...909 19 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Skrevet 22. november 2022 Krev å dra med han hver gang! Dere er en familie! Anonymkode: f2e51...4b6 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 Populært innlegg #8 Skrevet 22. november 2022 Vent, han drar UTEN barna? For å få frihelger selv hos familien? Der han kan dulles med av foreldre, besøke kompiser og sove så lenge han vil? Mens du passer barn og hus hjemme? Ikke faen om jeg hadde godtatt det. Han får i det minste ta MED seg ungene, slik at det er jeg som hadde fått slappet av hjemme i tomt hus. Tror ikke jeg har hørt så ille egoisme her inne før! Anonymkode: 68011...487 44 1 14
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9 Skrevet 22. november 2022 Så han får slippe alt ansvar 6-8 ganger per år? Helt utrolig at du lar ham gjøre dette Anonymkode: f2e51...4b6 10
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #10 Skrevet 22. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Vent, han drar UTEN barna? For å få frihelger selv hos familien? Der han kan dulles med av foreldre, besøke kompiser og sove så lenge han vil? Mens du passer barn og hus hjemme? Ikke faen om jeg hadde godtatt det. Han får i det minste ta MED seg ungene, slik at det er jeg som hadde fått slappet av hjemme i tomt hus. Tror ikke jeg har hørt så ille egoisme her inne før! Anonymkode: 68011...487 Ja, det er drøyt. Og rart at besteforeldrene også synes dette er ok. Her ville besteforeldrene på begge sider blitt skuffet om "bare" vi voksne kom 😄 Anonymkode: 0ca28...909 12
Pantoten Skrevet 22. november 2022 #11 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke jobb for han der, han er fra et pittelite tettsted. Vi har også hele nettverket vårt her, han har bodd her i 20 år og vil ikke flytte hjem selv heller. Anonymkode: 66a00...be0 Skjønner. Vel, hjemlengselen kan være sterk. Hadde som flere her skriver, oppmuntret han til å ta med ungene på noen av dem. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #12 Skrevet 22. november 2022 Maestro skrev (5 minutter siden): Synes da ikke 6 ganger i året er krise ofte. Er familien hans det er snakk om. Noen ønsker mer tid med familie enn andre. Kjempe flott at han reiser til sin familie selv om han har fått sin egen. Har en tidligere kompis som har fått kone og barn, der all tid går til dem og hennes familie. De i hans familie ser han aldri og synes det er kjempe leit. Nå skrev jeg minst 6-8. Si han er hjemme 8 ganger alene, flere av de gangene er når han har langfri som er 6 dager. I tillegg jobber han hver 3 helg, er bortreist på kurs som kursholder med jobben, jobber mye kveld, natt. Så han er så godt som aldri med på aktivitene til barna fra før av, da er det vel ikke så mye å forvente at han er mer hjemme når han først har fri? Fremfor å reise hjem til sine egne foreldre? Jeg er superglad i mine svigerforeldre jeg og vi besøker dem som en familie to ganger i året, men føler han som pappa bør prioritere sine egne barn først før han reiser hjem! Anonymkode: 66a00...be0 16 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #13 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er drøyt. Og rart at besteforeldrene også synes dette er ok. Her ville besteforeldrene på begge sider blitt skuffet om "bare" vi voksne kom 😄 Anonymkode: 0ca28...909 Ja altså, det kunne ikke falt meg inn! Det er noe som kun skjer hvis vi skal i bryllup eller reunion fra barneskolen eller lignende der målet er fest og vi ikke kan ha med barna uansett. (og foreldre ikke kan være barnevakt) Anonymkode: 68011...487 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #14 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Krev å dra med han hver gang! Dere er en familie! Anonymkode: f2e51...4b6 Jeg har ikke turnusjobb med langfri innimellom slik som han, så jeg har ikke mulighet til å reise slik som han. For å være ærlig så orker jeg ikke reise så ofte heller, jeg har en hektisk jobb med mye ansvar. Barn som følges på aktiviteter og som jeg er mye alene med pga hans jobb. Anonymkode: 66a00...be0 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #15 Skrevet 22. november 2022 Å dra hjem (innenfor Norge) 6-8 ganger per år er ok. Problemet her er om han ikke tar med seg ungene. Om dere for eksempel hadde dratt alle sammen 2 ganger, han og ungene 2 ganger, og han alene 2 ganger, så hadde jeg ikke reagert. Anonymkode: b4f83...307 19 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #16 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vent, han drar UTEN barna? For å få frihelger selv hos familien? Der han kan dulles med av foreldre, besøke kompiser og sove så lenge han vil? Mens du passer barn og hus hjemme? Ikke faen om jeg hadde godtatt det. Han får i det minste ta MED seg ungene, slik at det er jeg som hadde fått slappet av hjemme i tomt hus. Tror ikke jeg har hørt så ille egoisme her inne før! Anonymkode: 68011...487 Jepp han drar alene! Han har ved et par anledninger tatt med yngste, men da ender moren hans opp med å passe hele tiden. Han er en mega mammadalt og moren hans er seriøst verdens snilleste dame. Med meg og også forsåvidt. Men han reiser for å få fri ja.. Er forsåvidt samme greia når vi er med, han kjører helt sitt eget løp. Trener når han vil, drar på besøk, osv.. Så vi blir enten sittende å vente om vi skal gjøre noe sammen, fordi han må jo få treffe venner osv. De siste gangene har bare jeg og ungene kjørt vårt eget løp, funnet på ting med svigermor alene, eller andre ting. Virker som han melder seg helt ut når han skal hjem🙄 Anonymkode: 66a00...be0 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #17 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så han får slippe alt ansvar 6-8 ganger per år? Helt utrolig at du lar ham gjøre dette Anonymkode: f2e51...4b6 Lar og lar, sagt nei flere ganger. Det blir ikke akkurat hørt på eller respektert. Da er det jeg som er syk som nekter han å se familien. Han påstår at dette er helt normalt og at alle reiser hjem så ofte om de har mulighet til det. Anonymkode: 66a00...be0 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #18 Skrevet 22. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Lar og lar, sagt nei flere ganger. Det blir ikke akkurat hørt på eller respektert. Da er det jeg som er syk som nekter han å se familien. Han påstår at dette er helt normalt og at alle reiser hjem så ofte om de har mulighet til det. Anonymkode: 66a00...be0 Det er selvsagt ikke vanlig. Du er sammen med tidenes egoist. Jeg ville bestilt time hos familievernkontoret. Dere er på vei til skilsmisse, kanskje det kan unngås Anonymkode: 0ca28...909 14 6
Pantoten Skrevet 22. november 2022 #19 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jepp han drar alene! Han har ved et par anledninger tatt med yngste, men da ender moren hans opp med å passe hele tiden. Han er en mega mammadalt og moren hans er seriøst verdens snilleste dame. Med meg og også forsåvidt. Men han reiser for å få fri ja.. Er forsåvidt samme greia når vi er med, han kjører helt sitt eget løp. Trener når han vil, drar på besøk, osv.. Så vi blir enten sittende å vente om vi skal gjøre noe sammen, fordi han må jo få treffe venner osv. De siste gangene har bare jeg og ungene kjørt vårt eget løp, funnet på ting med svigermor alene, eller andre ting. Virker som han melder seg helt ut når han skal hjem🙄 Anonymkode: 66a00...be0 Okei, men da er jo problemet egentlig ikke at han drar ofte hjem til familien som bor langt unna, men at han er en egoist. Har han alltid vært sånn? 😕 5 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #20 Skrevet 22. november 2022 Dette er helt bak mål. Jeg bor på Østlandet med foreldre på Vestlandet. Vi er «hjemme» på Vestlandet hele familien 3-4 ganger i året (mannen min er fra Østlandet her vi bor, men er med på familiereisene). Det hender at jeg er en helg ekstra, men da tar jeg selvfølgelig med barnet vårt. Min bror er også bosatt med familie langt unna foreldrene våre, det hender en sjelden gang at han har reist til foreldrene våre uten familien, dersom det har vært noe som har skjedd i kompisgjengen, men kanskje en gang i året. Ofte har han tatt med seg eldste ungen som da blir passa av foreldrene våre. Mitt poeng er at din mann opptrer helt urimelig. Anonymkode: c344b...8b7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå