Gå til innhold

Er det noe alvorlig galt med meg? jeg har ikke et snev av dårlig samvittighet ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gift i 22 år. I alle disse årene har det vært et minimum av sex, det har vært kritikk, nedlatende ord og holdninger til meg, det har vært spydigheter og lite nærhet, godhet og intimitet. Joda vi har våre fine stunder, men de siste årene har jeg tenkt at vi lever platonisk med sex en gang hver 4 måned og at vi holder sammen pga ungdommene våre. 

For 5 år siden fikk kona en ny bekjent som er enslig. Hun er så vakker og det var det første jeg la merke til. Men så har jeg blitt kjent med henne, mer enn kona grunnet at vi er i samme bransje, og hun er ikke bare vakker, men også så snill, god og er så spennende på alle måter. Vi har etterhvert utviklet et nært forhold og forrige helg havnet vi til sengs (uten å ligge sammen, men vi var nære hverandre og bare koste med hverandre). Nærheten var så intens at jeg begynte gråte, det var så godt å kjenne på dette, et pusterom fra alt, et nydelig menneske som pøser på med godhet til meg, overøser meg med gode ord, tar på meg med kjærlighet, det var som om jeg tinte opp innvendig og alle mine lengsler ble møtt. 

Jeg skal erkjenne at jeg har hatt det mye vond i ekteskapet mitt. Jeg er likevel glad i kona mi og det livet vi har og har hatt, vi har bygd opp mye sammen. Men jeg er full av følelser for hun andre nå, fantaserer om henne hele tiden og har lyst til å gi meg helt hen til henne. Jeg har aldri vært utro noen gang, men denne kvinnen bergtar meg. 

Saken er den, at det kan godt være jeg klarer å la være utroskap videre. Jeg har allerede vært utro, selv om vi ikke lå sammen. Jeg er i et følelses-virrvarr og en berg og dal bane inni meg. Hun vekker så mye i meg som jeg vil ha! 

Jeg lurer IKKE på hva jeg skal gjøre for å få det bedre hjemme, for vi går i terapi og jeg har gjort alt jeg kan. Det jeg lurer på er om noen kan forklare meg hvor samvittigheten min tok veien? Jeg har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt for dette, som om jeg er nummen, følelsesløs overfor min kone. Jeg er glad i henne, men kjenner bare at hun har gjort meg så vondt at jeg trenger denne andre i livet mitt.

Jeg må være helt avstumpet? eller er jeg blitt helt ødelagt i ekteskapet jeg har vært så lenge i? eller hva? Og nei det er ikke slik at jeg skal ha i pose og sekk, jeg ligger jo ikke med min kone.....Noen tanker om dette med fravær av dårlig samvittighet? 

Anonymkode: 51fec...824

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fant vel noe du savna, da. 

Anonymkode: 77b38...7ed

• Liker 3
Skrevet

Tenker det er på tide å tenke på egen lykke og rett og slett gi opp ekteskapet. Høres ikke liv laga ut. Når du i tillegg er utro mens dere går i parterapi, tenker jeg at løpet er kjørt 

Anonymkode: 90915...a92

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, man blir skada av å leve i ulykkelighet. Og man blir skada av å leve i skjul, med en hemmelighet som kan gjøre stor skade. Derfor bør du ikke starte noen affære med denne kvinnen, men enten gjøre det slutt med din kone eller avtale at ekteskapet er åpent.

Anonymkode: 693ef...cd2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenker det er på tide å tenke på egen lykke og rett og slett gi opp ekteskapet. Høres ikke liv laga ut. Når du i tillegg er utro mens dere går i parterapi, tenker jeg at løpet er kjørt 

Anonymkode: 90915...a92

Ja, parterapi er dødfødt mens han aktivt motarbeider på andre arenaer. 

Anonymkode: 693ef...cd2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hmmm... Det er usannsynlig at man har det supert i ekteskapet gjennom hele livet. Man må jobbe for å opprettholde det, og det er bra at dere tar tak med terapi. Er kona di med på å gjøre forholdet bedre? Prøver hun? Du har allerede vært emosjonelt utro og her er det du som har tillatt det. 

Jeg har tro på at det meste går an å fikses så lenge begge har ett ønske om det i ekteskapet og så sant det ikke er noe fysisk eller psykisk vold innvolvert. Mulig jeg har en annen bakgrunn enn nordmenn og jeg ser på ekteskapet som hellig utifra ett religiøst perspektiv. i Norge er det vanlig å skilles så om du gjør det ville du være en av mange. Men om du innerst inne elsker kona di og forsøker huske på løftene dere har gitt hverandre så unngår du hun du nå har fått følelser for. 

Anonymkode: fadd7...1cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmmm... Det er usannsynlig at man har det supert i ekteskapet gjennom hele livet. Man må jobbe for å opprettholde det, og det er bra at dere tar tak med terapi. Er kona di med på å gjøre forholdet bedre? Prøver hun? Du har allerede vært emosjonelt utro og her er det du som har tillatt det. 

Jeg har tro på at det meste går an å fikses så lenge begge har ett ønske om det i ekteskapet og så sant det ikke er noe fysisk eller psykisk vold innvolvert. Mulig jeg har en annen bakgrunn enn nordmenn og jeg ser på ekteskapet som hellig utifra ett religiøst perspektiv. i Norge er det vanlig å skilles så om du gjør det ville du være en av mange. Men om du innerst inne elsker kona di og forsøker huske på løftene dere har gitt hverandre så unngår du hun du nå har fått følelser for. 

Anonymkode: fadd7...1cf

Ts her. Interessant fordi jeg har samme perspektiv som deg. Jeg har også et religiøst syn på ekteskapet og av den grunn hadde jeg regnet med dårlig samvittighet, men nei. Jeg har "dessverre" ikke bare vært emosjonelt utro. Nei vi har ikke ligget sammen, men vi har kysset, jeg har tatt på og kysset puppene hennes og hun har strøket på meg over hele kroppen min....utenom penis, da. Men vi var veldig kåte på hverandre, men lot det ikke gå så langt. Jeg har likevel ikke dårlig samvittighet og det er veldig rart, som om jeg føler meg "død" på innsiden ift kona mi. 

Jo kona prøver og har vist noe endring, men jeg tenner ikke på henne lenger fordi hun har gjort meg for mye vondt. Og hun er ikke interessert i sex. Og de få gangene vi faktisk har sex, så er det kjedelig, samme rutiner og stillinger og nytter ikke snakke om det eller endre på det. Får som regel "æsj, nei" når jeg foreslår feks oralsex eller noe annet litt er spenstig enn "misjonærstilling". Er ellers i utgangspunktet enig med deg i at mye kan fikses.....hvis begge vil det, men jeg for min del kjenner bare på kaos nå. Og jeg har dessverre et sterkt ønske om å se hun andre igjen og vil ikke si nei tror jeg, om hun vil ligge med meg....Har aldri blitt så tent noen gang! I tillegg til at hun tenner meg på innsiden, for den hun er.....

Anonymkode: 51fec...824

• Hjerte 2
Skrevet

Som i alle slike saker: start med å bli singel på en ordentlig måte, så kan du gjøre hva du vil.

Anonymkode: b3ebb...184

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke dårlig samvittighet i det hele tatt for dette, som om jeg er nummen, følelsesløs overfor min kone

Jeg tenker at du kan bytte ut "som om" med "fordi" i denne setningen - så har du svaret på spørsmålet ditt.

Anonymkode: 42bee...338

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tenker at du kan bytte ut "som om" med "fordi" i denne setningen - så har du svaret på spørsmålet ditt.

Anonymkode: 42bee...338

Det tenker jeg også. 

Når man er sammen med noen som ikke gir noe positivt, så blir man følelsesløs og nummen etter hvert.
Når du da blir møtt på en så totalt motsatt måte av hva din kone gjør, kjenner du jo på hvordan det egentlig skal være i et forhold, og da har du liksom ikke noen grunn til å ha dårlig samvittighet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

TS,

Syns du svarer godt på ditt spørsmål i din første post.

Du har laget en historie som fritar deg fra dårlig samvittighet. 

Du har valgt å være et offer, skurken i historien er din kone. Som offer fortjener du å oppleve forelskelse med hun andre.

Som bonus så sier du at det er barna som gjør at dere er sammen, trenger man å være trofast i et forhold som egentligen ikke er et forhold.

Du føler ikke dårlig samvittighet fordi at du ikke ønsker å føle dårlig samvittighet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er du så ryggradsløs at du blir i et elendig ekteskap?

Du velger selv hver dag å bli der. Slutt å være i offerrollen.

Anonymkode: a68fe...bbf

• Liker 1
Skrevet

Du er emosonelt ferdig med det gamle forholdet ditt. Uansett hva som er reelt om hvordan samlivet med kona var før, så er du ihvertfall emosjonelt hos den nye og dere har hatt et erotisk møte selv om ikke alle klærne var av. Hva vil du gjøre nå? 

Anonymkode: 77b38...7ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...