AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Barnet mitt er forstoppet, og vi har fått beskjed om å gi litt duphalac. Jeg er redd for at hun skal få mer vondt av bivirkningene luftsmerter, magevondt og kramper. Når kommer evt disse bivirkningene? Med en gang eller etter en stund? Er det bare ved for høye doser man stort dett opplever disse type bivirkningene? Anonymkode: 854ed...05e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Når kommer evt disse bivirkningene? - De kommer ikke umiddelbart, medikamentet trenger litt tid på å virke. Er det bare ved for høye doser man stort sett opplever disse type bivirkningene? - Noen opplever bivirkninger ved anbefalt dose, men det er vanligst ved doser som er høyere enn anbefalt. Noen opplever ingen bivirkninger i det hele tatt. Min datter hadde ingen bivirkninger utover noe økt luftavgang (og selvsagt mykere avføring). Det er umulig å si om ditt barn vil oppleve bivirkninger før du har prøvd. Hold deg til anbefalt dose, og trøst deg med at eventuelle bivirkninger er kortvarige. Anonymkode: c54b0...21e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #3 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 10.47): Når kommer evt disse bivirkningene? - De kommer ikke umiddelbart, medikamentet trenger litt tid på å virke. Er det bare ved for høye doser man stort sett opplever disse type bivirkningene? - Noen opplever bivirkninger ved anbefalt dose, men det er vanligst ved doser som er høyere enn anbefalt. Noen opplever ingen bivirkninger i det hele tatt. Min datter hadde ingen bivirkninger utover noe økt luftavgang (og selvsagt mykere avføring). Det er umulig å si om ditt barn vil oppleve bivirkninger før du har prøvd. Hold deg til anbefalt dose, og trøst deg med at eventuelle bivirkninger er kortvarige. Anonymkode: c54b0...21e Hvor kortvarige?😅 her har vi blitt slått ut med luftsmerter og håper det snart går over 🤞🏼🫣 dette var voldsomt, så vi har sluttet på duphalacen og bestilt time til lege for å få movicol Anonymkode: 854ed...05e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå