Gå til innhold

Sunt tilbehør til makrell i tomat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overvektig og har begynt å trene tre ganger i uka og spise mer sunt. En av tingene jeg spiser er makrell i tomat på grovt brød/knekkebrød.

Er det noe som passer til makrell i tomat? Som f.eks agurk og paprika til ost osv. Jeg vet flere har majones på, men jeg ville gjerne hatt noe som var sunnere.

Anonymkode: c64ab...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker tomater og sort nykvernet pepper. Ikke veldig spennende,.men det er godt. 

I Asia er det vanlig å bruke makrell i tomat sammen med ris, som et varmt måltid. 

• Nyttig 1
Skrevet

Sitron, salatblader og tomater

Anonymkode: 91a2d...3c1

Skrevet

Dropp makrell i tomat, det er fullt av kalorier, så de sunne fettsyrene du får er ikke verdt det. 

Anonymkode: f0964...017

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dropp makrell i tomat, det er fullt av kalorier, så de sunne fettsyrene du får er ikke verdt det. 

En kan ha litt makrell i tomat på skiva. Trenger ikke en halv boks av gangen. Kan fjerne litt av sausen. Fisken er sunn nok den. Personlig syns jeg at det er nok i seg selv og trenger ikke noe annet på dette pålegget. 

Anonymkode: a7083...a65

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva spiser du da, som har så mye mindre kalorier?

• Liker 2
Skrevet

Jeg pleier å bruke agurk. Majones er godt men sjelden jeg bruker det.

Skrevet

Spirer, fersk spinat og reddiker er veldig godt på! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare tull, jeg trener og er veldig slank, spiser en boks makrell i tomat hver dag og har gjort det i 15 år.

Anonymkode: b36b0...f8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker agurkskiver og pepper.

Anonymkode: 38fce...543

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare tull, jeg trener og er veldig slank, spiser en boks makrell i tomat hver dag og har gjort det i 15 år.

Anonymkode: b36b0...f8b

Du er slank. Du trener. Du kunne sikkert også spist en pose chips om dagen. 

Det er ikke relevant for TS, som sliter med overvekt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker agurk oppå makrell i tomat.

Anonymkode: ba116...33b

• Liker 1
Skrevet

Hakka raudlauk og dillfrø. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva spiser du da, som har så mye mindre kalorier?

Omelett med grønnsaker. Kjøleskapsgrøt med bær. Tyrkisk yoghurt med litt granola. 

En grov skive (eller frøknekkebrød) med en halv boks makrell i tomat blir veldig raskt over 500 kalorier - 1/3 av det en moderat aktiv kvinne bør spise på et døgn om hun ønsker å gå ned i vekt. 

Skrevet

Agurk var selvsagt når jeg spiste det. Sylteagurk funket også om jeg ikke hadde agurk i hus. Aldri vært glad i majones, så ikke brukt det. Vet veldig mange har agurk på. 

Skrevet

Takk for mange tips! Har tomat og agurk, så skal teste det neste gang. Med litt pepper. :) 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alvorlig talt, hvis vi tar utgangspunkt i at ts spiser f.eks husmann knekkebrød (43 kcal) med ca 25 g makrell i tomat på (ca 40 kcal hvis hun benytter seg av ferdige porsjonspakker, ca 60 kcal fra hermetikkboks) er vi oppe i 83-103 kcal pr knekkebrød. Hvis vi sier hun spiser 3 knekkebrød til et måltid så er vi max oppe i 309 kcal, synes du virkelig det er et måltid "fullt av kalorier"? Noen skiver fra eller til med tomat, agurk eller dill i tillegg er så ubetydelig at jeg ikke tar det med i beregningen 

Man kan kanskje ikke lesse på med makrell i tomat når man skal ned i vekt, men det er null problem å ha som pålegg hvis man begrenser seg litt, akkurat som man må gjøre med de fleste matvarer når man driver med vektnedgang

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Omelett med grønnsaker. Kjøleskapsgrøt med bær. Tyrkisk yoghurt med litt granola. 

En grov skive (eller frøknekkebrød) med en halv boks makrell i tomat blir veldig raskt over 500 kalorier - 1/3 av det en moderat aktiv kvinne bør spise på et døgn om hun ønsker å gå ned i vekt. 

hvordan får du det til å bli over 500 kalorier. En hel boks med makrell i tomat er litt over 400 kalorier. Og tviler det er så mange som bruker en halv boks på en skive. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En hel rund boks inneholder 190 kalorier.

Anonymkode: 0734c...f72

Skrevet

Ikke at det egentlig er relevant for tråden, men jeg bruker en halv boks (hele boksen er 110g) på to brødskriver/knekkebrød.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...