Gå til innhold

Sunt tilbehør til makrell i tomat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er overvektig og har begynt å trene tre ganger i uka og spise mer sunt. En av tingene jeg spiser er makrell i tomat på grovt brød/knekkebrød.

Er det noe som passer til makrell i tomat? Som f.eks agurk og paprika til ost osv. Jeg vet flere har majones på, men jeg ville gjerne hatt noe som var sunnere.

Anonymkode: c64ab...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker tomater og sort nykvernet pepper. Ikke veldig spennende,.men det er godt. 

I Asia er det vanlig å bruke makrell i tomat sammen med ris, som et varmt måltid. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp makrell i tomat, det er fullt av kalorier, så de sunne fettsyrene du får er ikke verdt det. 

Anonymkode: f0964...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dropp makrell i tomat, det er fullt av kalorier, så de sunne fettsyrene du får er ikke verdt det. 

En kan ha litt makrell i tomat på skiva. Trenger ikke en halv boks av gangen. Kan fjerne litt av sausen. Fisken er sunn nok den. Personlig syns jeg at det er nok i seg selv og trenger ikke noe annet på dette pålegget. 

Anonymkode: a7083...a65

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva spiser du da, som har så mye mindre kalorier?

Anonymkode: 91a2d...3c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare tull, jeg trener og er veldig slank, spiser en boks makrell i tomat hver dag og har gjort det i 15 år.

Anonymkode: b36b0...f8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare tull, jeg trener og er veldig slank, spiser en boks makrell i tomat hver dag og har gjort det i 15 år.

Anonymkode: b36b0...f8b

Du er slank. Du trener. Du kunne sikkert også spist en pose chips om dagen. 

Det er ikke relevant for TS, som sliter med overvekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva spiser du da, som har så mye mindre kalorier?

Anonymkode: 91a2d...3c1

Omelett med grønnsaker. Kjøleskapsgrøt med bær. Tyrkisk yoghurt med litt granola. 

En grov skive (eller frøknekkebrød) med en halv boks makrell i tomat blir veldig raskt over 500 kalorier - 1/3 av det en moderat aktiv kvinne bør spise på et døgn om hun ønsker å gå ned i vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agurk var selvsagt når jeg spiste det. Sylteagurk funket også om jeg ikke hadde agurk i hus. Aldri vært glad i majones, så ikke brukt det. Vet veldig mange har agurk på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips! Har tomat og agurk, så skal teste det neste gang. Med litt pepper. :) 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alvorlig talt, hvis vi tar utgangspunkt i at ts spiser f.eks husmann knekkebrød (43 kcal) med ca 25 g makrell i tomat på (ca 40 kcal hvis hun benytter seg av ferdige porsjonspakker, ca 60 kcal fra hermetikkboks) er vi oppe i 83-103 kcal pr knekkebrød. Hvis vi sier hun spiser 3 knekkebrød til et måltid så er vi max oppe i 309 kcal, synes du virkelig det er et måltid "fullt av kalorier"? Noen skiver fra eller til med tomat, agurk eller dill i tillegg er så ubetydelig at jeg ikke tar det med i beregningen 

Man kan kanskje ikke lesse på med makrell i tomat når man skal ned i vekt, men det er null problem å ha som pålegg hvis man begrenser seg litt, akkurat som man må gjøre med de fleste matvarer når man driver med vektnedgang

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Omelett med grønnsaker. Kjøleskapsgrøt med bær. Tyrkisk yoghurt med litt granola. 

En grov skive (eller frøknekkebrød) med en halv boks makrell i tomat blir veldig raskt over 500 kalorier - 1/3 av det en moderat aktiv kvinne bør spise på et døgn om hun ønsker å gå ned i vekt. 

hvordan får du det til å bli over 500 kalorier. En hel boks med makrell i tomat er litt over 400 kalorier. Og tviler det er så mange som bruker en halv boks på en skive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En hel rund boks inneholder 190 kalorier.

Anonymkode: 0734c...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det egentlig er relevant for tråden, men jeg bruker en halv boks (hele boksen er 110g) på to brødskriver/knekkebrød.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...