AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Hei, jeg ble syk for litt under en uke siden, og fikk sykmelding for tre dager (luftveissymptomer) så ba jeg legen om forlengelse av sykmelding i går, da jeg fortsatt hoster, har muskelverk og noe sår hals. Jeg ble deretter bedt om å komme innom legekontoret for en sjekk. Jeg har ikke tilgang på bil, og må eventuelt ta kollektiv transport for å møte opp på legesenteret. Hadde dere ønsket å sitte i nærheten/ eller med en som hoster nå som smitten stiger igjen? Jeg har holdt meg hjemme siden i går uten noen sykmelding, da jeg ikke vil ta med meg smitte på jobb, der jeg jobber tett med andre kollegaer og er mye ute blant kundene. Har jeg rett til å tilbakedatere sykmelding siden legen vet jeg er syk, og gjør legen rett i å be meg møte opp på et legekontor der det allerede er mange syke som jeg potensielt kan smitte? Anonymkode: c326d...975
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 Ta på munnbind. Det er helt innafor å gå til legen, ja. Anonymkode: 9b591...8f2 3
enkefru Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Helt uproblematisk om du bruker munnbind. Ta gjerne også noen halspastiller el.lign som lindrer litt mens du benytter offentlig transport. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Ta på munnbind så går det nok fint. Du har jo ikke gyldig fravær uten sykemelding Anonymkode: f8556...38a 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 Selvfølgelig kan legen be deg komme inn for en konsultasjon. Før korona så delte de ikke ut sykmeldinger uten fysisk oppmøte. Anonymkode: 613f4...7d0 1
Splittbinders Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei, jeg ble syk for litt under en uke siden, og fikk sykmelding for tre dager (luftveissymptomer) så ba jeg legen om forlengelse av sykmelding i går, da jeg fortsatt hoster, har muskelverk og noe sår hals. Jeg ble deretter bedt om å komme innom legekontoret for en sjekk. Jeg har ikke tilgang på bil, og må eventuelt ta kollektiv transport for å møte opp på legesenteret. Hadde dere ønsket å sitte i nærheten/ eller med en som hoster nå som smitten stiger igjen? Jeg har holdt meg hjemme siden i går uten noen sykmelding, da jeg ikke vil ta med meg smitte på jobb, der jeg jobber tett med andre kollegaer og er mye ute blant kundene. Har jeg rett til å tilbakedatere sykmelding siden legen vet jeg er syk, og gjør legen rett i å be meg møte opp på et legekontor der det allerede er mange syke som jeg potensielt kan smitte? Anonymkode: c326d...975 Du har ingen _rett_ til å tilbakedatere sykemelding, men legen kan gjøre det. De kan gjøre det dersom de er kjent med at du faktisk har vært syk den aktuelle dagen/perioden, men det er ikke noe du har krav på nei. Forøvrig ikke så strenge regler nå, så går helt fint å ta kollektivtransport til legen ja. Ta på munnbind. Legen kan be deg møte opp for konsultasjon ja, før han skriver lengre sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Skrevet 22. november 2022 Vi skal leve med corona som alle andre forkjølelsesvirus vi lever med, så dette er helt innafor av legen, ja. Anonymkode: d2042...65b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Skrevet 22. november 2022 Det går fint. Jeg var nylig på en time på sykehuset hvor de fortsatt ville ha meg inn, selv om jeg var syk. Fikk bare beskjed om å bruke munnbind. Hvis legen fortsatt vurderer at du trenger sykemelding så vil han kunne tilbakedatere den siden du allerede har hatt den sykemeldingen. Anonymkode: 05fb9...4d0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, jeg ble syk for litt under en uke siden, og fikk sykmelding for tre dager (luftveissymptomer) så ba jeg legen om forlengelse av sykmelding i går, da jeg fortsatt hoster, har muskelverk og noe sår hals. Jeg ble deretter bedt om å komme innom legekontoret for en sjekk. Jeg har ikke tilgang på bil, og må eventuelt ta kollektiv transport for å møte opp på legesenteret. Hadde dere ønsket å sitte i nærheten/ eller med en som hoster nå som smitten stiger igjen? Jeg har holdt meg hjemme siden i går uten noen sykmelding, da jeg ikke vil ta med meg smitte på jobb, der jeg jobber tett med andre kollegaer og er mye ute blant kundene. Har jeg rett til å tilbakedatere sykmelding siden legen vet jeg er syk, og gjør legen rett i å be meg møte opp på et legekontor der det allerede er mange syke som jeg potensielt kan smitte? Anonymkode: c326d...975 Sitter folk og huster, harker og snufser på bussen hver dag nå. Full buss, så det er tett. Og folk har glemt å hoste inn i albuen allerede. Så nei, hadde ikke reagert noe særlig på om du tok bussen Anonymkode: 8298a...96d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå