AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Jeg lurer litt på mine rettigheter her nå, for jeg begynner å bli litt oppgitt og må bort til butikken og klage på nytt nå i dag, skal prøve å sette det opp kronologisk og oversiktelig Jeg har kjøpt telefon via operatør, men har ikke forsikring på den via operatøren. Leverte 8. august inn min telefon til en elektrobutikk forsikringsselskapet har avtale med for skjermskade. Brukte innboforsikring med 2000,- i egenandel. * Hentet ut telefonen 31 aug/1 sept. Hadde da fått en bytteenhet. * På reise i uka etter begynner skjermen å flimre grønt. * Enheten leveres til butikken på nytt en gang i uke 37, ankommer verksted 20. september. * Verksted finner ikke noe feil og returnerer den til butikken. * Henter ut telefonen 7/10, samme feil oppstår etter halvannet døgn. * Telefonen leveres butikken 12/10, ankommer verksted 18/10. * Da sendes telefonen videre til et spesialverksted, her blir det noe feilsending som også bruker tid. En gang i denne perioden ringer jeg forsikringsselskapet for å høre hva som egentlig skjer, de fraskriver seg alt ansvar da de har gitt ansvaret til butikken. * Får sms om ny bytteenhet (altså en tredje telefon) 11/11, har ikke mulighet til å hente den ut før 18/11 og setter den opp på kvelden 20/11, men snakker ikke med noen på telefon denne kvelden. * På morgenen 21/11 klager første person jeg snakker med på at lyden forsvinner. Deretter også de to neste jeg snakker med. Feilen viser seg i hver samtale jeg hadde i går og har hatt i dag. Feil merkes i mindre grad når høyttaler brukes, men lyden forsvinner altså fra min kant i hver samtale, og jeg kan ikke være avhengig av å ha høyttaler hver gang jeg skal snakke med noen. Må selvfølgelig innom butikken i dag, men kan jeg kreve saken løst i dag eller må jeg godta at de sender den til verksted på nytt siden dette er en ny feil? Jeg har vært av og på telefoner og uten min egen nå i over 100 dager, og kjenner tålmodigheten er tynnslitt. Det var til info ikke annet feil med den jeg sendte fra meg enn en sprekk i glasset over skjermen, alt av lyd og bilde fungerte ellers utmerket. Anonymkode: 66cff...35e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 Du har en komplisert sak siden du har fått ny enhet 3 ganger. Men i utgangspunktet så må du på "ny runde med feil" per enhet. altså fordi du opplevde feil med enhet 1, kan man ikke kreve heving av kjøp fordi enhet 3 ikke funker. Men du har nok hatt skikkelig uflaks. Jeg tror du må forvente at butikken kan sende inn telefonen din (enhet 3) til reparasjon, fordi det er en helt ny enhet uavhengig av første feilen du opplevde med enhet 1 I din sak ville jeg hørt med forbrukerrådet https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ Sånn generelt; Om du ikke klarer å vise feilen til butikken når du skal levere inn telefonen din, anbefaler jeg deg å filme at det skjer, slik at butikken kan legge ved den videofilmen til verkstedet for å vise at feilen faktisk eksisterer. Anonymkode: 3c778...b60
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har en komplisert sak siden du har fått ny enhet 3 ganger. Men i utgangspunktet så må du på "ny runde med feil" per enhet. altså fordi du opplevde feil med enhet 1, kan man ikke kreve heving av kjøp fordi enhet 3 ikke funker. Men du har nok hatt skikkelig uflaks. Jeg tror du må forvente at butikken kan sende inn telefonen din (enhet 3) til reparasjon, fordi det er en helt ny enhet uavhengig av første feilen du opplevde med enhet 1 I din sak ville jeg hørt med forbrukerrådet https://www.forbrukerradet.no/forside/feil-ved-vare/ Sånn generelt; Om du ikke klarer å vise feilen til butikken når du skal levere inn telefonen din, anbefaler jeg deg å filme at det skjer, slik at butikken kan legge ved den videofilmen til verkstedet for å vise at feilen faktisk eksisterer. Anonymkode: 3c778...b60 Takk for svar, var litt redd for at produktene teller som hver sin sak... Butikken sier også at det er komplisert fordi telefonen ikke i utgangpunktet er kjøpt hos dem, men i operatørens nettbutikk, så det er jo mange kompliserende faktorer her 😅 Takk for tips om å filme, gjorde det på runde nr to da jeg sendte inn med flimmer i skjermen, så nå hadde jeg tenkt å ringe og snakke med serviceteknikeren i butikken før jeg leverer den fra meg så vedkommende hører selv.. Anonymkode: 66cff...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå