Gå til innhold

Kom i går, i dag testa hen postivt på corona.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hen er eldre, 87 år og har lungefibrose. Hens datter måtte på legevakta av en annen grunn enn corona lørdag og ville at hen skulle bli med. Det var det mye hoste. Egoistisk av datteren og naivt av den eldre. Begge er vaksinerte. 

Jeg er ikke vaksinert, men etter et døgn her risikerer jeg ha blitt smittet og dra med smitte videre tilbake til hjemmet mitt og smitte andre, enten på bussen eller i taxien. Har ikke angst for å få covid, har hatt det en gang før. Hva ville dere gjort? Jeg ringte veileder i Helse Norge og der fikk jeg høre at jeg måtte avgjøre selv. 

Anonymkode: 91238...6ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hen er eldre, 87 år og har lungefibrose. Hens datter måtte på legevakta av en annen grunn enn corona lørdag og ville at hen skulle bli med. Det var det mye hoste. Egoistisk av datteren og naivt av den eldre. Begge er vaksinerte. 

Jeg er ikke vaksinert, men etter et døgn her risikerer jeg ha blitt smittet og dra med smitte videre tilbake til hjemmet mitt og smitte andre, enten på bussen eller i taxien. Har ikke angst for å få covid, har hatt det en gang før. Hva ville dere gjort? Jeg ringte veileder i Helse Norge og der fikk jeg høre at jeg måtte avgjøre selv. 

Bruk munnbind og håndsprit og lev som normalt. Det er ikke sikkert at du har blitt smittet.

Anonymkode: e6406...d1f

• Liker 4
Skrevet

Bra du skrev hen ellers hadde jeg visst hvem du snakket om. 

Anonymkode: fa179...772

• Liker 12
Skrevet

Slapp av. Korona er overalt om dagen. Folk må få leve, og bevege seg fritt i samfunnet igjen. Det er garantert en annen på bussen som er smitta også, og sjåføren har hatt en annen med begynnende smitte samme dag. 

Er du passe symptomfri og alt reiser du bare hjem som vanlig. Bruk munnbind. 

Anonymkode: de3a7...fee

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du ikke har symptomer lever du som normalt 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde villet tatt litt ekstra hensyn til omgivelsene. Må du på buss og i butikk, hadde jeg brukt munnbind og antibac. Også hadde jeg droppet å sett venner og familie til jeg følte meg trygg på at jeg ikke var smittebærer.

Anonymkode: 3becb...bde

• Liker 2
Skrevet

Hvem er det som bryr seg om korona ennå, det har gått nesten 3 år. På tide å oppføre seg normalt igjen

Anonymkode: 5eef7...7cb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Mulig jeg har vondt for det, men synes beskrivelsen her var litt vanskelig å forstå.

Har du vært i huset hvor det er påvist corona?

Anonymkode: ab1e6...7ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mulig jeg har vondt for det, men synes beskrivelsen her var litt vanskelig å forstå.

Har du vært i huset hvor det er påvist corona?

Ja, i ett døgn snart. Ble påvist korona i dag tidlig. 

Hjemme kan jeg bringe smitten videre, har ikke bestemt meg om jeg skal dra eller ikke. Jeg må uansett gå på apoteket og hente ut medisiner hen bruker. Da tar jeg på munnbind men synes det er vanskelig å gå med munnbind en hel dag. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvem er det som bryr seg om korona ennå, det har gått nesten 3 år. På tide å oppføre seg normalt igjen

Anonymkode: 5eef7...7cb

Er du en helt komplett selvopptatt idiot?? Mange blir veldig veldig syke av covid, driter du fullstendig i om du smitter noen som blir alvorlig syke?? Herregud, hva skjer med menneskeheten, jeg blir helt oppgitt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjemme kan jeg bringe smitten videre, har ikke bestemt meg om jeg skal dra eller ikke. Jeg må uansett gå på apoteket og hente ut medisiner hen bruker. Da tar jeg på munnbind men synes det er vanskelig å gå med munnbind en hel dag. 

ts

Men hvis de har symptomer og påvist smitte allerede, så kan man vel nesten tro de ble smittet før lørdag? Så er ikke sikkert de turen til legevakta hadde noe med saken å gjøre.

Nå er det smitte av både corona, influensa og forkjølelse ute i samfunnet. 

Så lenge du ikke er syk, hadde jeg levd som normalt. 

De du bor med blir også utsatt for smitte av både det ene og det andre, om de er på jobb eller skole

Så senk skuldrene og ikke engst deg 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ts

Du trenger vel ikke gå med munnbind en hel dag med mindre du tenker å være nær andre mennesker gjennom en jeg dag? Ta på munnbind på buss og i butikk/apotek, og ta det av igjen når du er borte fra mennesker igjen.

• Liker 1
Skrevet

Altså.. jeg jobber i helsesektoren og vi får beskjed om å komme på jobb med positiv test hvis formen tillater det.. jeg ville vært mer bekymret for influensa, du blir sykere av det.

Anonymkode: 83e1b...372

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså.. jeg jobber i helsesektoren og vi får beskjed om å komme på jobb med positiv test hvis formen tillater det.. jeg ville vært mer bekymret for influensa, du blir sykere av det.

Anonymkode: 83e1b...372

Jepp. Moren min jobber på intensiven med de sykeste. Hun var på jobb 3 dager etter at hun testet positivt for korona, men jobba med munnbind noen dager. Hun hadde fortsatt restsymptomer, men ikke så sterke symptomer som de første dagene. 

Poenget er; man går ikke i karantene lenger men lever tilnærmet normalt så lenge man ikke har masse symptomer. 

Anonymkode: b4de9...cc1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du en helt komplett selvopptatt idiot?? Mange blir veldig veldig syke av covid, driter du fullstendig i om du smitter noen som blir alvorlig syke?? Herregud, hva skjer med menneskeheten, jeg blir helt oppgitt.

Man SKAL drite i det nå, med mindre man er syk selv. Har man ikke symptomer skal man ikke ta hensyn. Først hvis man blir syk skal man holde seg hjemme. Det er heller ikke anbefalt å teste lenger, det er ingen grunn til å finne ut om man er forkjølet, har corona eller vanlig influensa, for det har ingenting å si. Normal folkeskikk tilsier at man holder seg hjemme om man er syk, og den folkeskikken fantes på akkurat samme måte før corona. 

Anonymkode: eb71c...b19

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...