Gjest Turi Skrevet 16. desember 2005 #161 Skrevet 16. desember 2005 Det er ikke snakk om 40% av alle kvinner. ← Takker for presisering. Om dere mener det er riktig med slik kvotering må dere gjerne mene det. Jeg blir altså ikke mer enig med dere av den grunn. ← Jeg mener ikke det er riktig. Men det har overhodet ikke noe med evne og tid til å ta seg av småbarn å gjøre enten man er alenemor eller sammen med en mann eller whatsoever - noe som er helt uinteressant i denne sammenheng.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #162 Skrevet 16. desember 2005 Hvis dere vil ha styreverv, så er det ingenting som står i veien for det i loven. Det er da grenser for hvor mye stortinget skal operere som gåstol for dere og tvinge dere inn som om stortinget er deres foreldre og dere er den lille jenta som står utenfor sandkassa og griner.
Gjest gjest1 Skrevet 16. desember 2005 #163 Skrevet 16. desember 2005 Nei, du har rett i at det ikke er noe i loven som nekter kvinner og tar styreverv - det er mennene som velger styremedlemmene som står i veien. Og IKKE fordi det ikke finnes kvalifiserte kvinner, men fordi de er kvinner. Har du ikke fulgt med i det hele tatt?
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 16. desember 2005 #164 Skrevet 16. desember 2005 Han har sikkert for mange styreverv.
Gjest gjest1 Skrevet 16. desember 2005 #165 Skrevet 16. desember 2005 Slett ikke umulig... men kanskje egentlig ikke så veldig mulig heller. Borettslagsstyrer gjelds vel ikke? Der får jo hvem som helst plass, det eneste kriteriet som stilles er at man gidder.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #166 Skrevet 17. desember 2005 Nei, du har rett i at det ikke er noe i loven som nekter kvinner og tar styreverv - det er mennene som velger styremedlemmene som står i veien. Og IKKE fordi det ikke finnes kvalifiserte kvinner, men fordi de er kvinner. Har du ikke fulgt med i det hele tatt? ← ERGO så er likestillingen etter lovens bokstav FULLENDT!
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #167 Skrevet 17. desember 2005 ERGO så er likestillingen etter lovens bokstav FULLENDT! ← Ja likestillingen er fullendt juridisk og politisk. Kvinner får ikke noe bedre syn på kvinner om de påtvinges deres nærvær i styreverv. Dere får jaggu jobbe for respekten.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #168 Skrevet 17. desember 2005 Ja likestillingen er fullendt juridisk og politisk. Kvinner får ikke noe bedre syn på kvinner om de påtvinges deres nærvær i styreverv. Dere får jaggu jobbe for respekten. ← Se bare på Kristin Krohn Devold - et godt eksempel på en kvinne som har jobbet for å få ledelsesposisjoner.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #169 Skrevet 17. desember 2005 Se bare på Kristin Krohn Devold - et godt eksempel på en kvinne som har jobbet for å få ledelsesposisjoner. ← Og Randi Flesland
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2005 #170 Skrevet 17. desember 2005 Hvis dere vil ha styreverv, så er det ingenting som står i veien for det i loven. Det er da grenser for hvor mye stortinget skal operere som gåstol for dere og tvinge dere inn som om stortinget er deres foreldre og dere er den lille jenta som står utenfor sandkassa og griner. ← lol - Ja de bestemmer allerede over dukkehuset, men nå vil de ha sandkassa også
Christiane Skrevet 17. desember 2005 #171 Skrevet 17. desember 2005 Nei, du har rett i at det ikke er noe i loven som nekter kvinner og tar styreverv - det er mennene som velger styremedlemmene som står i veien. Og IKKE fordi det ikke finnes kvalifiserte kvinner, men fordi de er kvinner. Har du ikke fulgt med i det hele tatt? ← Det er din oppfattning. Den er ikke nødvendigvis korrekt til en så stor grad.
Gjest gjest1 Skrevet 17. desember 2005 #172 Skrevet 17. desember 2005 Det er vel ikke bare min oppfatning. Det har vært en ganske gjengs oppfatning i mange år, og det er skrevet lange avisartikler om det i utallige aviser og magasiner. Det er ikke MIN oppfatning.
Christiane Skrevet 17. desember 2005 #173 Skrevet 17. desember 2005 Jeg sa aldri at det bare var din oppfattning. En oppfattning kan være din, selv om du deler den med flere mennesker. Det at mange mennesker er enig med deg, gjør det forøvrig ikke nødvendigvis korrekt, eller så utbredt som visse tror.
Gjest gjest1 Skrevet 17. desember 2005 #174 Skrevet 17. desember 2005 Det har blitt bedre, men det forekommer fremdeles. Ellers tror jeg nok vi er på rett vei uansett, uten kvoteringer også, men ting vil vel bare ta litt lenger tid. Personlig villle jeg fått en bismak i munnen dersom jeg visste at jeg ble ansatt til en stilling eller i et styre på bekostning av en mann med bedre kvalifikasjoner, men hvorfor har aldri menn følt noen bismak når det omvendte skjer? jeg tror (mange) menn tar det som en selvfølge at de som menn er bedre kvalifisert til jobbene de søker på, enn kvinnene som kanskje søker på de samme. En mann er ikke redd for å søke på en stilling han kanskje er bitte lite grann kvalifisert til, mens en kvinne gjerne må være sikker på at hun er mer enn godt nok kvalifisert til samme jobben for å søke. Men som sagt, jeg tror dette er på vei ut. Flere og flere jenter tar høyere utdanning, flere og flere firmaer blir obs på at kvinner også faktisk kan, og flere og flere kvinner sitter i ledende stillinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå