AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Skrevet 22. november 2022 Klyngelys (cluster led) eller bare lenker med mye lys? Hvilken Kelvin? Det som kalles varmhvit eller det som kalles ekstra varm hvit (varmglød noen steder). Har hatt leilighet før, men har nå hus, og ønsker å kjøpe noe jeg kan utvide litt og litt hvert år. Ser Jernia, Jula, Rusta, Plantasjen og Clas Ohlson har sett (vil gjerne kjøpe i butikk), men alle har jo også forskjellige farger og jeg blir helt ør. Har hatt en lenke før med ravfarge, og det var fint det, men det var så vanskelig å finne andre som passet til. Vi har ingen naboer så trenger ikke tenke over hva andre har, men synes godt fra veien. Har jo derfor tenkt cluster/klynge, slik at det ikke blir for spinkelt på stort hus. Vi skal foreløpig kun ha på terrasserekken og et lite utejuletre, men håper etterhvert å ha i flaggstanga osv, så greit at det finnes mye forskjellig i den fargen. Anonymkode: 67e03...96a 1
Kamelia83 Skrevet 22. november 2022 #2 Skrevet 22. november 2022 Jeg foretrekker varmhvit. Hvit er for kald og blå, varmglød for varm og oransje. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Kamelia83 skrev (17 minutter siden): Jeg foretrekker varmhvit. Hvit er for kald og blå, varmglød for varm og oransje. Jeg er nok egentlig enig med deg, men så er det så vanskelig å hvite hvilken varmhvit! For av erfaring så har butikkene ørlite forskjell uansett i nyanse. Har sett utebelysning der de tydelig har supplert med noe som får en bitteliten forskjell, og da ser man så godt hvilken som er finest. Anonymkode: 67e03...96a
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Sjekk om det står kelvin på eskene, mye lettere å finne riktig fargetone da. Anonymkode: a1df8...435
Amossa Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er nok egentlig enig med deg, men så er det så vanskelig å hvite hvilken varmhvit! For av erfaring så har butikkene ørlite forskjell uansett i nyanse. Har sett utebelysning der de tydelig har supplert med noe som får en bitteliten forskjell, og da ser man så godt hvilken som er finest. Anonymkode: 67e03...96a Jeg har samme problemet. Ser at noen naboer har helt blåhvite utelys, og sånne vil jeg ikke ha. Følger med innlegget ditt i tilfelle du får gode svar. 1
Kamelia83 Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 Jeg har varmhvit fra europris og syns de er ganske fine. "Naturlige" om man kan si det. Som lys var i "gamle dager" 🙊🙊😅😅 2 2
Amossa Skrevet 23. november 2022 #7 Skrevet 23. november 2022 Kamelia83 skrev (23 timer siden): Jeg har varmhvit fra europris og syns de er ganske fine. "Naturlige" om man kan si det. Som lys var i "gamle dager" 🙊🙊😅😅 Takk. Da blir det handling på Europris
Gregarious Skrevet 23. november 2022 #8 Skrevet 23. november 2022 https://www.europris.no/p-lysklynge-1152-led-varmglod-romsdalen-194180 Jeg ville uten tvil valgt dem jeg linker til, det er vesentlig penere en absolutt alt annet jeg har sett. 1
Kamelia83 Skrevet 23. november 2022 #9 Skrevet 23. november 2022 Denne er det jeg har, varmhvit. https://www.europris.no/p-lyslenke-800-led-varmhvit-setesdal-199981 Men det er jo smak og behag hvordan man liker lyset. Det kan sikkert være forskjellig fra merke til merke og. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #10 Skrevet 24. november 2022 Gregarious skrev (15 timer siden): https://www.europris.no/p-lysklynge-1152-led-varmglod-romsdalen-194180 Jeg ville uten tvil valgt dem jeg linker til, det er vesentlig penere en absolutt alt annet jeg har sett. Jeg har hatt en enda varmere enn denne, en som kalles amber på Jula. Og da var det forferdelige vanskelig å finne matchende. Nå ser jeg Europris har mye i varmglød, men er usikker på om det blir for varm farge. Kamelia83 skrev (14 timer siden): Denne er det jeg har, varmhvit. https://www.europris.no/p-lyslenke-800-led-varmhvit-setesdal-199981 Men det er jo smak og behag hvordan man liker lyset. Det kan sikkert være forskjellig fra merke til merke og. Jeg synes denne ser veldig ren og pen ut i fargen, og samtidig varm/lun. Europris her har noe hengende ute, skal dra innom der og spørre hvilken av de det er. For den ser veldig fin ut! Anonymkode: 67e03...96a 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #11 Skrevet 28. november 2022 Amossa skrev (På 23.11.2022 den 23.29): Takk. Da blir det handling på Europris Har du kjøpt enda? Jeg har handlet inn både varmhvit og varmglød fra Jula og Europris (og fra Europris både system og separat), og varmhvit system og enkeltlenke fra Rusta. Varmhvit system fra Europris var gulere enn det fra Rusta (decorationsystemet). Varmglød var nydelig, men kræsjer med alle andre utelamper jeg har 🙈 Lysstyrken til Rusta sitt var bedre enn det solide systemet til Europris! Jula sitt system var kanskje aller renest i hvitfarge, men svakt lys. Skal prøve det sterkere systemet til Rudta også, men foreløpig er det seier der altså. Litt synd, for jeg liker så godt flaggstanglyset til Europris! Anonymkode: 67e03...96a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #12 Skrevet 28. november 2022 Gregarious skrev (På 24.11.2022 den 0.01): https://www.europris.no/p-lysklynge-1152-led-varmglod-romsdalen-194180 Jeg ville uten tvil valgt dem jeg linker til, det er vesentlig penere en absolutt alt annet jeg har sett. Enig i at varmglød er finest i seg selv, men hvis du har utelamper på huset fra før så må det kræsje veldig? Vi har både utelampe ved døra og spotter i taket på terrassen, og noen vegglamper, som blir helt mismatch med varmglød 😩 Anonymkode: 67e03...96a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #13 Skrevet 28. november 2022 Har samme problem så følger med her. Må også ha til juletre inne men klarer ikke bestemme meg når det er så mye forskjellig! Anonymkode: 0fd77...68d
Amossa Skrevet 28. november 2022 #14 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du kjøpt enda? Jeg har handlet inn både varmhvit og varmglød fra Jula og Europris (og fra Europris både system og separat), og varmhvit system og enkeltlenke fra Rusta. Varmhvit system fra Europris var gulere enn det fra Rusta (decorationsystemet). Varmglød var nydelig, men kræsjer med alle andre utelamper jeg har 🙈 Lysstyrken til Rusta sitt var bedre enn det solide systemet til Europris! Jula sitt system var kanskje aller renest i hvitfarge, men svakt lys. Skal prøve det sterkere systemet til Rudta også, men foreløpig er det seier der altså. Litt synd, for jeg liker så godt flaggstanglyset til Europris! Anonymkode: 67e03...96a Ja, jeg har kjøpt de som flere anbefalte fra Europris. Varmhvit passet med utelysene våre, men på en busk i hagen har vi blandet to lenker. Den ene i varmglød og den andre i varmhvit. Det ble veldig fint. Flaggstanglys er flott! Men vi mangler flaggstang :)
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #15 Skrevet 28. november 2022 Amossa skrev (8 minutter siden): Ja, jeg har kjøpt de som flere anbefalte fra Europris. Varmhvit passet med utelysene våre, men på en busk i hagen har vi blandet to lenker. Den ene i varmglød og den andre i varmhvit. Det ble veldig fint. Flaggstanglys er flott! Men vi mangler flaggstang Jeg ble nemlig litt skuffet over Europris, for de fra Rusta var finere 🙈 Er varmhvit jeg må ha også pga utelys, men å bestemme seg for hvilken var virkelig ikke lett! Kjøpte du enkeltslyngene eller systemet som kan bygges ut? Anonymkode: 67e03...96a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #16 Skrevet 28. november 2022 Så lenge lysene ikke blinker, og det er en varm tone, blir det pent! Har selv varmhvit fra europris og synes det lyser vakkert i hagen. Flaggstanglys synes jeg ser helt merkelig ut, men hver sin smak. Anonymkode: ca54e...770 3
Amossa Skrevet 28. november 2022 #17 Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg ble nemlig litt skuffet over Europris, for de fra Rusta var finere 🙈 Er varmhvit jeg må ha også pga utelys, men å bestemme seg for hvilken var virkelig ikke lett! Kjøpte du enkeltslyngene eller systemet som kan bygges ut? Anonymkode: 67e03...96a Jeg kjøpte enkeltslynger, hver på 800 LEDlys. De var hver på 16 m, men det måtte likevel to stykker til for å få nok til en middels stor prydbusk i hagen. Fikk sjokk da de sto og blinket, men fant heldigvis ut at blinkingen kunne slås av På to stolper ved inngangen har vi av den typen som kan bygges ut. Kjøpte for noen år tilbake. Hele lenken er kraftigere enn våre nye. Led-pærene er litt større også. Grei nok, for jeg fester avskårne einebærbusk-kvister oppover stolpene først. Da blir de ikke for dominerende. Jeg synes lyslenkene lyser opp nå når det er så mørkt ute. Ser ikke bort i fra at vi lar dem henge ute i hele januar også. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #18 Skrevet 29. november 2022 Jeg hang opp topp tre igjen nå, og sliter altså fortsatt 😂 1. Rusta decoration system, fint, varmt lys. Mange valgmuligheter. Nest finest lys. Finnes med både hvit og sort ledning. (Veldig positivt for meg med hvitt hus) 2. Rusta Glänsa enkeltslynge: knallfin, nøytralt rent varmt lys. Elsker dette lyset. Kun slynger og klyngeslynger å velge i 😕 3. Jula Led system (ikke anslut, men ikke pro systemet), gulere enn de to andre, men så og si identisk farge som utelampene mine. Hjelp 🙈😅😆 (luksusproblem, I know!) Hang opp Europris både system og enkelt igjen for å sammenligne, og begge de er gulere enn Jula og Rusta. Usikker på om jeg skal orke å lete mer, ser jo Jysk har også. Anonymkode: 67e03...96a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #19 Skrevet 29. november 2022 Jeg har mye lys ute og alt i varmglød fra Europris. Det ville krasjet litt med utelampene mine, men ettersom jeg har en del lys ute så trenger jeg ikke utelampene nå og har kun julebelysningen ute, og elsker varmglød fargen. Anonymkode: f88dc...b52
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #20 Skrevet 29. november 2022 Jeg ville kjøpt noe fra denne serien(Twinkly gold). Da kan man selv velge fargen man vil ha, den kan dimmes, og den kan programmeres med tidspunkt for tenning og slukking. Anonymkode: 7eed6...a87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå