bompen Skrevet 8. desember 2005 #1 Skrevet 8. desember 2005 Hei, jeg er helt ny her og ville spørre dere om noe.. Vi har nå prøvd i 4 mnd. Og jeg blir ikke gravid, vet det er litt tidlig å begynne å se negativt på det! Men jeg lurte på om jeg kan spise eller gjøre noe for å bli lettere gravid?? Jeg har hatt mensen, men føler meg alikevel litt rar.. Men jeg har ikke tatt en test, for regner med at jeg ikke er det siden jeg har hatt mensen! Håper det er noen som kan svare meg... Og må legge til det at jeg sluttet med p-piller for 4mnd siden, men vet at jeg hadde el forrige mnd. Takk på forhånd!
Belit Skrevet 8. desember 2005 #2 Skrevet 8. desember 2005 Det er ganske vanlig at det tar litt tid før systemet er ordentlig i gjenge igjen etter at man slutter med p-piller. Pillene tuller tross alt til hele reproduksjonssystemet ditt. 4 mnd er ikke lenge å prøve. For par som ikke er "veldig gamle" (over 35) setter vanligvis ikke leger igang med undersøkelser før paret har prøvd å bli gravide i ca 18 mnd uten hell. Du kan jo ta en eggløsningstest for å ha ekstra mye sex rundt de dagene. Ellers er det jo de vanlige rådene når man er prøver: spis sunt og variert, ikke drikk alkohol (i det hele tatt), ikke bruk noen form for tobakk, få deg litt trim, ta tran og folat. Og så har jeg hørt at hvis du har sex fast annenhver dag så er sjansen størst for at du treffer!
Gjest Gjest_bompen_* Skrevet 8. desember 2005 #3 Skrevet 8. desember 2005 Takk for svar! Jeg bare lurte på en ting til... Sier denne tobakken mye? Demper den sjangsene for å bli gravid mye? Takker for evt. svar!
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #4 Skrevet 8. desember 2005 Takk for svar! Jeg bare lurte på en ting til... Sier denne tobakken mye? Demper den sjangsene for å bli gravid mye? Takker for evt. svar! ← Tobakken kan være grunnen til at du ikke blir gravid. http://www.guttmacher.org/pubs/journals/3014704b.html
Holly Hobbie Skrevet 9. desember 2005 #5 Skrevet 9. desember 2005 Her er noen anbefalinger: http://magazines.ivillage.com/redbook/dh/h..._288436,00.html
Holly Hobbie Skrevet 9. desember 2005 #6 Skrevet 9. desember 2005 fra artikkelen ovenfor: Smokers, especially, may find it tougher to get pregnant. In a British study of more than 17,000 women aged 25 to 39, smokers were 22 percent less likely to conceive per cycle compared to nonsmokers. (In addition, several studies have shown that smokers have a higher miscarriage rate.)
Imax Skrevet 10. desember 2005 #7 Skrevet 10. desember 2005 Stress ned! Det kan ta rundt 6 mnd før hele p-pillegreiene er ute av kroppen. Så blir de fleste gravide i løpet av et år. Dvs at du faktisk har 1 1/2 år før du evnt. bør bli bekymret. Skjønner godt at du blir utålmodig, det var jeg også, men før du aner det er du gravid. Noen blir gravide på første forsøk, men de fleste av oss må ta noen flere runder. Lev godt og sunt, og kos deg som du pleier. Og ha masse sex da!
Iceglow Skrevet 10. desember 2005 #8 Skrevet 10. desember 2005 “Hele 6 måneder” er en underdrivelse om du er ordentlig “heldig”. Hadde ingen form for normaltilstand i underlivet på ca 2 år (ingen mens, og dermed vet jeg at jeg ikke har hatt EL). Men når du allerede har hatt EL er det håp om at du kvikner til raskere. (Hvordan vet du at du hadde EL? Eneste som kan bekrefte at EL har vært er temping, EL tester, sekret og lignende kan kun gi en indikasjon på at kroppen forsøker å få i gang en EL, ikke nødvendigvis at den lykkes) Grapefruktjus i dagene før EL kan og hjelpe. Tobakk i alle varianter setter ned bevegelsen i flimmerhårene i egglederne, noe som minsker sansen for graviditet, og øker sjansen for graviditet i egglederne. Tobakk setter og ned blodomløpet til livmoren noe som gjør at blodtilførselen til livmorslimhinnen blir dårligere. Resultatet er en svekket livmorslimhinne og større sjanse for SA. Så jeg sier meg enig med resten her, stump røyken så fort som mulig
Gjest Gjest_bompen_* Skrevet 10. desember 2005 #9 Skrevet 10. desember 2005 Hei hei... Ja dere sier noe med den røyken...På tide og stumpe den nå...men blir så inmari Og da blir det ikke no sex... Men men...jeg får prøve...hehe! Trenger vel ikke være bekymret nei, emn er det noen som har prøvd dette med slimløsende hostesaft? Har hørt mye rart om det..... Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå