AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #1 Del Skrevet 22. november 2022 Kjøpte nytt hus i sommer. I hoved etasjen er det varmepumpe og vedovn. Oppe er det tre soverom, loftstue og bad. Er ingen varmeovner på rommene. Spør for å høre om deres erfaring og hva dere gjør. Er først denne uka det ble kaldere om natten og barna hadde behov for nattøy. Den første natten hvor det ble kaldt, frøs jeg selv da jeg la meg, tok derfor på nattøy og satte døren på gløtt. Det ble for varmt. Så hva gjør dere? Anonymkode: 55bc3...1aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #2 Del Skrevet 22. november 2022 Sover med ull, noen ganger ullsokker, og har en varmere vinterdyne. Anonymkode: 2e8bf...7cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Del Skrevet 22. november 2022 Bedre dyner, pass på at det ikke er fuktig luft, ha opp døra før man legger seg. Anonymkode: 512cb...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Del Skrevet 22. november 2022 Hæ? Sover med vinduet oppe hele året. Aldri hatt varme på soverommet. Varmeflaske, tjukk dyne og eventuelt pledd. Anonymkode: f669d...a11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 22. november 2022 #5 Del Skrevet 22. november 2022 Bør lukke dør til soverom pga brannsikkerhet. En lukket dør vil stanse røyk såpass lenge at det utgjør en stor forskjell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Del Skrevet 22. november 2022 Har det alltid kaldt på soverommet. Anonymkode: 46aca...802 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 22. november 2022 #7 Del Skrevet 22. november 2022 Vi har 5 soverom oppe, ovn og varmepumpe nede. De to jentene har liten panelovn på rommene sine, som de bruker når det blir veldig kaldt. De tilbringer jo litt tid på rommet sitt og vil ha dørene lukket. Vi har ikke ovn på vårt rom, men åpner døra litt før vi legger oss når det er minusgrader ute. Ellers setter jeg stort sett opp litt dører til ettermiddag for å få varme inn på det som er loftstue/pianorom. Vi har frittstående ovner også som jeg av og til setter på i gangen oppe hvis det blir for kaldt. Ingen av dem har vært i bruk i år, men det er jo først NÅ det er blitt kaldt. Nå har jeg stått opp tidlig i dag og fyrt i vedovnen. Har hjemmekontor, så antar at jeg skal få en god varme i huset før alle kommer hjem fra skole og jobb, slik ta vi slipper å bruke verken varmepumpe eller ovner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Del Skrevet 22. november 2022 Vi sover med lukket dør og vinduer oppe hele året, setter opp i grei tid før vi legger oss. Sover i undertøy. Har 220 vinterdyner fra Ringsted Dun. Er det veldig kaldt drar vi bare sengeteppet halveis over dynene. Anonymkode: cf480...a33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9 Del Skrevet 22. november 2022 skrue skrev (12 minutter siden): Bør lukke dør til soverom pga brannsikkerhet. En lukket dør vil stanse røyk såpass lenge at det utgjør en stor forskjell. Sover riktignok med lukket dør, uten at jeg noen gang har tenkt på dette. Vi har seriekoblet brannalarm også på soverom. Anonymkode: cf480...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #10 Del Skrevet 22. november 2022 Vi har ikke varme på soverommet natterstid, vinduet står på gløtt. Må ha det kaldt på soverommet når vi sover. Anonymkode: 3f048...e52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 22. november 2022 #11 Del Skrevet 22. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sover riktignok med lukket dør, uten at jeg noen gang har tenkt på dette. Vi har seriekoblet brannalarm også på soverom. Anonymkode: cf480...a33 Ja, men det er altså røyken som dreper. Og det kan ta tid for sensorer å aktiveres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #12 Del Skrevet 22. november 2022 skrue skrev (22 minutter siden): Bør lukke dør til soverom pga brannsikkerhet. En lukket dør vil stanse røyk såpass lenge at det utgjør en stor forskjell. Skulle akkurat til å skrive dette. Veldig lurt å sove med dørene lukket. Sjekk youtube der det ligger en video av en testbrann som skal vise forskjellen med å sove med åpen og lukket dør. Anonymkode: 49947...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #13 Del Skrevet 22. november 2022 Vi sover alltid med dørene lukket. Selv har vi ikke panelovn på soverommet, vi har vinduet oppet hele året. Vi bruker gode dyner og kroppsvarme. 😊 Hen på 1 år sover med pysj og på skinnfell, og har panelovn som står på ca 21-22 grader nå. Anonymkode: ab4ba...2bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #14 Del Skrevet 22. november 2022 Soveromsdør lukket, og vi har alltid vinduet i den ene enden av rommet på gløtt. Dersom det er veldig kaldt ville jeg anbefalt varmere dyner. Anonymkode: 6fc50...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #15 Del Skrevet 22. november 2022 skrue skrev (35 minutter siden): Ja, men det er altså røyken som dreper. Og det kan ta tid for sensorer å aktiveres. Man bør ha seriekoblet alarm på soverommet, det er poenget mitt. Det hjelper lite at brannalarmen i garasjen to etasjer under står og uler om det er to lukkede dører i mellom. Og plutselig er huset overtent. Anonymkode: cf480...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #16 Del Skrevet 22. november 2022 skrue skrev (59 minutter siden): Bør lukke dør til soverom pga brannsikkerhet. En lukket dør vil stanse røyk såpass lenge at det utgjør en stor forskjell. Tror ta foretrekker å ha døra åpen i tilfelle hun må redde barna sine Anonymkode: 25a0f...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #17 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror ta foretrekker å ha døra åpen i tilfelle hun må redde barna sine Anonymkode: 25a0f...284 Det er vel enklere å redde barna sine om du ikke har besvimt av røykforgiftning. Men vi er ikke helt gode, for yngste må sove med åpen dør for ikke å bli for redd om hun våkner. Anonymkode: ccd72...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #18 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg vil ha det iskaldt på soverommet. Varm dundyne, og tar en varmeflaske med meg når jeg legger meg, hvis det er veldig kaldt. Men barna trenger kanskje oppvarming på rommet hvis de skal leke der? Og loftstua bør jo ha rimelig romtemperatur. Kjøp en flyttbar ovn. Anonymkode: 10b31...d0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #19 Del Skrevet 22. november 2022 Vi har døra åpen litt før vi legger oss, sover med lukket vindu og god dyne. Jeg tar heller et ekstra teppe enn nattøy. Det største problemet er å stå opp når det er kaldt på rommet. Har i perioder hatt ovn med timer som skrur seg på litt før vi skal opp. Anonymkode: ccd72...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 22. november 2022 #20 Del Skrevet 22. november 2022 Her sover jeg med nattøy og vindu oppe. Vi har soverom nede og varmepumpe oppe. Døren til soverommet er lukket om natten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå