Gå til innhold

Ta permanent eller klippe lang bob?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har langt, fint hår. Altså fint som i tynne hårstrå, så jeg sliter veldig med volum. 
Jeg har egentlig lyst på krøller, og tror permanent har kommet seg siden 80-tallet. Et tryggere alternativ er å klippe det en del, til lang bob, og bruke mye tid og produkter på å få det til å se fyldigere ut. Klipper jeg det og det funker dårlig, er det for sent å prøve permanent, for da vil håret være for kort. 

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 58600...0e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å krøll det hjemme selv først,for å se om du liker det🤗

Skrevet
flusa skrev (3 timer siden):

Prøv å krøll det hjemme selv først,for å se om du liker det🤗

Liker godt hvordan det ser ut, men det tar en time å gjøre og sklir ut i samme farta.

Tenker bare på om permanentkrøller gjerne ser litt annerledes ut enn de man lager selv? På mange bilder av hår med permanent ser det ut som håret alltid er vått. Som på disse bildene. 

image.png.f427ab62377ac89026709dc5d40741b3.pngimage.png.26c15441bdbddaead7ba74e1ae5b0b37.pngimage.png.348e371aae178be3ff5a069c85b992b9.png

Men så har du sånn som hun her, som tydeligvis har tatt hjemmepermanent (anmeldelse av et produkt på Lyko), og det synes jeg så fint ut. 

image.thumb.png.ea3a0bcf4bcc8633aa2ff8175fa42d95.png

• Hjerte 1
Skrevet

Ooo permanent! Jeg ville gått for det! Hvis du ikke liker det er det bare å klippe det kortere senere.

Anonymkode: db2d8...112

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker wow x-tra large, føner håret 80%, bruker så Dyson Airwrap. Bølger og volum holder fint i 4-5 dager til neste vask. Bruker også teksturspray i røttene. 

Ikke det du spurte om, men føler dette sliter mindre på håret enn krølltang, eller kjemikalier/permanent. 

Anonymkode: 1223f...110

Skrevet

Ta perm men gjør det hos frisør.  Håret ser vått ut på bildene fordi de er tatt før det har tørket.

Anonymkode: 75bc2...376

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker wow x-tra large, føner håret 80%, bruker så Dyson Airwrap. Bølger og volum holder fint i 4-5 dager til neste vask. Bruker også teksturspray i røttene. 

Ikke det du spurte om, men føler dette sliter mindre på håret enn krølltang, eller kjemikalier/permanent. 

Anonymkode: 1223f...110

Takk for tips, men jeg har prøvd alle mulige produkter for styling og det å lage krøllene. Det holder ikke mer enn et lite øyeblikk, og er ikke verd arbeidet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta perm men gjør det hos frisør.  Håret ser vått ut på bildene fordi de er tatt før det har tørket.

Anonymkode: 75bc2...376

Skal gjøre det hos frisør, ja. Kommer kanskje litt an på stylingprodukter også? At noe ser så shiny ut at det virker vått? Mens man heller kan gå for et mer matt produkt?

Skrevet

Men gjør det for all del hos frisør, de vet hva de driver med og klipper til krøllene så de passer til håret. Grunnen til at håret ser vått ut på bildene du la ut er fordi de er tatt rett etter permanenten, mener håret må sette seg litt/tørke før man kan hopse sveisen slik man vil ha den.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men gjør det for all del hos frisør, de vet hva de driver med og klipper til krøllene så de passer til håret. Grunnen til at håret ser vått ut på bildene du la ut er fordi de er tatt rett etter permanenten, mener håret må sette seg litt/tørke før man kan hopse sveisen slik man vil ha den.

Ja, det er et godt poeng, dette med at det må sette seg. Mener å huske man ikke kan vaske det på to døgn, og må være forsiktig med å ikke dra i det etc. 

Hvis jeg gjør det, blir det helt klart hos frisør 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er et godt poeng, dette med at det må sette seg. Mener å huske man ikke kan vaske det på to døgn, og må være forsiktig med å ikke dra i det etc. 

Hvis jeg gjør det, blir det helt klart hos frisør 😅

At det sikkert er derfor det ser litt rart ut, mente jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Liker godt hvordan det ser ut, men det tar en time å gjøre og sklir ut i samme farta.

Tenker bare på om permanentkrøller gjerne ser litt annerledes ut enn de man lager selv? På mange bilder av hår med permanent ser det ut som håret alltid er vått. Som på disse bildene. 

image.png.f427ab62377ac89026709dc5d40741b3.pngimage.png.26c15441bdbddaead7ba74e1ae5b0b37.pngimage.png.348e371aae178be3ff5a069c85b992b9.png

Men så har du sånn som hun her, som tydeligvis har tatt hjemmepermanent (anmeldelse av et produkt på Lyko), og det synes jeg så fint ut. 

image.thumb.png.ea3a0bcf4bcc8633aa2ff8175fa42d95.png

Så fint🤗

Det ser vått ut,fordi de har noe i det. Mest sannsynlig hårgele eller skum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...