Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en kvinne i begynnelsen av 30-årene som i flere år har lurt på hva jeg skal gjøre med livet. Ambulansearbeider kan jeg huske å ha tenkt på i tenårene, men slo det fra meg for en eller annen grunn. Interessen min for medisin er ganske stor, men har aldri hatt karakterene til å komme inn på medisin for å bli lege. Noe som er helt greit - jeg ønsker ikke lenger å jobbe som det. Jeg jobber som bioingeniør på et større sykehus nå, men syns ikke labarbeid er noe spennende. Jeg likte de medisinske fagene vi hadde på studiet, og gjorde det veldig bra i disse. Jeg er mye med på prøvetaking på traumer o.l., og selv om rollen min der er veldig liten, så er det spennende å se hva som kommer inn og hvordan traumeteamet jobber. Jeg er altså ganske interessert i akuttmedisin. Derfor vurderer jeg nå paramedisin. Lønna er vel ikke akkurat noe å juble over, og turnus kan være ganske tøft, men det virker gøy å få jobbe mer direkte med mennesker i alle slags situasjoner. Også er det jo andre muligheter utover bare det å jobbe i ambulanse - selv om jeg syns det i seg selv virker spennende. 

Jeg har angret på bioingeniørutdanningen stort sett hele tiden, og ikke klart å finne ut hva jeg skal gjøre istedenfor. NOE må jeg finne utav, fordi tanken på å bli i det yrket resten av livet får meg til å bli fysisk uvel. Jeg har vurdert ulike former for ingeniørutdanninger, geologi. Mest mtp på lønn. Geologi har jeg nok litt interesse for, men ikke i samme grad som medisinske fag. Jeg vet uansett ikke om jeg orker et realfagstungt studie. Det er jo medisinske fag jeg syns er lettest å gjøre det bra i, da det er der interessen ligger. Problemet er jo at snittet er ganske høyt for ordinær kvote der jeg ønsker å studere - så jeg må ta opp flere fag for å komme inn. Er det verdt det? Er det noen her som jobber i ambulanse som kan fortelle litt? Er det givende? Eller blir man helt utslitt av alle inntrykkene, turnusen, osv? Er det voksne folk på studiet, eller mest unge? 

Takker for svar! 

Anonymkode: a2b1f...77a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Patamedisin har vel like høyt snitt som medisinstudiet?

Anonymkode: 8798a...3d8

Skrevet

Glem ambulansefag....skikkelig drittjobb. Dårlige arbeidstider, dårlige forhold. Bare rot og surr. Ustabile pasienter mentalt.

Jeg ga meg etter 2år, orka ikke mer. I Oslo. Mange som slutter der.

Anonymkode: b03b5...3fd

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Patamedisin har vel like høyt snitt som medisinstudiet?

Anonymkode: 8798a...3d8

Nei, det er over 10 poeng lavere enn medisinstudiet i ordinær kvote. Ca 14 poeng lavere i Oslo. 

Anonymkode: a2b1f...77a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...