AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Vi har en baby på 8 mnd og samboer er i pappaperm. Jeg har vært den som legger henne om kvelden og har henne hele natta. Samboer har fått henne til å sove av og til men da i vogn eller kjapp byssing. Denne uka er det mye å gjøre på jobb og jeg er skikkelig sliten. Baby er som regel oppe hver 1-2 time og det er vanskelig å få henne til å sove. Så for å hjelpe så har vi avtalt at han skal ta henne kveld/natt så jeg får sove godt denne uka. Vi har ett barn til på 3 som trenger at mamma kan stå oppreist. Samboer er stor, ca 125 kg og orker sjeldent gå rundt med henne fordi han blir sliten og svett. De få gangene han har gjort det lenger enn 5 min så hyler jenta og er våt av pappa som svetter. Jeg mistenker at svette lukta plager henne. I kveld har han holdt på i 2 timer. Når jeg til slutt tar over så stinker både baby og pappa og baby roer seg sekundet jeg tar henne, hun hyler når hun kommer til pappa igjen. Jeg må skifte pysj fordi hun er klam og lukter skikkelig vondt. Sliter med å finne en okay måte å si ifra på, har tidligere foreslått at han kan legge ett håndkle mellom han og baby. Han blir sur hvis jeg ber han dusje eller skifte tskjorte når han lukter ekstra vondt. Hjelp? Anonymkode: 4c3dd...624
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Han får bare bli sur, tenker jeg. Det skulle si seg selv at han må opprettholde hygienen sin, og at han finner teknikker som hjelper baby å sove. Det er jo helt feil at du skal ta alt når du er i jobb og han er i permisjon for å nettopp ta seg av babyen. Han får begynne å gå trilleturer, flere og lange. Da sover forhåpentligvis baby, og som en bonus vil han gå ned i vekt og få bedre helse og kondis. Anonymkode: 412bc...089 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Må være noe alvorlig galt med den generelle hygienen/kostholdet om han blir så svett av så lite, og det stinker veldig. Samboeren min er også 125kg og han kan fint ta seg av baby og leke med det andre barnet masse uten å stinke og svette de ned. Du må ta en alvorsprat med han om hygiene og sørge for at han er innforstått med at dette med barn faktisk er 50/50. Dere SKAL være to om det, og han SKAL gjøre sitt ytterste for å få det til Anonymkode: bb370...d1a 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Høres ut som mannen din ikke har blitt kjent med barnet deres på natten. Det blir en ganske brå overgang for mann og barn og plutselig ta over etter 8 måneder. Jeg tenker dette er stress svette. Hvis man blir stresset og oppjaget, så kan svetten stinke ganske intenst. Når far er stresset blir babyen også stresset. Jeg ville fortalt mannen din at han gjør en super jobb, men også gitt han litt tips om hva som fungere for barnet deres om natten. De må få tid til å lage sine egne rutiner og bli kjent. Gi han masse ros og selvtillit. Anonymkode: 6ad03...cb2 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som mannen din ikke har blitt kjent med barnet deres på natten. Det blir en ganske brå overgang for mann og barn og plutselig ta over etter 8 måneder. Jeg tenker dette er stress svette. Hvis man blir stresset og oppjaget, så kan svetten stinke ganske intenst. Når far er stresset blir babyen også stresset. Jeg ville fortalt mannen din at han gjør en super jobb, men også gitt han litt tips om hva som fungere for barnet deres om natten. De må få tid til å lage sine egne rutiner og bli kjent. Gi han masse ros og selvtillit. Anonymkode: 6ad03...cb2 Dette. Du må lære bort og trekke deg litt bort også, TS. Anonymkode: 0d296...317
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 Uææh så sykt ekkelt... Og han har du laget barn med... Anonymkode: 38b8c...fed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå