AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Vi har en personalsjef som lar seg styre av følelser og ikke lover og regler. Dette er til så stor frustrasjon at jeg vurderer å slutte. Han kan plutselig trekke deg i lønn fordi han synes du har jobbet for mange timer. Han endrer timeslønnen hvis du jobber i en annen avdeling. Hva gjør man med sånne sjefer? Vet at han snart får en ny stilling i firmaet, og at vi slipper å forholde hos til han når det kommer til lønn. Lurer på om jeg bare skal bite det i meg 2 måneder til, eller fortelle han hvor forbanna jeg blir over at han kødder med lønna vår. Anonymkode: 41001...6d5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Ta det videre med lederen over? Anonymkode: 74f46...865
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi har en personalsjef som lar seg styre av følelser og ikke lover og regler. Dette er til så stor frustrasjon at jeg vurderer å slutte. Han kan plutselig trekke deg i lønn fordi han synes du har jobbet for mange timer. Han endrer timeslønnen hvis du jobber i en annen avdeling. Hva gjør man med sånne sjefer? Vet at han snart får en ny stilling i firmaet, og at vi slipper å forholde hos til han når det kommer til lønn. Lurer på om jeg bare skal bite det i meg 2 måneder til, eller fortelle han hvor forbanna jeg blir over at han kødder med lønna vår. Anonymkode: 41001...6d5 Du skal selvsagt ha lønnen du har avtalt, kødder han med det ville jeg sendt en klage. Men gjør det rolig, behersket, formelt. Og klag til h*n over hvis det ikke løser seg. Utover det ville jeg ikke ha tatt en konfrontasjon nå med mindre du ikke har noe annet valg, for han skal snart over i ny stilling. Det er mye konflikter i norsk arbeidsliv nesten over alt, men man bør velge sine kamper. Anonymkode: a34c2...c29
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #4 Skrevet 22. november 2022 Fagforening, Arbeidstilsynet. Anonymkode: af33d...203 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #5 Skrevet 22. november 2022 Gå inn på kontoret hans og fortell at han er en jævla idiot. Det er det han fortjener. Meld gjerne tilbake i tråden hvordan det gikk. Anonymkode: 397bf...da0 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #6 Skrevet 22. november 2022 Dersom han kødder med lønna er det ganske enkelt: anmeld. Lønnstyveri er ulovlig og kan straffes med opptil 2 års fengsel. Anonymkode: 75285...0a2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Skrevet 22. november 2022 Kontakt arbeidstilsynet. Send en formell klage til øverste sjef (få gjerne med verneombud og andre) Anonymkode: f9e94...877
Kala Skrevet 26. november 2022 #8 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 21.44): Dersom han kødder med lønna er det ganske enkelt: anmeld. Lønnstyveri er ulovlig og kan straffes med opptil 2 års fengsel. Anonymkode: 75285...0a2 6 års fengsel
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #9 Skrevet 26. november 2022 Arbeidsavtalen din regulerer sannsynlig det her. Konfronter vedkommende, skriftelig, hvor du henviser til avtalen og påpeker bruddene. Dokumentasjon er alltid kjekt i slike saker. Anonymkode: a1b71...08e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå