Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en personalsjef som lar seg styre av følelser og ikke lover og regler. Dette er til så stor frustrasjon at jeg vurderer å slutte. 

Han kan plutselig trekke deg i lønn fordi han synes du har jobbet for mange timer. 

Han endrer timeslønnen hvis du jobber i en annen avdeling. 

Hva gjør man med sånne sjefer? 

Vet at han snart får en ny stilling i firmaet, og at vi slipper å forholde hos til han når det kommer til lønn. 
Lurer på om jeg bare skal bite det i meg 2 måneder til, eller fortelle han hvor forbanna jeg blir over at han kødder med lønna vår. 

Anonymkode: 41001...6d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det videre med lederen over?

Anonymkode: 74f46...865

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi har en personalsjef som lar seg styre av følelser og ikke lover og regler. Dette er til så stor frustrasjon at jeg vurderer å slutte. 

Han kan plutselig trekke deg i lønn fordi han synes du har jobbet for mange timer. 

Han endrer timeslønnen hvis du jobber i en annen avdeling. 

Hva gjør man med sånne sjefer? 

Vet at han snart får en ny stilling i firmaet, og at vi slipper å forholde hos til han når det kommer til lønn. 
Lurer på om jeg bare skal bite det i meg 2 måneder til, eller fortelle han hvor forbanna jeg blir over at han kødder med lønna vår. 

Anonymkode: 41001...6d5

Du skal selvsagt ha lønnen du har avtalt, kødder han med det ville jeg sendt en klage. Men gjør det rolig, behersket, formelt. Og klag til h*n over hvis det ikke løser seg. Utover det ville jeg ikke ha tatt en konfrontasjon nå med mindre du ikke har noe annet valg, for han skal snart over i ny stilling. Det er mye konflikter i norsk arbeidsliv nesten over alt, men man bør velge sine kamper. 

Anonymkode: a34c2...c29

Skrevet

Fagforening, Arbeidstilsynet.

Anonymkode: af33d...203

• Liker 3
Skrevet

Gå inn på kontoret hans og fortell at han er en jævla idiot. Det er det han fortjener.

Meld gjerne tilbake i tråden hvordan det gikk.

Anonymkode: 397bf...da0

• Liker 1
Skrevet

Dersom han kødder med lønna er det ganske enkelt: anmeld.

Lønnstyveri er ulovlig og kan straffes med opptil 2 års fengsel.

Anonymkode: 75285...0a2

Skrevet

Kontakt arbeidstilsynet. Send en formell klage til øverste sjef (få gjerne med verneombud og andre)

Anonymkode: f9e94...877

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 21.44):

Dersom han kødder med lønna er det ganske enkelt: anmeld.

Lønnstyveri er ulovlig og kan straffes med opptil 2 års fengsel.

Anonymkode: 75285...0a2

6 års fengsel

Skrevet

Arbeidsavtalen din regulerer sannsynlig det her. Konfronter vedkommende, skriftelig, hvor du henviser til avtalen og påpeker bruddene.

Dokumentasjon er alltid kjekt i slike saker.

Anonymkode: a1b71...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...