Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter det jeg har lest her er det mange som har ett seriøst forhold og at dere har truffet hverandre på nettet.

Må si jeg ble litt overassket,men så fint for dere :)

Jeg trodde at de guttene som søker noen på nettet liksom ikke er noe særlig og ikke kan treffe noen i det vanlige liv.

Men jeg skjønner jo det nå at mange fantastiske gutter og jenter faktisk gjør dette og at det ikke bare er "raringer".

Trodde at de som var bra ganske sikkert var i et forhold og bare hadde en flørt utenom. Men jeg har jo selv ingen erfaring med dette. kun hørt av venninner som har prøvd dette.

Håper ingen misforstår meg, det er jo tydeligvis jeg som ikke har fått med meg hvordan dette er.

Min samboer har flørtet med mange på nettet og sms og sånn, han har fortalt meg at det ikke er noe seriøst,bare tull ,så ingen grunn for meg å bli sint. Jeg har jo liksom hatt den tankegangen,herregud desperate dumme kvinnfolk som ikke klarer å få seg noe. Nå syns jeg jo litt synd på de damene han har "lurt". Jeg har jo selv ringt noen av dem og de har jo fått vite hva de er.

men det finnes jo normale folk som driver med dette har jeg skjønt nå,at noen treffer den rette på denne måten. var det tilfeldig at dere møtte deres kjære på denne måten eller er dette måten dere ønsket å treffe noen på?

Gode og dårlige erfaringer? :):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg traff min samboer på nett, men vi traff ikke hverandre gjennom annonse eller steder beregnet på å finne en kjæreste. Vi var begge på et chattested og møtte hverandre under et treff for de som var på dette stedet og der likte vi det vi så og bestemte oss for å holde kontakten. Så det var helt tilfeldig, og ingen av oss var på utkikk etter en kjæreste. Jeg var til og med i utlandet og bestemte meg i siste liten for å reise til Norge pga diverse ting, og han var tilfeldigvis i Oslo på jobbintervju, så det var egentlig ren flaks at noen av oss i det hele tatt gikk på treffet og fikk møte hverandre. Men det er jeg glad for nå, 6½ år senere. :)

Skrevet

Jeg møtte min eks på nettet. Ikke et sjekkested, men et chattested. Ikke der for å jakte p en kjæreste, bare skravle. Ble kjent, møttes... ble sammen. Men han er min eks. Ikke pga hvordan vi møttes da.

Jeg møtte teoretisk sett min samboer på nettet også, men vi var naboer og ble kjent IRL (in real life) mer enn på nettet altså.

Men ja: vanlige folk er på nettet. Vanlige folk blir kjent med andre vanlige folk. Og man kan fint finne en helt vanlig partner på nettet. Det er IKKE bare tapere og nerder.

Skrevet
Etter det jeg har lest her er det mange som har ett seriøst forhold og at dere har truffet hverandre på nettet.

Jeg trodde at de guttene som søker noen på nettet liksom ikke er noe særlig og ikke kan treffe noen i det vanlige liv.

Men jeg skjønner jo det nå  at mange fantastiske gutter  og jenter faktisk gjør dette og at det ikke bare er "raringer".

Trodde at de som var bra ganske sikkert var i et forhold og bare hadde en flørt utenom. Men jeg har jo selv ingen erfaring med dette. kun hørt av venninner som har prøvd dette.

Håper ingen misforstår meg, det er jo tydeligvis jeg som ikke har fått med meg hvordan dette er.

Min samboer har flørtet med mange på nettet og sms og sånn, han har fortalt meg at det ikke er noe seriøst,bare tull ,så ingen grunn for meg å bli sint. Jeg har jo liksom hatt den tankegangen,herregud desperate dumme kvinnfolk som ikke klarer å få seg noe. Nå syns jeg jo litt synd på de damene han har "lurt". Jeg har jo selv ringt noen av dem og de har jo fått vite hva de er.

men det finnes jo normale folk som driver med dette har jeg skjønt nå,at noen treffer den rette på denne måten. var det tilfeldig at dere møtte deres kjære på denne måten eller er dette måten dere ønsket å treffe noen på?

Gode og dårlige erfaringer?  :)  :)  :)

Fungerer sikkert for noen. For meg ville det ikke være aktuelt. Før i tiden var det kontakttelefon, nå er det nett.

Man blir jo advart mot å møte folk du treffer på nett. eg ser på det litt sånn desperat? Hvorfor sitter det folk bak en pc for å treffe andre? Hvorfor går de ikke ut?

Har sett en del kjente med bilde på nett. Kan skrive under på at de ikke ville klart å få noe der de bor. Æsj...

Skrevet
Hvorfor sitter det folk bak en pc for å treffe andre? Hvorfor går de ikke ut?

Hva er så mye bedre med å treffe noen på en fest eller på byen?

Skrevet
Hva er så mye bedre med å treffe noen på en fest eller på byen?

Der er det da mennesker av kjøtt og blod, ikke bokstaver inni en firkant. Skremmende hvordan folk flytter grenser når det gjelder sosial omgang med andre mennesker.

Skrevet

Det lurer jeg også på. Er det seriøst bedre å gå på byen, drikke seg til mot og plukke opp noen der?

Altså: det virker som om noen ikke helt skjønner hva "finne noen på nettet" betyr. Det trenger ikke bety datingprofil påsjekkested. Hva f.eks om et par brukere her inne hadde diskutert mange ganger, og oppdaga at de likte hverandres holdninger og meninger? Hva om disse møttes en gang.. og oppdaga at den andre var akkurat slik de hadde tenkt seg, drømmedama/typen? De møttes på nettet (kg er jo også nettet...) men det kan jo umulig sammenlignes med kontakttelefon...

På samme måte treffes folk f.eks på irc eller andre chatteplasser, der folk møtes for å snakke, skralve, le, diskutere eller bare somle bort noen timer en kveld det ikke er noe spennende på tv. Folk bli venner, hvorfor skulle man ikke kunne finne en partner også? Uten å ha vært på jakt etter det nødvendigvis?

Gjest lilletroll
Skrevet

Har ei venninne som ble kjent med samboeren sin på nettet. Nå har de en sønn på snart tre år og er lykkelige sammen.

Skrevet

Jeg synes trådstarter tilkjennegir noen virkelig rare holdninger, i det å rangere andre i nomal/unormal og om de er noe verdt eller ikke.

Det du forteller om holdningene dine forteller mer om din egen usikkerhet enn om andre.

Skrevet

Men jeg skjønner jo det nå  at mange fantastiske gutter  og jenter faktisk gjør dette og at det ikke bare er "raringer".

Gode og dårlige erfaringer?  :)  :)  :)

Jeg traff mannen min på nettet, på et sjekkested, faktisk.

Jeg hadde profil der fodri jeg var nysgjerrig, han var nok på leting etter en partner.

Jeg hadde mer enn nok tilbud ute på byen og andre sosiale sammenhenger, men dette var for meg en ny måte å bli kjent på. En blir kjent med det som er på innsida før man bedømmer etter utseendet.

Han er en flott mann, som ikke ville hatt problemer med å finne noen andre steder.

Du tar nok feil i det at det er bare "tapere" som har profil på sjekkesteder på nettet, men klart de finnes der også, som andre steder i samfunnet.

Synes du virker naiv i din inntilling. Og hvorfor har du ringt disse damene og latt dem få høre "hva de er"? De er da sikkert helt normale. Synes heller du skal ta for deg samboeren din som flørter bak ryggen på deg, eller rettere sagt, rett foran nesen på deg, med damer som sikkert kan konkurrere med deg på mer enn èn måte!

Gjest Bellatrix
Skrevet
Fungerer sikkert for noen. For meg ville det ikke være aktuelt. Før i tiden var det kontakttelefon, nå er det nett.

Man blir jo advart mot å møte folk du treffer på nett. eg ser på det litt sånn desperat? Hvorfor sitter det folk bak en pc for å treffe andre? Hvorfor går de ikke ut?

Har sett en del kjente  med bilde på nett. Kan skrive under på at de ikke ville klart å få noe der de bor. Æsj...

At folk chatter eller møter folk på nett på andre måter betyr ikke at de ikke går ut. Heller ikke at de er stygge, dumme eller spesielt merkelige.

Skrevet

Jeg møtte mannen min på nett, nærmere bestemt på IRC. Det er mulig å treffe den rette på nett, det kan jeg skrive under på.. :)

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg merker at jeg blir ganske provosert når jeg leser om folk som tror at de som har profiler på "sjekkesteder" på nettet er "tapere" (selv om trådstarter kanskje ikke tror det lenger?). Da jeg og typen møtte hverandre hadde vi begge profiler på Blink, men vi møtte hverandre ikke på nettet, så det er faktisk mulig å møte hverandre på andre måter selv om man har en profil på et sånt sted.. For øvrig var ingen av oss der for å sjekke, men for å opprettholde kontakt med venner osv..

Det er ikke sånn at de som har en profil på nettet bare sitter inne hele dagen og ser etter potensielle partnere på nettet.. De fleste av går ut og er sosiale med venner, akkurat som de som ikke har profil på nettet. Hvorfor skal det være sånn at man ikke kan gjøre begge deler?

Jeg har også møtt et par ekser på nettet før, men det har vært på chattesteder, og jeg har aldri vært der for å sjekke, bare for å skravle med folk og ha det gøy :)

Tror du må slutte å ha den tankegangen om at de kvinnene han sjekker opp på nettet er "desperate kvinnfolk som ikke klarer å få seg noe".. Jeg syns du faktisk er litt naiv når du tenker sånn.. Sannsynligvis er det kvinner han syns er attraktive.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Ærlig talt, mannen din sjekker damer på nett og du ringer og skjeller ut damene??

Med en mann som sjekker damer på nett, så skjønner jeg at det må være trygt for deg å tro at det kun finnes taper-damer der ute. Bare så synd for deg at det er rimelig fjernt fra sannheten.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet

Ja det ble seriøst etterhvert. Han var en dott, men han com etter en liten stund.

Han er helt herlig og jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten bredbond.

Skrevet

Her er det nok på høy tid å legge fordommene på hylla :)

Jeg traff min forhenværende på nettet, det var på et annonse-sted.

Min nåværende traff jeg også på nettet, (på et chattested) og ingen av oss var ute etter kjæreste.

Men, det er ikke alltid ting blir som man hadde tenkt i utgangspunktet :)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Det jeg først og fremst reagerer på er at samboeren din sitter på nettet og lurer andre damer, mens du kritiserer damene som blir lurt. :ler:

Jeg kjenner faktisk flere par, blant annet innen familien, som har truffet sine partnere på nett. For å ta tak i noen av fordommene så er de både fysisk tiltalende, intelligente og velutdannede.

Personlig har jeg ikke våget meg på noe sjekkested, men må innrømme at det høres ut som en langt bedre ide enn en tur på byen. Jeg har fordommer i forhold til de mennene som nærmer seg på byen. :ironi: Vel vi har da alle våre fordommer, eller hva? Jeg tror kanskje at om man blir kjent på nett så vil behovet for å imponere være mer fraværende? At man kanskje er mer nysgjerrig på hvem denne andre personen er? Og at det generelt er lettere å bli kjent fordi man kanskje er mer åpen på nett? Eller er det bare mine fordommer som gjør seg gjeldende igjen? :sjenert:

Skrevet
Ærlig talt, mannen din sjekker damer på nett og du ringer og skjeller ut damene??

Med en mann som sjekker damer på nett, så skjønner jeg at det må være trygt for deg å tro at det kun finnes taper-damer der ute. Bare så synd for deg at det er rimelig fjernt fra sannheten.

Tror nok heller jeg ville ha fokusert på at typen min sjekket damer på nett enn hvor "rare" de eventuelle damene var... Det synes du liksom er greit? Mens de single damene han sjekker trenger å få hvite "hva de er"? :klø:

Selvfølgelig kan man få et seriøst forhold til noen man treffer via nettet, hva i all verden skulle forhindre det? Liker man noen så liker man noen. Er vel det samme hvordan man blir kjent med dem. Via internett kan man bli kjent i fred og ro, og på en helt annen måte enn feks på byen...

Skrevet
Hva f.eks om et par brukere her inne hadde diskutert mange ganger, og oppdaga at de likte hverandres holdninger og meninger? Hva om disse møttes en gang.. og oppdaga at den andre var akkurat slik de hadde tenkt seg, drømmedama/typen? De møttes på nettet (kg er jo også nettet...) men det kan jo umulig sammenlignes med kontakttelefon...

Ja, jeg er et levende eksempel på akkurat dette :sjarmor: Kan ikke akkurat si at jeg satt på KG og lette etter en potensiell kjæreste, men jammen fant jeg ham her likevel.

:hjerter_rundt:

Skrevet

Jeg og min mann møttes på et sjekkested på internett. Vi er begge oppegående mennesker som ikke har noe problem med å møte noen i det virkelige liv.

Grunnen til at jeg laget profilen min i utgangspunktet, var at jeg ønsket å møte en mann som hadde samme interesser som meg, som jeg likte, som jeg kunne stole på og som ønsket det samme som jeg. I en profil på nettet kan man lese seg frem til hva den andre søker og ønsker og man selv også legger fram det man ønsker. På den måten er det lettere å finne en som passer.

Da slipper man å kysse alle froskene der ute før man finner den rette.

Jeg tror helt ærlig at mange som finner partnere på nett er temmelig kresne mennesker som ikke gidder å rote vekk tid på å lete etter den som er rett, men heller søke litt og finne en som passer ganske godt i utgangspunktet. Min erfaring er i hvertfall at det er større sjangse for at det er match når man har møttes på nettet.

Hva vet man om en mann som man ser stående halvfull i en krok på et utested? Man ser utseendet, men man vet ingenting om det indre. På nettet er det motsatt. Man blir kjent med personen kanskje før man ser bildet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...