AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Hørte for ei god tid tilbake en lydbok, den vil jeg høre på nytt nå, men kommer ikke på hva den heter. Det som jeg husker best fra boka er at han forteller at han ble tatt til fange og kastet inn i ett lite rom, han klatret opp til taket ved hjelp av veggene (rommet var så lite at han klarte det), så han pleide å sitte der oppe (om jeg husker rett), i gangen var det tyske vakter, de satt der å drakk seg fulle og spilte spill.. det var visst mange slike små rom der, han boka er om kom i tale med naboen sin. Beklager om dette ble rotete og lite å gå på.. men håper noen skjønner hva jeg prater om😅 Anonymkode: feab9...74a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Det du beskriver kan høres ut som en av straffebrakkene i Auschwitz. Husker du om vedkommende var der? Anonymkode: fd8f3...6f6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Husker ikke det, men bilde jeg fikk i hode var at det var mange små rom, og en gang m bord og stoler, der var tyskerne å koset seg. Mener å huske at han hadde utsyn helt øverst, om han kunne se tyskerne eller naboen bør være usagt.. Anonymkode: feab9...74a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 https://www.ark.no/boker/Herman-Sachnowitz-Det-angar-ogsa-deg-9788202529451?gclid=Cj0KCQiA4OybBhCzARIsAIcfn9lCLEdXdECDSfUtWRhmID8gSE8pKP7gPNW-iNqRwSgOgw6AsUMRX2waAjZnEALw_wcB&gclsrc=aw.ds#product-description Det angår også deg - Herman Sachnowitz forteller Jeg har lest denne, men husker ikke scenen du beskriver. Men jeg har lest veldig mye fra andre verdenskrig, så kanskje dette er riktig bok (den finnes også som lydbok) Anonymkode: fd8f3...6f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå