Gå til innhold

Holzweiler vs fleischer couture

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe meg ny dunjakke etter at vinteren kom for fullt nå og ettersom det er et relativt dyrt kjøp lurer jeg på om noen har erfaring med dunjakker/dunkåper fra Holzweiler og fleischer couture. 
hvilken er best i kulda og hvilken er mest comfy å ha på seg ? 
Ønsker en jakke som går godt over rumpa, gjerne knelang.

Anonymkode: 533bf...96d

Skrevet

Jeg har den lange fra FC, elsker den!! Synes det er en av de få pene dunkåpene som er til salgs. Prisen ligger rundt 7000 (men de faller i pris på januarsalg. Kanskje på black friday og ?)

Anonymkode: 123de...c9c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har den lange fra FC, elsker den!! Synes det er en av de få pene dunkåpene som er til salgs. Prisen ligger rundt 7000 (men de faller i pris på januarsalg. Kanskje på black friday og ?)

Er det den som heter pullox long? Har sett på den også! Hvordan er den i strl? Og vet du om den kommer i andre farger enn svart ?

Har et håp om at det skal komme noe på salg ifbm blackweek, men det ser dårlig ut foreløpig. Kanskje kommer det noe på fredag !

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det den som heter pullox long? Har sett på den også! Hvordan er den i strl? Og vet du om den kommer i andre farger enn svart ?

Har et håp om at det skal komme noe på salg ifbm blackweek, men det ser dårlig ut foreløpig. Kanskje kommer det noe på fredag !

Ja, det er den. Jeg tror den fantes i svart, blå, creme og mørk grønn i fjor. Min er svart, fargen er litt matt på en veldig fin måte. Knappene (som ikke viser på alle bilder) er gullfarget og pynter opp jakken uten at det blir for mye. Jakken er stram rundt håndleddene, noe jeg antar er for å unngå at det skal komme snø/vind inni. Hele jakken er som en varm og god klem, og den gjør at jeg ikke lenger utsetter å gå ut i kulden. 

Jeg har min i Str 34, og den passer perfekt til meg. Vanligvis bruker jeg xs/s/34/36 i størrelse.  

Den er på tilbud her: 

https://bogartstore.no/products/5207786-pollux?variant=40765584081086&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gclid=EAIaIQobChMIwdjvtLXA-wIVhxh7Ch1Pqw-_EAQYASABEgIak_D_BwE

Men, du kan og vente til fredag og se om Miinto eller noen andre har mer rabatt.

• Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk for tips og info !

Gullknappene har jeg ikke sett på noen av bildene, det høres ut som en fin og feminin detalj !
Det ser ut til at den på bogart er noe kortere enn den lange modellen ? Uansett, jeg følger med på fredag, og regner med jeg kjøper en av de ! 

Skrevet

Holzweiler

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk en fleischer jakke av en venninne som ble for liten til henne etter svangerskap. Jeg må bare si at det er absolutt den varmeste, luneste jakka jeg noen gang har hatt på. Som noen over sa, hele greia er som en varm klem. Jeg bor på et fuktig sted langs en stor elv, så -20 her er så kaldt at biler ikke starter og ting fryser seg ødelagt, men i den jakka merker jeg ingenting. Hetten er utformet sånn at den dekker hode og hals godt, den er absolutt ment mot kulda. 

Anonymkode: f83d8...9a3

• Liker 2
Skrevet
Embla Othea skrev (5 timer siden):

Holzweiler

Hvilken av modellene da ? Og hvorfor ? 😃 pga passform/varme eller annet ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg fikk en fleischer jakke av en venninne som ble for liten til henne etter svangerskap. Jeg må bare si at det er absolutt den varmeste, luneste jakka jeg noen gang har hatt på. Som noen over sa, hele greia er som en varm klem. Jeg bor på et fuktig sted langs en stor elv, så -20 her er så kaldt at biler ikke starter og ting fryser seg ødelagt, men i den jakka merker jeg ingenting. Hetten er utformet sånn at den dekker hode og hals godt, den er absolutt ment mot kulda. 

Den høres veldig bra ut!

har du også den lengste modellen, eller er den vanlige lengden like bra ? 

Skrevet
Vinky skrev (1 time siden):

Fleischer couture 🥰

Hvilen modell har du? 😃 er alle like bra eller er det pollux som gjelder ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Den høres veldig bra ut!

har du også den lengste modellen, eller er den vanlige lengden like bra ? 

Den jakka jeg arvet er egentlig for stor til meg, jeg er small og jakka er str L, så den dekker rumpa mi og hoftene likevel, men et varmt underliv og rumpe er viktig for meg så jeg hadde kjøpt den lange om ikke den vanlige modellen dekker! Jakka er absolutt verdt pengene! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 9.25):

Tusen takk for tips og info !

Gullknappene har jeg ikke sett på noen av bildene, det høres ut som en fin og feminin detalj !
Det ser ut til at den på bogart er noe kortere enn den lange modellen ? Uansett, jeg følger med på fredag, og regner med jeg kjøper en av de ! 

Jakken rekker meg til knærne. Modellen på bildet er sikkert en del høyere enn meg (160cm). Hvis jeg har lange boots så er jeg nesten heldekket 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 16.06):

Hvilen modell har du? 😃 er alle like bra eller er det pollux som gjelder ?

Jeg har polaris down coat😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg vurderer Pollux down. Noen erfaringer? 

Anonymkode: 4bf7f...c9d

Skrevet
Vinky skrev (22 timer siden):

Jeg har polaris down coat😊

Den har jeg også. Hatt i flere år. Synes den er nettere enn Pollux, så det er smak og behag. 

Veeeeldig fornøyd med jakken iallfall. :)

Anonymkode: ba888...d89

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 0.36):

Ja, det er den. Jeg tror den fantes i svart, blå, creme og mørk grønn i fjor. Min er svart, fargen er litt matt på en veldig fin måte. Knappene (som ikke viser på alle bilder) er gullfarget og pynter opp jakken uten at det blir for mye. Jakken er stram rundt håndleddene, noe jeg antar er for å unngå at det skal komme snø/vind inni. Hele jakken er som en varm og god klem, og den gjør at jeg ikke lenger utsetter å gå ut i kulden. 

Jeg har min i Str 34, og den passer perfekt til meg. Vanligvis bruker jeg xs/s/34/36 i størrelse.  

Den er på tilbud her: 

https://bogartstore.no/products/5207786-pollux?variant=40765584081086&currency=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gclid=EAIaIQobChMIwdjvtLXA-wIVhxh7Ch1Pqw-_EAQYASABEgIak_D_BwE

Men, du kan og vente til fredag og se om Miinto eller noen andre har mer rabatt.

Får du plass til tykk genser under jakken i str 34? Er den litt stor i størrelsen? 

Skrevet

Fleischer, definitivt!

Det eneste Holzweiler har er navnet. Kvalitet og pris henger ikke i hop..

Anonymkode: b28e4...0ee

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Får du plass til tykk genser under jakken i str 34? Er den litt stor i størrelsen? 

Ikke tykk genser av den hjemmestrikkede typen (-men det kan jeg aldri se for meg at jeg vil ha behov for med denne jakken 😊)

Jeg  bruker en del ullgensere fra samsøe samsøe, Cubus osv, med ull-singlet/-T-skjorte under i hverdagene, men ble for varm da temperaturen var på 0 grader. 

• Liker 3
Skrevet

Takk for mange tips!

På bakgrunn av innspill herfra bestilte jeg meg akkurat Fleischer ! Håper jeg blir like fornøyd som dere er!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...