Gå til innhold

Settlers of Catan – Nybegynnertips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lærte (halvveis) å spille dette spillet i dag, men ble ofte sittende fast uten mulighet til å gjøre noe fordi jeg manglet sauer og sånne kort, og ingen ville bytte med meg. Hva gjør man i den situasjonen for å komme seg videre? Føler at det var noe der jeg ikke forstod, for jeg ble bare sittende å vente på at jeg skulle få tildelt flere kort. 

Anonymkode: cc026...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan bytte med banken men litt dårligere bytteforhold.

Man blir også lurere mtp. plassering etterhvert. Finner ut hvilke ressurser og terningkast som er kjekt.

Anonymkode: 78220...905

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de andre spilt før? Begynte dere med en nybegynnerstart? Om det var første gang du spilte skulle du fått utdelt en start. Det er vanskelig å vite hvor det er bra å starte når du er ny

Trikset er å sette hus ved felt der det er høy sjanse for at terningen lander. Høyere sannsynlighet er større tall på spillebrettet. Så det er lurt å eie der det er store/ tykke tall på spillbrettet. Eier du bare felt som har små tall, vil du få mindre kort. De mest vanligste tallene er 6 og 8, tror jeg.

Dersom du har en vanskelig start må du prioritere å bygge ut vei til et tredje hus

Anonymkode: b6133...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Og prøv å plassere deg så du får litt av alt.

Noe  spill funker noe noen andre andre. Jeg har spilt hvor jeg har plassert meg så jeg får mye av de tingene man trenger til utviklingskort og bare kjøpt og satser på det og vunnet. Men også spilt så jeg har kjøpt veier og hus og oppgradert. 

Og sett husene dine på tall spm har høy sannsynlighet som den over skrev😃 så kommer du fort inn i det

Anonymkode: e3e37...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...