AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Jeg sliter litt og derfor får betalt litt av min søster for å være barnevakt for henne noen kvelder. Vinn vinn situasjon. Jeg klarte å gjøre noe og jeg fikk panikk og ga skylden til nevøens kamerat som var på besøk. Min søster ble skuffet og sa i fra til hans mor, men tror ikke han fikk kjeft. Det skjedde for 4 dager siden. Jeg skulle være barnevakt i dag og så han leke utenfor huset. Han virker litt reservert og lei seg, og vil ikke leke mer hos nevøen. Jeg følte han er trist at han fikk skyld, og ingen tror på han. Jeg føler lei meg. Men jeg kan ikke innrømme nå heller da jeg vil dumme meg ut skikkelig, og vil miste all troverdighet. Jeg anses heller ikke som den skarpeste kniven i familien. Min søster har alltid vært favoritt. Men det plager også meg på vegne gutten. Anonymkode: 042e2...dfc
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sliter litt og derfor får betalt litt av min søster for å være barnevakt for henne noen kvelder. Vinn vinn situasjon. Jeg klarte å gjøre noe og jeg fikk panikk og ga skylden til nevøens kamerat som var på besøk. Min søster ble skuffet og sa i fra til hans mor, men tror ikke han fikk kjeft. Det skjedde for 4 dager siden. Jeg skulle være barnevakt i dag og så han leke utenfor huset. Han virker litt reservert og lei seg, og vil ikke leke mer hos nevøen. Jeg følte han er trist at han fikk skyld, og ingen tror på han. Jeg føler lei meg. Men jeg kan ikke innrømme nå heller da jeg vil dumme meg ut skikkelig, og vil miste all troverdighet. Jeg anses heller ikke som den skarpeste kniven i familien. Min søster har alltid vært favoritt. Men det plager også meg på vegne gutten. Anonymkode: 042e2...dfc Hva er det du har gjort da? Er det noe alvorlig? Man legger da ikke skylden over på et uskyldig barn, eller menneske generelt for den del. Anonymkode: ca532...52c 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Vær så snill å sni fra. Du synes det var skremmende og ekkelt at det skulle være din feil, og du er voksen, hvordan tror du dette er for et lite barn? Når det til og med ikke er barnet sin feil. Anonymkode: 18ec9...d2e 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Du klarte ikke ta skylden, men du tenker et lite barn klarer bedre å ta skylden? Nei vet du hva! Dette er ikke greit😭 Stakkar liten! Anonymkode: 114b4...f45 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Nå må du nesten bare ta støyten og være den voksne! Tenk så jævelig for et lite barn å få skylden, og for nevøen din som potensielt mister kompisen sin om ikke har lyst til å leke lenger. Anonymkode: b6832...b45 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Du må ta tak i dette og ordne opp! Så snart du kan! Anonymkode: f67c4...6f4 2
Bella44 Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Huff stakkars liten 😥 Vær så snill og rett det opp. Si som det er, at du fikk panikk. Dette klarer du. Samvittigheten kommer til å plage deg, mye bedre å ordne opp. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Ufint. Skjønner jo at du ikke vil si fra nå. Du burde men den blir skikkelig lei. Gjort er gjort. Jeg har netopp gjort en tabbe. Skylder ikke på noen, skyldspørsmålet er åpenbart, men later som ingenting istedenfor å unnskylde og håper vedkommende ikke tok det så veldig ille opp. En unnskyldning er litt tam når man har vært veldig frekk i tro av at en ikke hadde gjort jobben sin, og så viser det seg at jeg har sett feil dato. Anonymkode: a1f6b...52a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ufint. Skjønner jo at du ikke vil si fra nå. Du burde men den blir skikkelig lei. Gjort er gjort. Jeg har netopp gjort en tabbe. Skylder ikke på noen, skyldspørsmålet er åpenbart, men later som ingenting istedenfor å unnskylde og håper vedkommende ikke tok det så veldig ille opp. En unnskyldning er litt tam når man har vært veldig frekk i tro av at en ikke hadde gjort jobben sin, og så viser det seg at jeg har sett feil dato. Anonymkode: a1f6b...52a Den der er jo virkelig lett å slippe unna med integriteten i behold. Hadde du kjeftet på meg og latt som ingenting etterpå hadde jeg mistet respekt for deg resten av livet. Sier du beklager, unnskylder oppførselen din og sier at det du gjorde ikke var greit ville min tillit og respekt for deg faktisk blitt høyere enn den opprinnelig var. Du har alt å tjene på å beklage i denne situasjonen. Og alt å tape på å ikke gjøre det Anonymkode: 158d2...f70 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Tenk.. du var helt sikkert den som fikk gutten til å erfare for første gang det at voksne ikke alltid er greie. At voksne ikke er til å stole på. At voksne rett og slett kan være slemme. At han må være på vakt og at han kan ikke føle seg trygg. Du har sikkert lært ham at det lønner seg å lyve og å skylde på andre som er uskyldige. Tenk på fortvilelsen og maktesløsheten han må ha kjent på når han har forsøkt å forsvare seg og si at det var ikke han som gjorde det. Jeg synes at du bør gro deg en ryggrad, innrøm det og beklag deg til gutten. Si til ham at du angrer og at det du gjorde ikke var greit. Anonymkode: f7d34...23d 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 han overlever, han døde ikke av det. Ikke tenk over det, noen ganger sier man ting man ikke vil men trur neppe han tok noe skade av det Ordner seg! Anonymkode: c192d...a23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå