Gå til innhold

Livet som dagligvare butikk ansatt er helvete , jobb og privat

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første kunne de gitt oss mer kulere uniformer slik at vi ikke ser ut som kjedelige personer. Det med butikk og kunde er en ting, men på privat får jeg heller ikke fred.

Folk jeg møter etter en stund skal spørre om jeg fortsatt jobber på kassa, jeg sier ja, og de gliser litt.

Noen kommentere at barna har fått deltidsjobb på butikk, mens de studerer.  Viktig å fremstille hvor tåpelig jobben min er.

Jeg vurderer å bytte jobb, til annen type butikk. Tenker at de som jobber på klesbutikk unngår å bli plaget?

Anonymkode: 9e40c...abc

• Hjerte 2
Skrevet

Hva med lagerjobb så får du betydelig mer lønn? Klesbutikker betaler med knapper og glansbilder. 

Anonymkode: 5f8b1...e94

• Liker 5
Skrevet

Men veldig fint for oss kunder, vi har jo dere som hjelpere om det er noe vi lurer på. Dere er der for at vi skal få maten vi trenger osv. 

Har du tenkt tanken at dere er veldig velkomne og nyttige, i stedet for å kun tenke på plagg som bæres?

Ellers bør du få deg en helt annen jobb. 

• Liker 2
Skrevet

Dagligvare er jo helt kurant, det? Hvertfall hvis du jobber i en litt mindre butikk og kan drive med litt forskjellig i løpet av dagen. Datosjekk om morgenen, kaste svinn, ordne med frukt, ordne brød, varemottak og organisering på bakrommet, rydde melkekjøla, plassere tørrvarer, fikse panteautomaten, stå litt i kassa, lunsj, hjelpe fru Hansen med å finne honning, plassere frysevarer, ta en tippekupong... 

Ingenting av dette er veldig krevende greier, men det er variert nok til at hvertfall jeg syntes dagene gikk ganske fort. Som regel godt miljø blant de ansatte også. Hvis lønna var bedre skulle jeg faktisk vurdert å si opp kontorjobben. Det er kjedelig, det!! 

Ser for meg at klesbutikk er mindre variert, men jeg vet ikke. Aldri prøvd det. 

Anonymkode: e04b2...711

• Liker 2
Skrevet

Klesbutikk er helt hinsides dårlig betalt. Men, jeg ser for meg at interiørbutikk eller varehus (ikea) kan være en fin jobb. 

Anonymkode: 5f466...e6d

• Liker 2
Skrevet

Spesialbutikker som Gullfunn er også dårlig betalt, da får en faktisk mer i kassa på Rema. Jobber en på Coop så får en større utbytte også.. 

Anonymkode: 21502...957

Skrevet

Nordmenn har hodet langt i rævva. Noen må jobbe for at ting skal gå rundt. Jeg hadde ikke brydd meg. Så lenge en gjør ærlig arbeid så er det samma søren hva en gjør for å tjene livets brød. Til syvende og sist gjør vi det samme alle sammen, vi spiser og driter. 

Anonymkode: 4ffe9...baa

• Liker 5
Skrevet

Men hva forventet du egentlig da du valgte denne jobben? At du skulle bli kledt opp som en supermodell og at alle skulle se opp til deg og beundre deg?

Du må først og fremst jobbe med din egen innstilling. Det kommer alltid til å være folk som ser ned på deg, det er bare å godta først som sist. Uansett hvilken jobb du har finner du alltid folk som på død og liv må le litt hånlig når du sier hva du jobber med. Hvis du skal bli kvitt problemet må du sikte mot å bli diktator, høyesterettsdommer eller FN sjef.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det kan hende du får litt kulere uniform i klesbutikk. Sannsynligvis dårligere lønn. 
ellers er det vel ingen endring? 

Anonymkode: 3cca7...996

Skrevet

«Helvete»? Tipper det er mange som har det verre enn deg… Men du må få deg ny jobb hvis du er misfornøyd.

Anonymkode: 7f2ef...ff3

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at dagligvarebutikk betaler bedre enn klesbutikker og diverse. 

Anonymkode: db669...34f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For det første kunne de gitt oss mer kulere uniformer slik at vi ikke ser ut som kjedelige personer. Det med butikk og kunde er en ting, men på privat får jeg heller ikke fred.

Folk jeg møter etter en stund skal spørre om jeg fortsatt jobber på kassa, jeg sier ja, og de gliser litt.

Noen kommentere at barna har fått deltidsjobb på butikk, mens de studerer.  Viktig å fremstille hvor tåpelig jobben min er.

Jeg vurderer å bytte jobb, til annen type butikk. Tenker at de som jobber på klesbutikk unngår å bli plaget?

Anonymkode: 9e40c...abc

Det er ikke noe galt med jobben din.

Det er de som kommenterer det er noe galt med.

Jeg setter veldig pris på de ansatte i min lokale butikk hvor jeg handler mest. Vi kjenner hverandre veldig godt allerede, de er veldig hyggelige, holder butikken i orden og ren. Viktig jobb og covid-19 viste det tydelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk inn i tråden og trodde TS skulle klage på frekke kunder, svindelforsøk i kassa fra kriminelle, kollegaer som forsøker å utnytte at de kun er to stk på jobb og hun en forsvarsløs kvinne, en sjef som presser henne til å jobbe hver eneste gang hun får en sjelden fridag, mobbing fra andre kolleger, og å måtte høre på baksnakkinga deres to hyller bortenfor mens du sitter i kassa og hører all dritten de sier om deg, seksuell trakassering, å hanskes med ungdommer som nasker, å få skylda hver gang noen andre kolleger gjør feil med pengene i kassa, å bli sendt på kjølelageret til å jobbe i to timer i strekk uten å få lov til å stikke i garderoben og ta på fleecejakke utenpå T-skjorta, men må gå i bare t-skjorten, for «det er det ikke tid til, løp!» , den konstante pipinga fra kassa som gir deg tinnitus til slutt, tunge løft som gir senebetennelser og vond nakke, og jobbfester hvor den stygge ekle sjefen legger an på deg, paller på lageret der de skriver at du er ei hore så det er det første som møter deg på morgenen osv. det er sånn jeg husker min matbutikkjobb fra helvete, og den dag i dag blir jeg kvalm hver gang jeg ser en Bunnpris-reklame… 

Anonymkode: 88401...7c9

• Liker 3
Skrevet

Føler meg traumatisert etter 6 lange år som butikkmedarbeider i en dagligvarebutikk.

I dag jobber jeg på lager. Jobber 7-15, avskjermet, ingen kunder som plager meg og stresser ikke.

ALDRI butikk igjen!

Anonymkode: 44d3e...081

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du har en rar omgangskrets.

Anonymkode: 6a015...0bd

• Liker 2
Skrevet

Men det høres jo ikke ut som du liker å jobbe i butikk? Må det absolutt være en butikkjobb?

Anonymkode: f8d9c...c2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...