AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Våre tarmbakterier produserer faktisk laktase for oss. Og jo mer meieriprodukter vi gir dem, jo mer laktase produserer de. Men om de kan faktisk sulte i hjel. Hvis du slutter å spise mat med høyt laktoseinnhold, har du imidlertid potensialet for intoleranse når du bestemmer deg for å begynne å spise det igjen. P.S.: Dette gjelder så klart ikke dere som er del av naturlig laktoseintolerante folkegrupper. Anonymkode: 49f8b...020
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #3 Skrevet 22. november 2022 Dette forklarer hvorfor jeg får så vondt i magen etter en sjelden kaffe latte. Jeg er vokst opp med melk til alle måltider, også til middag, og mye melkemat i form av grøt og hvit saus. Etter at jeg flyttet hjemmefra og ikke minst etter at egne barn ble større og jeg slapp unna nevnte retter får jeg i meg svært lite melk og melkeprodukter bortsett fra litt ost. Anonymkode: 296af...3d8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 Mistet evnen til å tåle laktose uansett. Har alltid vært glad i melk. Nå går det i laktosefritt gitt. Anonymkode: 7ab41...6be
Gjest ytmnd Skrevet 23. november 2022 #6 Skrevet 23. november 2022 Schmake godt🥛 Har drukket melk hver dag i over 30år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå