Gå til innhold

Du som får bonus på jobb. Hva jobber du med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmer om bonus 😅😁 

Anonymkode: 09eee...7d9

Skrevet

…og hvor stor er bonusen sånn omtrentlig? 

Anonymkode: 09eee...7d9

Skrevet

Jobbet i olje/gass. Pleid å få bonus på mellom 20-90 000 kr i året. Ett år fikk vi 2 bonuser. Da ble det 6 sifret til sammen. Jobber nå i lakseindustri, der er bonusene litt lavere, men ca 50 000 i året +\-

Anonymkode: 27751...889

Skrevet

Bedre å få fastlønn,  da får du pensjon/sykelønn/lavere skattesats av beløpet

Skrevet

Jeg jobber i staten, så ingen bonus.

Men mannen har lederstilling i oljesektoren. Bonus på ca 200 000

Anonymkode: 29f5c...ed6

Skrevet

Jobber i finans. Resultatavhengig bonus, har historisk ligget mellom 20.000 og 70.000. I praksis halvparten utbetalt, for det skal settes av feriepenger til neste år og betales skatt. 

Anonymkode: f9ab0...5ea

Skrevet

It i det private, finanssektoren. 
100k i bonus i fjor. 

Anonymkode: e4cf8...579

Skrevet (endret)

Bilberger.maks 75000 bonus ved ingen skader på egen eller kunders biler

Endret av Dominas leketøy
Skrevet

Jeg har ikke selv bonus, men sitter i styret i privat bedrift som har det.  Bonus gis som en andel av bedriftens overskudd.  
Det er økte priser som følge av pandemi, krig og uro i verden, som gir gode resultater nå.  Verken ansatte eller eiere yter mer enn før.  Derfor mener jeg at bonus er en vits!  

Anonymkode: 91a36...cf4

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo mye bedre å ha høyere fastlønn. Bonus avhenger ofte av en rekke eksterne faktorer du ikke kan påvirke. Du får ikke høyere lån i banken av å si at du har en bonusavtale.

Anonymkode: 47523...4ac

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo mye bedre å ha høyere fastlønn. Bonus avhenger ofte av en rekke eksterne faktorer du ikke kan påvirke. Du får ikke høyere lån i banken av å si at du har en bonusavtale.

Er vel litt styr med pensjonssparing også for de uten tariff har jeg forstått... 

Anonymkode: 1baac...3c8

Skrevet

Fikk tusen kroner på matkortet en jul.. jobber i arkiv. Og et gavekort et annet år på samme sum. Hvis dette teller 😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ser den, men har også høy lønn så det går allikevel bra😊

Anonymkode: e4cf8...579

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Joda, så lenge du kan vise til 3 år med utbetaling kan vi regne med snittet.

Hilsen bankansatt, som forøvrig har rundt 30 000 kr I årlig bonus.

Jobbet også med forsikring før, og da var det ca samme sum i bonus.

Mannen jobber med leder- og spesialistrekruttering. Han har bonus på rundt 100-120 000 kr I året.

Anonymkode: 93235...2e5

Skrevet

Hvorfor i alle dager drømmer du om bonus? Bonus er noe tull. 

Jeg hadde bonus i min forrige jobb. Da jobbet jeg som utvikler i en bank. Her jeg jobber nå har jeg heldigvis bare fastlønn. 

Der man har bonusordninger, har man som regel lavere fastlønn enn tilsvarende stilling i bedrifter uten bonusordning. Bonusen er uforutsigbar, og ikke med i beregningen når du skal ha lønns-stigning. 

Anonymkode: 24133...154

Annonse
Skrevet

Innenfor IT. Bonusen vår er 2x brutto månedeslønn, så fikk ca 150k i fjor. Grunnlønnen min er ikke spesielt lav heller, så med bonus tjener jeg mye mer enn om jeg hadde jobbet et sted med kun fastlønn. Er derimot totallønnen din nesten det samme som du kunne fått med kun fastlønn et annet sted, så er det så klart ikke verdt det. 

Anonymkode: 3605a...842

Skrevet

Fikk 10 000 i coronavirus i fjor. Matbutikk. 

Anonymkode: 23485...785

Skrevet

De jeg kjenner som får bonus jobber innen oppdrettsnæringen. 150-200k i årlig bonus de siste årene. :P

Anonymkode: 0f827...3df

Skrevet

Kl II sjåfør. 50000kr i bonus

Anonymkode: b97ec...905

Skrevet

15 000 bonus. Varehus.

Anonymkode: 44178...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...