AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Nå nærmer det seg jul og jeg vil gjerne gi barna litt påfyll av kvalitetsleker som kan vare lenge. Jeg ønsker derfor tips til leker for barn mellom 4 - 7 år! Uansett tema og pris. Please brainstorm!😁 Litt info til de som gidder å lese: Jeg har en 4 åring og en 6-snart 7åring og jeg syns barna har veldig få leker. Det vi har er godt brukte babyleker/småbarnsleker som bare står å støver ned fordi de er ferdig med dem (ja, har forsøkt rullering) og hobby/tegne/malesaker som blir mye brukt. I tillegg til tv og pad. Til daglig fungerer utvalget vi har helt greit, men når vi får besøk får vi ofte spørsmål om 'hvor alle lekene er". Jeg tror dette stemmer ganske godt, da jeg selv også opplever at andre barn har mange flere leker enn mine bar(nei, det er ingen konkurranse, men særlig når de får besøk merkes dette. I tillegg til samlivsbrudd, der det lille vi har har blitt delt i to, er bakgrunnen til mitt spørsmål.. Håper de som vil komme med spydigheter eller unødvendige kommentarer som at "barn ikke trenger leker," de kan leke ute" osv kan spare seg tiden og scrolle videre 😄 Anonymkode: 3fc5b...4f0 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Lego, duplo, byggeklosser, radiostyrt bil. Actionfigurer, nerf, bamser, ulike type dukker med tilbehør, perler til å lage smykker, kostymer (kaptein sabeltann, Elsa osv), sminkedukker, turnmatte, slim, lekedyr og bondegård, annet "sett" med, sånn fotball el.ishockeyspill, brettspill, lekekjøkken med kassaapparat og matvarer til. Anonymkode: a560d...21f 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Våre leker mye med - Togbane (brio ol) - Lego og Duplo - Biler, gjerne også en garasje, vi har en billig fra biltema - Dyr, lurt å ha en låve - Dukker og kosedyr - Lekekjøkken med lekemat og tilbehør Våre barn leker uendelig mye rollelek, og der bruker de egentlig alt mulig i leken sin. Anonymkode: 1fc63...801 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Har to på samme alder. Her går det mykje i rolleleik der alle slags mulige leiker er involvert 😅 dukker, barbie. Bamsar som er med dyrlege/frisør etc. Plastelina. Kjøkkenleik. Hobbysaker (rusta har nokre kjekke hobbykasser med juleutstyr!). Perling. Legosett. Anonymkode: 9144b...641 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Hot wheels bilbane. Dette er bilbaner som man kan bygge opp på forskjellige måter, med looper og så videre og så sende bilene nedover. Både byggingen og kjøringen er morsomt, de forskjellige bilene oppfører seg forskjellig i ulike baner. Veldig morsomt, og ikke noe alle har. Ellers pleier lego, små figurer av alle slag, kosedyr og dukker å være populært. Lekeverktøy, doktorkoffert og sånt til rollelek også. Anonymkode: 90f5c...733 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Gutt4 år: Transformers, actionfigurer, hot wheels biler, smålego, playmobil brannbiler/politibiler/div playmobilfigurer, plusplus, plastelina, sverd, heisekran, politiutkledning, paw patrol, verktøy og lekekjøkken. Ønsker seg: flere Transformers, ben 10 klokke, ninjasverd og fight robots. Ferdig med: Duplo, togbane, brannmann Sam , dinosaurer og kaptein Sabeltann. Anonymkode: 19ad0...f75
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 4 åring her: barbie lol dukker memory spill tegne duplo togbane Anonymkode: e0869...25b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Snart 4 og snart 5 - kler seg ut - endevender madrasser og hopper og tøyser og leker familie - radiostyrt bil - Lego - tømmer alle kasser for leker - tv - togbane - bilbane Snart 5 åringen ønsker seg figurer og et barnehage hus som jeg ikke tror fins 🤣 Anonymkode: b3f9c...cac 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Cirka samme alder her (4 og 6). Interessante leker: Pokemon-figurer og kort, instrumenter, stall (scleich)?, Lego, duplo, Playmobile, tegnesaker, biler, dinosaurfigurer, spill, Brio togbane, sverd, lekekjøkken, lekepistoler (Nerf), superheltfigurer, fjernstyrte ting (helikopter og biler). Ting å lage hinderløyper av 😄 Seksåringen leker fortsatt med Duplo innimellom, og kan se Peppa det ene øyeblikket og det jeg synes er skumle serier neste øyeblikk 😅 Anonymkode: 8c9c8...65d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Hva er interessene til barna? Hva velger de selv hvis de får se i en lekekatalog? Hvilke leker leker vennene deres med? Anonymkode: ce81e...349
tussi84 Skrevet 22. november 2022 #12 Skrevet 22. november 2022 Togbane Biler Dyr Plastelina Perling Dukker/Barbie Lego Karaoke maskin Brett spill som er tilpasset alderen og som man kan spille sammen med barna. My little ponni Jojo Sakosekk
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #13 Skrevet 22. november 2022 Har en på snart 5 som ikke er interessert i noe for tiden, bare slenger omkring og klenger og sutrer hjemme... (hurra..) Men han har likt godt lego (ikke duplo, det er barnslig må vite), puslespill (liker store spill beregnet for barn på 8+), brettspill, byggesett, og alt som kan bygges hule av. Plastilina og perling kan være gøy, i korte perioder. Kosedyr og actionfigurer har han aldri likt, har tusen biler som han nå aldri leker med lengre. Anonymkode: 8e48f...d8b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #14 Skrevet 22. november 2022 Jeg har to jenter på 4 og 7, og de leker mye med enhjørninger og barbie/dukker, hvis de leker sammen. 4-åringen min er veldig glad i Spidey og vennene hans, paw patrol og pysjheltene, så når hun leker for seg selv, er det figurer derfra hun leker mest med. 7-åringen liker Lego. Anonymkode: 9b074...495
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #15 Skrevet 22. november 2022 Men hva er dine barns interesser, hva ønsker dine barn seg? hva leker de med i bhg, med venner osv? Anonymkode: 3b675...27b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #16 Skrevet 22. november 2022 Gutt eller jente? Anonymkode: 4dd07...bbd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #17 Skrevet 22. november 2022 Utkledningsklær! Doktorsett. Duplo og lego. Diverse figurer. Anonymkode: fc058...ac7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #18 Skrevet 22. november 2022 Treklosser (veldig gøy for oss voksne og) Arkeologisett Lerrett med maling Hvis det er jenter liker min jente barbie greier, pyntesett typ hårting og vesker osv, men jeg kjøper faktisk ordentlig sminke som ser litt fin ut da fra hm med rosa emballasje og sånt. Bedre enn den smørja lekebutikken selger.. Gutten min er bare halvannet, men elsker dinosaurer og dyr, men ser for meg at noe kjemisett kan være spennende for både gutter og jenter 😊 Anonymkode: 05ed2...46d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #19 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nå nærmer det seg jul og jeg vil gjerne gi barna litt påfyll av kvalitetsleker som kan vare lenge. Jeg ønsker derfor tips til leker for barn mellom 4 - 7 år! Uansett tema og pris. Please brainstorm!😁 Litt info til de som gidder å lese: Jeg har en 4 åring og en 6-snart 7åring og jeg syns barna har veldig få leker. Det vi har er godt brukte babyleker/småbarnsleker som bare står å støver ned fordi de er ferdig med dem (ja, har forsøkt rullering) og hobby/tegne/malesaker som blir mye brukt. I tillegg til tv og pad. Til daglig fungerer utvalget vi har helt greit, men når vi får besøk får vi ofte spørsmål om 'hvor alle lekene er". Jeg tror dette stemmer ganske godt, da jeg selv også opplever at andre barn har mange flere leker enn mine bar(nei, det er ingen konkurranse, men særlig når de får besøk merkes dette. I tillegg til samlivsbrudd, der det lille vi har har blitt delt i to, er bakgrunnen til mitt spørsmål.. Håper de som vil komme med spydigheter eller unødvendige kommentarer som at "barn ikke trenger leker," de kan leke ute" osv kan spare seg tiden og scrolle videre 😄 Anonymkode: 3fc5b...4f0 4åring tog bane paw patrol bilbaner tvilligene 1 gutt og ei jente : jente : barbie gitar de bamsene med store øyne gutten ; gamer og fotball Anonymkode: 14ea7...fb9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #20 Skrevet 22. november 2022 Gutt 7 lego, actionfigurer, pokemon, dinosaurer, biler, dyr, kosedyr, bilbane, nurf Anonymkode: 6897d...a95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå