Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompis som jeg har hatt et kort forhold til, men jeg avsluttet det. I etterkant har jeg holdt meg unna og bedt ham forsiktig om det samme fordi hver gang vi treffes prøver ham å få gang i forholdet igjen og jeg vil ikke. Vi hadde mange kjempefine stunder men også sinnsykt mange røde flagg og til slutt sa jeg rett og slett høflig men bestemt nei. 
i helgen skulle jeg på fest og han fikk vite om det og kom han også. Det var et julebord og han hadde bedt verten om å sette oss sammen men han sa til meg at det skulle gå fint det vi er jo bare venner. Det gikk lenge veldig bra helt til han fikk for mye å drikke, da ble han skikkelig ufin. Sa til meg han fikk angst av at jeg skulle bli Tinderhore (har ikke konto..) og jeg var jo hans. Til slutt til bords begynte han å beføle meg under bordet og jeg prøvde diskret å si stopp men han gav seg ikke. Da sa jeg takk for meg og reiste meg for å gå. Han følger etter meg og da jeg stod i jakken klar til å gå presset han meg inntil veggen, holdt meg fast, kysset meg og sa «du er min» Jeg ba ham flere ganger om å la meg gå men han gav seg ikke med en gang og holdt armen min hardt. Jeg frøs til og ventet på at han skulle slippe, ville ikke lage en scene og ble oppriktig redd. Til slutt gikk jeg og han ringte og sendte masse slibrige meldinger.

i dag sendte han unnskyld for meldingene og jeg svarte at oppførselen hans var skremmende og veldig upassende, spesielt siden jeg har vært i et voldelig forhold før og det vet han. Han er tilsynelatende veldig lei seg, men slenger samtidig på en «men gi beskjed om du trenger et skikkelig knull så stiller jeg opp». 

Kjenner det var dråpen, jeg vil rett og slett ikke se ham mer. Jeg orker ikke å svare på meldingene lengre.. Han er i vennekretsen - like før jeg dropper vennene for å ikke møte på ham igjen. Er jeg for følsom her? Synes oppførselen hans var skikkelig over grensen!!

Anonymkode: 1e8f3...773

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sikkert anmeldt. Fy faen, det der er ikke greit.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Han gikk ikke bare over streken, han forgrep seg på deg og brukte fysisk makt for å holde deg fast. Begge deler er ulovlig.

Anonymkode: 5b341...37a

• Liker 13
Skrevet

BLOKKER han! Du overreagerer ikke! Du underreagerer! Han burde fått seg en på tryne og hele vennegjengen burde få vite hvordan han er! 

Jeg hadde valgt å holde meg unna vennegjengen en god stund og hvis noen spurte hvorfor så hadde jeg sagt det. Folk burde få vite det så andre jenter kan holde seg unna han, han er jo farlig og helt sykt respektløs og gikk langt over grensen! 

Anonymkode: 9e393...0af

• Liker 15
Skrevet

Takk for svar 💕 Jeg vet det jo egentlig men det hjelper å få bekreftet at jeg ikke er oversensitiv

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er du som har plassert han i vennesonen. Menn forblir dær så lenge det er en liiiiten mulighet i fremtiden. Beste for deg, og han, er å kutte all kontakt. Utnytte menn som er interssert i mere, som støttende venner er forkastelig.

Anonymkode: 3d00e...8f6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er du som har plassert han i vennesonen. Menn forblir dær så lenge det er en liiiiten mulighet i fremtiden. Beste for deg, og han, er å kutte all kontakt. Utnytte menn som er interssert i mere, som støttende venner er forkastelig.

Nix, har holdt meg unna ham. Og jeg har for faan ikke utnyttet ham tvert imot

• Liker 13
Skrevet

Du overreagerer IKKE! Når noen ikke respekterer et nei, så er det DE som har gjort noe galt, ikke du. Tenker at på julebordet skulle du prøvd å få byttet plass. Gjør det ihvertfall om noe lignende skjer igjen. Vær bestemt på at vennskapet er slutt selv om dere er i samme vennekrets. Ville ikke gått ut av vennekretsen hvis det er gode venner med mindre du ser at dette blir umulig å få til å fungere med han.

Anonymkode: ab63e...ec9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han har ikke vært i vennnesonen, de har tidligere vært sammen og nå prøvde han seg på vold og trusler for å få mer sex/forhold. At du har perspektiv at hun har utnyttet ham er merkelig, dette er overgrep. Fra hans side.

Anonymkode: df25a...d80

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har en kompis som jeg har hatt et kort forhold til, men jeg avsluttet det. I etterkant har jeg holdt meg unna og bedt ham forsiktig om det samme fordi hver gang vi treffes prøver ham å få gang i forholdet igjen og jeg vil ikke. Vi hadde mange kjempefine stunder men også sinnsykt mange røde flagg og til slutt sa jeg rett og slett høflig men bestemt nei. 
i helgen skulle jeg på fest og han fikk vite om det og kom han også. Det var et julebord og han hadde bedt verten om å sette oss sammen men han sa til meg at det skulle gå fint det vi er jo bare venner. Det gikk lenge veldig bra helt til han fikk for mye å drikke, da ble han skikkelig ufin. Sa til meg han fikk angst av at jeg skulle bli Tinderhore (har ikke konto..) og jeg var jo hans. Til slutt til bords begynte han å beføle meg under bordet og jeg prøvde diskret å si stopp men han gav seg ikke. Da sa jeg takk for meg og reiste meg for å gå. Han følger etter meg og da jeg stod i jakken klar til å gå presset han meg inntil veggen, holdt meg fast, kysset meg og sa «du er min» Jeg ba ham flere ganger om å la meg gå men han gav seg ikke med en gang og holdt armen min hardt. Jeg frøs til og ventet på at han skulle slippe, ville ikke lage en scene og ble oppriktig redd. Til slutt gikk jeg og han ringte og sendte masse slibrige meldinger.

i dag sendte han unnskyld for meldingene og jeg svarte at oppførselen hans var skremmende og veldig upassende, spesielt siden jeg har vært i et voldelig forhold før og det vet han. Han er tilsynelatende veldig lei seg, men slenger samtidig på en «men gi beskjed om du trenger et skikkelig knull så stiller jeg opp». 

Kjenner det var dråpen, jeg vil rett og slett ikke se ham mer. Jeg orker ikke å svare på meldingene lengre.. Han er i vennekretsen - like før jeg dropper vennene for å ikke møte på ham igjen. Er jeg for følsom her? Synes oppførselen hans var skikkelig over grensen!!

Det er som å høre eksen min, det gir seg aldri. 

Anonymkode: d303d...77a

• Liker 2
Skrevet

Han gikk langt over streken. Motbydelig å snakke sånn også. Uff og uff. 

Jeg har opplevd lignende med språket, og virkelig undret meg over hvorfor de har snakket så ekkelt språk. Tror de virkelig at det gjør dem attraktive hos damen? Uforståelig oppførsel

• Liker 3
Skrevet

Ja uff stakkars han 🙄🙄🙄🙄 tipper du er mann sjøl. 

Anonymkode: 7a3f8...7a0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er så trist for at vi kvinner gjerne lar menn slippe unna fordi vi ikke vil lage en scene. Du er ikke skyldig han å bevare ansiktet sitt framfor vennene sine, spesielt ikke på bekostning av deg selv. 

Til neste gang: Lag en scene. Beskriv høyt hva han gjør. "Tore du sitter å er ekkel og beføler meg under bordet på en vennetilstelning, kan du oppføre deg som folk eller?". 

Men, hold deg unna han nå, og hadde jeg vært deg ville jeg vurdert å sende melding til en i vennegjengen med skjermbilder av meldingene til eklingen, og forklart: jeg trekker meg litt unna, for jeg blir trakkasert at "X" hver gang vi er samlet, dette har ingenting med dere å gjøre, men jeg nekter å la meg bli behandlet sånn her". Eller lignende. 

Forferdelig type as. grusom fyr. 

Anonymkode: c03ae...cc2

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er du som har plassert han i vennesonen. Menn forblir dær så lenge det er en liiiiten mulighet i fremtiden.

Nope det er han som har plassert henne i knullesonen. Grusomt å gjøre mot et menneske. Hun er et individ med tanker og følelser, på lik linje med alle andre, og fortjener respekt. Han ser jo på henne som et objekt han kan utnytte slik det passer for han. 

Vennesone er det latteligste i verden, gud forby at mennesker anser andre mennesker som venner liksom. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er så trist for at vi kvinner gjerne lar menn slippe unna fordi vi ikke vil lage en scene. Du er ikke skyldig han å bevare ansiktet sitt framfor vennene sine, spesielt ikke på bekostning av deg selv. 

Til neste gang: Lag en scene. Beskriv høyt hva han gjør. "Tore du sitter å er ekkel og beføler meg under bordet på en vennetilstelning, kan du oppføre deg som folk eller?". 

Men, hold deg unna han nå, og hadde jeg vært deg ville jeg vurdert å sende melding til en i vennegjengen med skjermbilder av meldingene til eklingen, og forklart: jeg trekker meg litt unna, for jeg blir trakkasert at "X" hver gang vi er samlet, dette har ingenting med dere å gjøre, men jeg nekter å la meg bli behandlet sånn her". Eller lignende. 

Forferdelig type as. grusom fyr. 

Dette! Vi lærer å sitte stille i båten, ikke lage noe oppstyr. NEI, det er den som trakasserer som lager styr og som bør kjenne på det.

Anonymkode: e53a2...28f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er så latterlig med dere som alltid legger skylden på kvinnen og setter mannen i offerposisjonen. 

• Liker 3
Skrevet

Det var ikke upassende oppførsel. Det var uakseptabel oppførsel.

Og som andre her sier - det er IKKE du som lager scene det er han. Oppførselen til slike må ut i lyset så folk ser hva de driver med.

• Liker 2
Skrevet

Julebord er akkurat like ille som beskrevet av utallige samlivseksperter. Alle VET at det er et helvete. Så dobler man det med å ha eksen sin der. Herrejesus, det høres ut som den verste planen i verden.

Nå vil selvsagt noen svare at problemet er de som oppfører seg slik, og ideen bak et julebord. Vel, i den virkelige verden er det slik at noen ting holder man seg unna, og julebord er å be om bråk uavhengig av om man selv er ordentlig. 

Anonymkode: fd402...871

• Nyttig 1
Gjest ufiltrert
Skrevet

Klassisk narcissist. Ikke ovverasket at du slo opp/dumpa dritten etter masse røde flagg.

Skrevet

ANMELD!!! 

Anonymkode: 149db...4f4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...