AprilLudgate Skrevet 22. november 2022 #21 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Huden er ikke irritert men stram, stiv og ekstremt tørr. Ts Anonymkode: dfee0...aff Ja, da tror jeg hudpleieren har solgt deg ting som vil funke bra for deg tidlig høst/vår og sommer - men du må i tillegg innimellom slagene ha ganske mye fett og så særlig på vinteren. Det er ingenting i veien tror jeg for å bruke aktive igrendienser siden den ikke er irritert - men du bare trenger å dynkes litt ekstra. Husk at huden bør være fuktet når du tar på ting. Litt vann som sprayes/klappes på er godt nok. En fuktgivende toner/essens er enda bedre. For meg har koreansk hudpleie med fokus på fukt gjort underverker. Jeg hadde hud som deg, og er RELIGIØS på flere tynne lag med fukt - og så krem+olje. Etter jeg startet med det har jeg ikke hatt en tørr flekk på vinteren en gang. Før var alt stramt og tørt. Denne elsker jeg: https://www.skincity.com/no/hudpleie/ansikt/ansiktsvann/essence-water/vegan-kombucha-tea-essence-150-ml Men også rimeligere produkter, alt som heter «hydrating toner» uten parfyme osv vil være fint å ha som underlag. Så krem, så olje. Kun innimellom bør du bruke veldig tjukke greier, for de tetter porene. La oss si 1-3 ganger i uka på det verste. Får du utbrudd kutter du det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #22 Del Skrevet 22. november 2022 Avene tolerance extreme cream er eneste som gir huden min nok fukt etter peel og tretinoin! Desverre gir den også litt blackheads på nesen på meg som har fet hudtype så hvis noen har prøvd den og vet om en tilsvarende god krem tar jeg gjerne i mot tips. Men inntil videre er det den som redder huden min når den er tørr og stram! Anonymkode: 3986a...859 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #23 Del Skrevet 22. november 2022 Ts her. Hvilke av disse to kremene er best for fett og fukt når huden er uttørket og stram etter peeling? Anonymkode: dfee0...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #24 Del Skrevet 22. november 2022 Og husk å bruke solfaktor I perioden du bruker peeling! Dette gjelder også når det er overskyet, ingen sol! Uv ståler trenger gjennom dårlig vær og du kan ødelegge huden din. Anonymkode: 42ed1...48c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 22. november 2022 #25 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Hvilke av disse to kremene er best for fett og fukt når huden er uttørket og stram etter peeling? Anonymkode: dfee0...aff Jf ingredienslisten vil jeg si at LRP Cicaplast er best av disse to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #26 Del Skrevet 22. november 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Smør deg inn med bepanthene, salven! Du finner den blant babyprodukter på apoteket. Den brukes blant annet til såre babystumper. Ta det på om ettermiddag/ kveld. Den hjelper på å få huden i balanse igjen. Jeg tuller ikke! Anonymkode: 0e6c3...b00 Støttes. Enten bepanten eller Eventuelt kan du forsøke lanolin Anonymkode: 526c2...f5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #27 Del Skrevet 22. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ts her. Hvilke av disse to kremene er best for fett og fukt når huden er uttørket og stram etter peeling? Anonymkode: dfee0...aff Ingen av dem Anonymkode: 526c2...f5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #28 Del Skrevet 22. november 2022 Kjør på med ansiktsolje og en fet nattkrem. Anonymkode: b63e0...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #29 Del Skrevet 22. november 2022 Roci skrev (17 minutter siden): Jf ingredienslisten vil jeg si at LRP Cicaplast er best av disse to. Den er det leveringsproblemer på så endte opp med Av AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ingen av dem Anonymkode: 526c2...f5a Hvorfor? Anonymkode: dfee0...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 22. november 2022 #30 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Hvilke av disse to kremene er best for fett og fukt når huden er uttørket og stram etter peeling? Anonymkode: dfee0...aff Ingen alene, og den siste er en kuldekrem som ikke har noe med fukttilføring å gjøre. Du må gjøre det jeg sa til deg - nytter ikke å pøse på med kuldekrem. Den legger seg bare utenpå slik den er ment å gjøre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #31 Del Skrevet 22. november 2022 AprilLudgate skrev (21 minutter siden): Ingen alene, og den siste er en kuldekrem som ikke har noe med fukttilføring å gjøre. Du må gjøre det jeg sa til deg - nytter ikke å pøse på med kuldekrem. Den legger seg bare utenpå slik den er ment å gjøre. Cicaplast er det leveringsproblemer på apoteket så de var utsolgt, derfor kjøpte jeg kundekremen, men den får jeg bruk for uansett når det er kaldt. Skal prøve de andre forslagene dine. Ts Anonymkode: dfee0...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #32 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Cicaplast er det leveringsproblemer på apoteket så de var utsolgt, derfor kjøpte jeg kundekremen, men den får jeg bruk for uansett når det er kaldt. Skal prøve de andre forslagene dine. Ts Anonymkode: dfee0...aff Pass på å bruke den riktig om ikke får du frostskader. Smør alltid minst 1 time før du går ut, om du bruker tykt lag som man skal. Ellers fryser kremen på huden om den ikke får tørke inn Du med allerede sensitiv hud grunnet peeling bør ikke bruke kundekrem med mindre du skal tilbringe mye tid ute. Trenger ikke dette for en tur i parken. Anonymkode: 42ed1...48c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #33 Del Skrevet 22. november 2022 Slugging kan også være et alternativ. Høres forsåvidt ut som problemet ligger i at du har brukt masken for lenge eller at du ikke tåler den og ikke at masken er dårlig i seg selv. Har selv en hud som tåler EKSTREMT mye. Bruker blodmasken fra the ordinary og har den på MAKS 5 minutter (står på flasken maks 10), men som oftest blir det 2 minutter. Man skal være ekstremt forsiktig med syrer, spesielt når huden ikke er vandt med det. Ville hvertfall unngått å gå inn med noen form for exfoliering på en stund. Både fysisk og kjemisk. Kjør på med fukt og fett, men vær obs på at om du har en kombinert/akneutsatt hud kan store mengder fett føre til kviseutbrudd. Lykke til ❤️ Anonymkode: 1dbb1...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #34 Del Skrevet 22. november 2022 Ts her. Ok, da kan jeg ikke bruke kuldekremen jeg har kjøpt, og apoteket har ikke cicaplast balm for den er det leveringsproblemer på. De har to ansiktsoljer og det er Cosmica og REN sin kjempedyre. Hvilke andre kremer kan jeg kjøpe på apotek 1? Er litt rådvill nå siden det tar tid å bestille på nettet, og skulle helst hatt det i dag. Anonymkode: dfee0...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #35 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts her. Ok, da kan jeg ikke bruke kuldekremen jeg har kjøpt, og apoteket har ikke cicaplast balm for den er det leveringsproblemer på. De har to ansiktsoljer og det er Cosmica og REN sin kjempedyre. Hvilke andre kremer kan jeg kjøpe på apotek 1? Er litt rådvill nå siden det tar tid å bestille på nettet, og skulle helst hatt det i dag. Anonymkode: dfee0...aff Har de cerave Anonymkode: 1dbb1...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #36 Del Skrevet 22. november 2022 Pass også på at de andre produktene du bruker ikke stripper huden din, som rens, toner osv. Anonymkode: 1dbb1...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 22. november 2022 #37 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Cicaplast er det leveringsproblemer på apoteket så de var utsolgt, derfor kjøpte jeg kundekremen, men den får jeg bruk for uansett når det er kaldt. Skal prøve de andre forslagene dine. Ts Anonymkode: dfee0...aff Ja, kuldekrem er veldig gunstig for særlig tørr/sensitiv hud når det er veldig kaldt ute Funker som barriere rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #38 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pass også på at de andre produktene du bruker ikke stripper huden din, som rens, toner osv. Anonymkode: 1dbb1...823 Renser med REN sin rensemelk for sensitiv hud og toner bruker jeg ikke. Bruker Dermalogica hydrating serum Ts Anonymkode: dfee0...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #39 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har de cerave Anonymkode: 1dbb1...823 Ja Ts Anonymkode: dfee0...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #40 Del Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja Ts Anonymkode: dfee0...aff De har en del gode produkter de også Anonymkode: 1dbb1...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå